Ετικέτες

Η πραγματοποίηση ξανά του Ράλι Ακρόπολις στη χώρα μας και μάλιστα με ειδική διαδρομή στην πλατεία Συντάγματος συνοδεύτηκε από κάποιες παράλληλες εκδηλώσεις για την Οδική Ασφάλεια.

Το αν κάποιες αυτές οι εκδηλώσεις μπορούν να άρουν τα αρνητικά μηνύματα που εκπέμπονται μέσω της πραγματοποίηση ενός αγώνα είναι μια μεγάλη συζήτηση. Κατά τη γνώμη μας ο καταιγισμός «πληροφόρησης» που λαμβάνουν οι πολίτες υπέρ της μηχανοκίνησης με πλασματικές διαφημίσεις και επιλεκτική ενημέρωση έχουν δημιουργήσει το υπέδαφος ώστε κάθε αγωνιστική εκδήλωση σ αυτόν τον τομέα να λειτουργεί ως επιβεβαιωτικό γεγονός πως το αυτοκίνητο, το κάθε αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ασφαλές, η ταχύτητα δεν είναι επικίνδυνη και ο κάθε οδηγός μπορεί να  επαναλάβει αυτά που κάνουν οι αγωνιζόμενοι.

Μάταια εμβληματικοί άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα όπως οι αείμνηστοι Γιώργος Μοσχούς και Άρης Σταθάκης και ο ακατάβλητος Τάσος Μαρκουίζος (Ιαβέρης) προσπάθησαν και προσπαθούν εξηγήσουν πως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Πως άλλο πίστα ταχύτητας, άλλο δρόμος, άλλο αυτοκίνητο φτιαγμένο για αγώνες και άλλο αυτοκίνητο δρόμου, άλλο οδηγός αγώνων και άλλο απλός οδηγός, ερασιτέχνης ή επαγγελματίας.

Καλά καλά δεν ξεκίνησε και διακοπή ειδικής για λόγους ασφαλείας…

Πιστεύουμε λοιπόν πως τα μηνύματα που εισπράττονται ιδιαίτερα από τους νέους από την τέλεση του ράλι και ιδιαίτερα από τη μετατροπή της πλατείας Συντάγματος σε πίστα ταχύτητας είναι απόλυτα αρνητικά.

Στο πλαίσιο αυτό οι συλλογικότητες SOS Τροχαία Εγκλήματα, Μαμάδες+ στο Δρόμο, Φίλοι του Ποδηλάτου και Φίλοι της Φύσης έστειλαν στους συναρμόδιους υπουργούς σχετική επιστολή επισημαίνοντας τα προβλήματα και δίνοντας έμφαση στην ανάγκη υλοποίησης της υπόσχεσης  για τη μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές και την εντατικοποίηση της προσπάθειας για τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων. (Η επιστολή  ΕΔΩ).

Θα πρέπει να σημειώσουμε, σαν ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός πώς στην εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια στο Ζάππειο στις 9 Σεπτέμβρη, ο μεν αρμόδιος για την Οδική Ασφάλεια υφυπουργός κος Παπαδόπουλος δεν έλαβε το λόγο, ενώ αυτός που εκπροσώπησε την κυβέρνηση, ο υφυπουργός Αθλητισμού κος Αυγενάκης στην ομιλία του δεν είχε καμία αναφορά στο όριο των 30 km.

Καλά είναι τα μηνύματα των Ολυμπιονικών προς τον πολίτη «Βάλε Ζώνη», «Βάλε Κράνος» αλλά πέραν της ατομικής υπάρχει και η κρατική ευθύνη, και η φωνή του πολίτη προς το κράτος: «Βάλε Όριο»!

Είναι απίστευτο να κάνεις προσομοίωση σύγκρουσης με 50km/h και να μη μιλάς για την ανάγκη θέσπισης του ορίου των 30km. Φυσικά για τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους και τους επαρχιακούς δρόμους, από τα υψηλότερα στην Ευρώπη,  δεν περιμέναμε κουβέντα.

Δεν ξέρουμε τι μεσολάβησε από τις αρχές Φλεβάρη που η κυβέρνηση εξήγγειλε δια στόματος του τότε υφυπουργού Γ. Κεφαλογιάννη την υιοθέτηση του ορίου των 30km στις κατοικημένες περιοχές και την υπόσχεση του ιδίου στη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής τον Ιούνιο ότι θα φέρει σχετικό σχέδιο νόμου το Σεπτέμβριο ώστε σήμερα να μην ακούγεται κάτι σχετικό. Ούτε στην συνάντηση του υπουργού  ΥΜΕ κ. Καραμανλή με τον πρόεδρο της FIA J. Todt ειπώθηκε κάτι σχετικό απ όσο μπορούμε να διαπιστώσουμε από το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Ελπίζουμε η αλλαγή αρμόδιου υφυπουργού για την Οδική Ασφάλεια να μη σηματοδοτεί και την εγκατάλειψη του ορίoυ των 30Km και η σιωπή γύρω απ αυτό να είναι μια απλή σύμπτωση…

Όσον αφορά τον Δήμαρχο Αθηναίων, τι να πει κανείς: Αφού έλυσε τα προβλήματα πεζών και ποδηλατών με το Μεγάλο περίπατο έκανε τα όνειρα του πραγματικότητα βλέποντας πίστα την πλατεία Συντάγματος. Όσο για τα 30km στις κατοικημένες περιοχές, δεν φαίνεται να έχει κάτι μέχρι στιγμής ακουστά (συνέντευξη του ΕΔΩ). Κάποιος σύμβουλος PR ας τον ενημερώσει.

Σχετικό: 160 φορείς ζητούν: 30 km/h όριο στις κατοικημένες περιοχές ΤΩΡΑ!