Ετικέτες

Μάρτιος 2019. Στο σημείο του θανάσιμου τραυματισμού του Βαγγέλη Δραγατάκη δεν υπήρχαν κάγκελα…

Με έγγραφο του που μας κοινοποίησε στις 23 Απριλίου το Τμήμα Τροχαίας Άρτας (TT ARTA) ενημερωθήκαμε πως προώθησε την καταγγελία του συλλόγου μας για τα παράνομα φονικά κάγκελα στην Περιφερειακή οδό της Άρτας και την σχετική Εμπειρογνωμοσύνη του καθηγητή του Πολυτεχνείου Θεσσαλίας κου Ηλιού στον Εισαγγελέα Άρτας και στο Δήμο Αρταίων ( Η εμπειρογνωμοσύνη: ΕΔΩ).

Αν και το Τμήμα Τροχαίας δεν παίρνει θέση σε σχέση με τα δύο αυτά κείμενα που του είχαμε αποστείλει, προφανώς το να τα διαβιβάζει στον εισαγγελέα και στο Δήμο με την επωδό «παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες» μάλλον κάτι βλέπει πως δεν πάει καλά. Διαφορετικά προς τι ή διαβίβαση;

Να θυμίσουμε πως μια βδομάδα πριν στις 16/4 πραγματοποιήθηκε έκτακτο διαδικτυακό Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από πρωτοβουλία συμβούλων της αντιπολίτευσης, όπου συζητήθηκε το θέμα να ξηλωθούν άμεσα τα κάγκελα από την Περιφερειακή. Στο συμβούλιο είχαν προσκληθεί και μίλησαν η μητέρα του Βαγγέλη Δραγατάκη, Σωτηρία Μποκογιάννη και ο πρόεδρος του SOS Τροχαία Εγκλήματα Γιώργος Κουβίδης.

Στη συζήτηση δεν υπήρξε η παραμικρή αμφισβήτηση ούτε από το Δήμαρχο, ούτε απο κάποιο μέλος του Δημοτικού συμβουλίου, ούτε από τους εκπροσώπους της Τεχνικής και της Νομικής υπηρεσίας του Δήμου, της Εμπειρογνωμοσύνης του κου Ηλιού που στο εννέα σελίδων κείμενο του, ανάμεσα στ άλλα,  διαπιστώνει ότι τα κάγκελα έχουν τοποθετηθεί σε μη σύννομες θέσεις, «βρισκόμενα σε επαφή με το περιτύπωμα της κυκλοφορίας και συνιστούν μείζονα επικινδυνότητα για τους επιβαίνοντες στα οχήματα, ιδιαίτερα δε στους δικυκλιστές, γιατί αποτελούν σημαντικό επικίνδυνο σταθερό εμπόδιο στο όριο της κυκλοφορίας».

Ωστόσο αντίθετα απ ότι θα περίμενε κανείς με ψήφους 16 -10 καταψηφίστηκε η πρόταση για το άμεσο ξήλωμα τους με επιχειρήματα του τύπου: «αν δεν υπήρχαν τα κάγκελα δεν ξέρουμε πόσοι θα είχαν σκοτωθεί» και πως «αν αφαιρεθούν τα κάγκελα και βγει ένα παιδί στο δρόμο και χτυπήσει ποιος θα είναι υπεύθυνος»…

Αποφασίστηκε έτσι με …ψηφοφορία να διαιωνιστεί μια παρανομία που έχει συμβάλει στο να χάσουν τη ζωή τους με φρικτό τρόπο τρεις νέοι άνθρωποι, οδηγοί ΙΧ σε διαφορετικά τροχαία: ο Λεωνίδας Τσανός 33 ετών (2008,τα κάγκελα καρφώθηκαν στην καρδιά του), ο Απόστολος Σπηλιάς 33 ετών (2008, τα κάγκελα τον αποκεφάλισαν),και ο Βαγγέλης Δραγατάκης 19 ετών (2020, μεταφέρθηκε ζωντανός στο νοσοκομείο μαζί με τα κάγκελα που είχαν διαπεράσει το σώμα του). Κατάπληξη προκαλεί το γεγονός ότι παρόλο που τα παραπάνω συμβάντα ήταν εν γνώσει όλων, η ακραία φρίκη τους δεν ήταν αρκετή για να επηρεάσει το σύνολο των μελών του Δημοτικού συμβουλίου, έτσι ώστε να μη γίνει ένα ακόμα Δημοτικό συμβούλιο σαν όλα τα άλλα με τις μικρές του σκοπιμότητες και αντιπαλότητες κρυμμένες κάτω από το χαλί. Αλλά σαν να ήταν όλα αυτά κάτι το «φυσιολογικό» και αναμενόμενο, που βασικά πάντα αφορά κάποιους άλλους ποτέ τους δικούς μας!

Αν υπήρξε μια αγωνία, απο την μεριά του Δήμου αυτή ήταν να αποποιηθεί κάθε ευθύνη και να «δείξει» την Περιφέρεια ως υπεύθυνη, και από τη μεριά της Τεχνικής υπηρεσίας να καταδείξει την νομιμότητα των φονικών κατασκευών με βάση την αναφορά της ότι έγιναν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου…

Σαν πως  μια παράνομη πράξη αν έχει την έγκριση του Δημοτικού συμβουλίου μετατρέπεται σε νόμιμη ή το ΔΣ να οφείλει να γνωρίζει εκείνο που δεν γνωρίζει η Τεχνική υπηρεσία: ποια θέση είναι νόμιμη και ποια παράνομη.

Η πρόταση που πλειοψήφησε, διατυπωμένη από το Δήμαρχο, αδιαφορεί για τα κάγκελα και προτάσσει την κατά προτεραιότητα πραγματοποίηση μελέτης για την Οδική Ασφάλεια στην πόλη και άμεση υλοποίηση της (για το να γίνει μελέτη δεν διαφωνούσαν και όσοι ψήφισαν να ξηλωθούν άμεσα τα κάγκελα…)

Φαίνεται πως η Δημοτική πλειοψηφία αντιλαμβάνεται το ξήλωμα των παράνομων φονικών καγκέλων σαν έμμεση παραδοχή και δικιά της ευθύνης. Προτιμά λοιπόν να διαιωνίζει μια παρανομία με σαφή, τραγικά διαπιστωμένη, επικινδυνότητα από μια απλή κίνηση να ξηλώσει τα κάγκελα, όχι μόνο χάρη της νομιμότητας αλλά κυρίως χάρη της προστασίας της ζωής και της ακεραιότητας των πολιτών.

Όπως και νάχει το ζήτημα δεν θα τελειώσει εδώ. Μόλις άρχισε.

Μια απορία μόνο αφού  ο Δήμαρχος και η πλειοψηφία του Δημοτικού συμβουλίου ένιωθαν τόσο αναγκαία και επείγουσα την πραγματοποίηση μελέτης για την Οδική Ασφάλεια γιατί άφησαν να περάσουν επτά μήνες από το φόνο του Βαγγέλη Δραγατάκη για να διατυπώσουν αυτή την πρόταση;

Γιατί επί επτά μήνες αρνήθηκαν να συγκαλέσουν Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα;

Πότε και που θα ανακοίνωναν και θα έθεταν σε ψηφοφορία την πρόταση τους;

Αναρωτιέται κανείς αν δεν υπήρχε η πίεση του συλλόγους μας και η κινητοποίηση  της αντιπολίτευσης  ώστε να συγκληθεί επιτέλους έκτακτο Δημοτικό  Συμβούλιο, για το αν και πότε θα εμφανιζόταν στον ορίζοντα η πρόταση  που διατυπώθηκε και πλειοψήφησε. Γιατί πώς να ερμηνεύσει κανείς το γεγονός ότι κανείς απ όσους την ψήφισαν  δεν ήθελε να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα, ότι κανείς απ αυτούς δεν υπέγραψε την πρόταση για τη σύγκλιση της έκτακτης συνεδρίασης…

 Γιώργος Κουβίδης

ΥΓ. Καμία αντίρρηση δεν διατυπώθηκε στο ότι τα επίμαχα κάγκελα που τραυμάτισαν θανάσιμα τον Βαγγέλη Δραγατάκη τοποθετήθηκαν από την Δημοτική αρχή μετά το Μάρτη του 2019 μια και όπως φαίνεται στις φωτογραφίες από το google maps το Μάρτη του 2019 δεν υπήρχαν κάγκελα στο σημείο.

Ακούστε τη μητέρα του Λεωνίδα Τσανού να μιλάει στο arta2day: