Ετικέτες

The Remains of Minotaur in a harlequin costume. Pablo Picasso (1936)

Στις 5 κ 30 το πρωί της 26ης Ιουνίου, σε διάβαση πεζών στη Λ. Αθηνών στο ύψος της Ηρακλείτου, οδηγός ΙΧ παρέσυρε και εγκατέλειψε 17χρονή πεζή που παρέμεινε τραυματισμένη μέσα στην κυκλοφορία επι 10 λεπτά και χτυπήθηκε ξανά από δεύτερο αυτοκίνητο.

28 λεπτά μετά το συμβάν έφτασε ασθενοφόρο που τη μετέφερε στο Αττικό νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται διασωληνωμένη σε βαριά κατάσταση.

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς, ακόμα μια φορά. Το κράτος ή τους υπηκόους του;

Η Λεωφόρος Αθηνών, δρόμος που τέμνει κατοικημένες περιοχές, με πυκνή κυκλοφορία σtην οποία συμμετέχει πολύ μεγάλος αριθμός βαρέων οχημάτων, με όριο ταχύτητας 60 ή 70 km/h κατά περιοχές, κύρια πύλη εισόδου/εξόδου προς Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα αποτελεί ένα από τους δρόμους «πρωταγωνιστές» στις τροχαίες παραβάσεις, πρωταρχικά της παραβίασης του ορίου ταχύτητας με τις ανάλογες συνέπειες.

Παρ όλα αυτά αποτελεί ένα από τους ελάχιστα επιτηρούμενους δρόμους.

Στη Λεωφόρο Αθηνών ΔΕΝ υπάρχει καμία κάμερα της τροχαίας που να καταγράφει της παραβάσεις, είτε παραβίασης του κόκκινου είτε του ορίου ταχύτητος ή της πραγματοποίησης αναστροφής. Η  προσπάθεια ταυτοποίησης των οχημάτων στηρίζεται σε βιντεοληπτικό υλικό από διάφορα καταστήματα της περιοχής που βέβαια δεν έχουν τις κάμερες τους στραμμένες στο οδικό δίκτυο και μόνο κατ εξαίρεση μπορούν να  συνεισφέρουν,

Έλεγχος ή παρουσία από περιπολικά πρακτικά ΔΕΝ υπάρχει, με εξαίρεση αν κάποια μέρα/νύχτα πραγματοποιηθεί στοχευμένος έλεγχος πχ για αλκοτέστ. Να σημειώσουμε πως η κατάσταση τις νυχτερινές ώρες είναι πλήρως ανεξέλεγκτη αν αναλογιστούμε ότι για ολόκληρη την Περιφέρεια Αττικής στις βραδινές βάρδιες είναι σε λειτουργία, για κάθε ζήτημα που θα προκύψει και όχι μόνο για την κυκλοφορία, μόλις 28 περιπολικά.

Η Λεωφόρος Αθηνών είναι πολύ κοντά στο Αττικό Νοσοκομείο, ένα από τα νοσοκομεία στα οποία συχνά διακομίζονται θύματα τροχαίων. Στο συγκεκριμένο συμβάν οι αυτόπτες αναφέρουν 28 λεπτά χρόνο για να φτάσει το ασθενοφόρο. Μιλάμε για ώρα που στους δρόμους ΔΕΝ υπάρχει μποτιλιάρισμα. Όμως ας μη ξεχνάμε πως ΔΕΝ υπάρχουν και ασθενοφόρα σε κίνηση. Στη νυχτερινή βάρδια σ ολόκληρη την Αττική είναι σε λειτουργία 25  ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ  αντί των απαιτούμενων 50.  Το αποτέλεσμα είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση όπου το συμβάν έγινε σε απόσταση μόλις 2 χιλιομέτρων από το Αττικό νοσοκομείο και η τραυματίας θα μπορούσε να διακομιστεί σε ελάχιστο χρόνο σ αυτό, να υπάρξει σημαντική καθυστέρηση, ας ελπίσουμε χωρίς σημαντικές επιπτώσεις.

Η «αγωνία των ΜΜΕ» για την ταυτοποίηση και σύλληψη του δράστη/δραστών, που θα εξαντληθεί συντόμως, συμβαδίζει με την συγκάλυψη του πασίγνωστου σ αυτούς ζητήματος πως η εγκατάλειψη τραυματία στο δρόμο στη χώρα μας εξακολουθεί πάντα (άρθρο 43 Κ.Ο.Κ) να θεωρείται πλημμέλημα, πράξη χαμηλής απαξίας και ο δράστης αν και όταν εντοπιστεί θα αφεθεί ελεύθερος και με την άδεια οδήγησης του ανά χείρας.

Όλη αυτή η αντικοινωνικότητα που εκφράστηκε με τον πιο αποκρουστικό τρόπο από τους οδηγούς που προσπερνούσαν τρέχοντας ένα τραυματισμένο άνθρωπο που κείτονταν στο δρόμο, βρίσκει τη θεσμική της ολοκλήρωση/επιβράβευση μέσα από τα ανέγγιχτα επί δεκαετίες άρθρα του ΚΟΚ.

Ο τραμπούκος ιδιοτελής ΙΧης που χτυπάει και εγκαταλείπει τον άλλον ή που ενδιαφέρεται αποκλειστικά «να μη μπλέξει», μπορεί να αναφωνήσει: εικόνα σου είμαι Πολιτεία και σου μοιάζω.

Γιώργος Κουβίδης

Στο Δελτίο ειδήσεων του Kontra Channel με τον Πάνο Χαρίτο, 27/6/2024.

2,1 χιλιόμετρα ή τρία λεπτά με ΙΧ απο το Αττικό…