Ετικέτες

Φεβρουάριος 2016:  Στο κέντρο του Βερολίνου, αργά το βράδυ ο 28χρονος Hamdi H. και ο 25χρονος  Marvin N. πραγματοποιώντας κόντρες με τα αυτοκίνητα τους ανέπτυξαν ταχύτητες μέχρι και 170 km/h (τρεις φορές πάνω από το όριο ταχύτητας) παραβιάζοντας παράλληλα αρκετούς κόκκινους σηματοδότες.

Το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Hamdi H. συγκρούστηκε με το τζιπ που οδηγούσε ένας 69χρονος, συνταξιούχος γιατρός, πατέρας δύο παιδιών. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που προκάλεσε τον ακαριαίο θάνατο του θύματος ενώ το αυτοκίνητο του «εκτοξεύτηκε» 72 μέτρα.

Οι δύο κατηγορούμενοι και ένας επιβάτης στο αυτοκίνητο του Marvin N. τραυματίστηκαν ελαφρά κατά την σύγκρουση.

Οι αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας μέσα στις πόλεις αποτελούν ένα διαρκώς αυξανόμενο φαινόμενο στη Γερμανία.

Φεβρουάριος 2017: Δικαστήριο του Βερολίνου καταδικάζει σε ισόβια κάθειρξη και τους δύο κατηγορούμενους για ανθρωποκτονία. Απορρίπτει  το αίτημα τον  δικηγόρων υπεράσπισης το έγκλημα να θεωρηθεί ως ανθρωποκτονία από αμέλεια. Είναι η πρώτη φορά που επιβάλλεται ποινή ισοβίων για τροχαίο έγκλημα στη Γερμανία.  Αν και άμεσα εμπλεκόμενος στην σύγκρουση ήταν ο Hamdi H. ο δικαστής επεσήμανε ότι το γερμανικό δίκαιο απαιτεί να καταδικαστούν και οι δύο συμμετέχοντες στους παράνομους αυτοσχέδιους αγώνες.

Ισόβια σημαίνει ότι θα εκτίσει  τουλάχιστον 15 χρόνια  καθένας.

Ο δικαστής δήλωσε ότι ένας εμπειρογνώμονας που κατέθεσε στη δίκη είχε περιγράψει τη σκηνή του ατυχήματος ως «ένα πεδίο από ερείπια» που έμοιαζε με «πεδίο μάχης«.

Ο ψυχολόγος Χ. Άκερμαν κατέθεσε στο δικαστήριο:  «Θεωρούν πως έχουν ισχύ. Όταν το όχημα έχει ιπποδύναμη 400 ή 500 αλόγων με μια μικρή κίνηση του ποδιού μπορείς να κάνεις επίδειξη ισχύος. Αυτό δεν το έχουν στην προσωπική ή την επαγγελματική τους ζωή αυτοί οι άνθρωποι»,

Ο δικαστής ο R. Ehestädt συμφώνησε με τους εισαγγελείς που αποφάνθηκαν ότι οι δύο άνδρες ήταν ένοχοι δολοφονίας. Ο δικαστής δήλωσε ότι παρόλο που οι κατηγορούμενοι δεν είχαν την πρόθεση να σκοτώσουν το θύμα, είχαν αποδεχθεί ότι άνθρωποι θα μπορούσαν να σκοτωθούν από τη συμπεριφορά τους και έτσι ήταν ένοχοι ανθρωποκτονίας.

«Δεν ήταν ένας αγώνας σ έναν επαρχιακό δρόμο», δήλωσε , «Ήταν ένας αγώνας σε έναν κεντρικό δρόμο στο δυτικό Βερολίνο, όπου οι άνθρωποι περπατούσαν ακόμα αργά τη νύχτα. Υπήρχαν άνθρωποι στους δρόμους και άλλα αυτοκίνητα». «Δεν  μπορούσατε να δείτε τίποτα», δήλωσε ο Ehestädt, αμφισβητώντας την ιδέα ότι οι κατηγορούμενοι είχαν υποθέσει ότι ο δρόμος θα ήταν άδειος  αργά το βράδυ. «Δεν είχατε καμία πιθανότητα αντίδρασης.»

Απορρίπτοντας την μομφή ότι η ποινή επεβλήθη για παραδειγματισμό, ο  εισαγγελέας Fröhlich δήλωσε: «Ελπίζω απλώς ότι η ετυμηγορία θα έχει αποτρεπτικό αποτέλεσμα , ελπίζω ότι θα κάνει τουλάχιστον μερικούς από αυτούς τους ανθρώπους που οδηγούν πολύ γρήγορα να σκέφτονται δύο φορές«.

Οι δικηγόροι υπεράσπισης χαρακτήρισαν την απόφαση του δικαστηρίου άδικη και είπαν ότι θα ασκήσουν έφεση.

«Μιλάτε μ έναν εξοργισμένο δικηγόρο υπεράσπισης», δήλωσε ένας από τους δικηγόρους του Hamdi H. σε δημοσιογράφους μετά την απόφαση. «Αν αυτή η ετυμηγορία εμπνεύσει και άλλες, θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε το φιλελεύθερο κράτος μας, βασισμένο στο κράτος δικαίου».

Οι εκπρόσωποι της αστυνομίας χαιρέτισαν την απόφαση: «Από σήμερα είναι σαφές ότι όποιος παραβιάζει κόκκινο τρέχοντας με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά πολύ το νόμιμο όριο, αποδέχεται την πιθανότητα θανάτου άλλων ανθρώπων και χρησιμοποιεί το όχημά του ως θανατηφόρο όπλο«, δήλωσε ο πρόεδρος του συνδικάτου γερμανών αστυνομικών O. Malchow.  «Αυτό κάνει αυτόν που συμμετέχει σε κόντρες έναν δολοφόνο».

Μετά από αυτή την απόφαση,  ακολούθησε τροποποίηση του  Ποινικού Κώδικα με συνέπεια οι αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας , αντί για μια απλή παράβαση του ΚΟΚ (όπως θεωρούνταν μέχρι τότε) να μετατραπούν σε έγκλημα που τιμωρείται με φυλάκιση έως 10 ετών.

Ο νέος νόμος δεν έχει εφαρμογή στην περίπτωση των Hamdi H. και Marvin N.

Φεβρουάριος 2018: Το ομοσπονδιακό δικαστήριο (BGH) στην Καρλσρούη αποφάσισε μετά από προσφυγή των συνηγόρων υπεράσπισης πως δεν ευσταθούσε η καταδίκη για ανθρωποκτονία, αποδεχόμενο το επιχείρημα πως οι δύο οδηγοί  δεν είχαν την πρόθεση να διαπράξουν ανθρωποκτονία: «Η ακολουθία των γεγονότων όπως καθορίστηκε από το δικαστήριο του Βερολίνου δεν υποστηρίζει την υπόθεση μιας σκόπιμα διαπραχθείσας ανθρωποκτονίας«, ανέφερε και διέταξε επανάληψη της δίκης από άλλο δικαστήριο.

«Στα μάτια μου, είναι δολοφονία», δήλωσε ο κ. M. Warshitsky,  γιος του θύματος. «Η οδήγηση με 170 Km/hr μέσα στην πόλη  είναι σχεδόν σαν μια πράξη τρομοκρατίας στους δρόμους«.

Γνώριμη εικόνα: το πρόσωπο του δολοφόνου.

Μάρτιος 2019:  Μετά την εντολή του Ανωτάτου Δικαστηρίου ένα περιφερειακό δικαστήριο στο Βερολίνο εκδίκασε ξανά την υπόθεση και εξέδωσε την Τρίτη 26 Μαρτίου την απόφαση του.

  Η νέα απόφαση:

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου ανακοίνωσε πως: υπήρχαν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι κατηγορούμενοι είχαν δείξει «σκόπιμη πρόθεση», λέγοντας:

«Αυτό που συνέβη δεν είχε καμία σχέση με αμέλεια.»

«Οι κατηγορούμενοι έπαιζαν επιπόλαια με τη ζωή των άλλων».

‘Ηταν «ριψοκίνδυνοι» και είχαν «θαυμασμό για τα οχήματά τους».

Για τους παραπάνω λόγους το δικαστήριο επέβαλε και πάλι την ποινή των ισοβίων και στους δύο κατηγορούμενους.

Η ετυμηγορία ήταν σύμφωνη με τις προτάσεις των εισαγγελέων.

ΠΗΓΕΣ: Euronews: ΕΔΩ Deutsche Welle: ΕΔΩ –  ΕΔΩ –  ΕΔΩ Associated Press: ΕΔΩ

 ΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄                                                                                               Με αφορμή την υπόθεση, εκπρόσωπος  της καγκελαρίου Μέρκελ δήλωσε: «Πέρυσι εξασφαλίσαμε ότι οι παραβάτες ταχύτητας που διακινδυνεύουν , γιατί έτσι τη βρίσκουν,  να τραυματίσουν ή ακόμα και να σκοτώσουν άλλους δεν θα αντιμετωπίζουν μόνο ποινές  φυλάκισης. Πρέπει επίσης να υπολογίζουν και τη δήμευση των αυτοκινήτων τους».