Ετικέτες

china-car-taxes-traffic

 

 

 

 

 

 

 

Οταν ένας οδηγός αναγκάζεται να σταματήσει το αυτοκίνητό του επειδή τα φανάρια άναψαν κόκκινο, τότε εκτίθεται σε επικίνδυνα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σύμφωνα με βρετανική επιστημονική έρευνα. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ, με επικεφαλής τον Δρ. Πρασάντ Κουμάρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό περιβαλλοντικών ερευνών Atmospheric Environment, υπολόγισαν ότι ενώ ένας μέσος οδηγός περνάει μόνο το 2% του χρόνου του σταματημένος σε φανάρια, αυτός ο σύντομος χρόνος συμβάλλει κατά περίπου 25% στην έκθεση του οδηγού σε επιβλαβή σωματίδια του ατμοσφαιρικού αέρα.

Τα ίδια τα οχήματα είναι κατ’ εξοχήν υπεύθυνα για την εκπομπή των ρυπαντών, οι οποίοι επιβαρύνουν τόσο το αναπνευστικό, όσο και το καρδιαγγειακό σύστημα των ανθρώπων, τόσο των οδηγών, όσο και όσων μένουν κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους. Οι ερευνητές κατέγραψαν την έκθεση των οδηγών στη ρύπανση της ατμόσφαιρας σε διάφορες φάσεις και σημεία των διαδρομών με το αυτοκίνητο.

Τα πλέον επικίνδυνα σημεία με την πιο υψηλή ρύπανση επισημαίνεται ότι είναι οι διασταυρώσεις με φωτεινούς σηματοδότες, όπου οι οδηγοί σταματούν αναγκαστικά και ξεκινούν ξανά. Στις διασταυρώσεις αυτές διαπιστώθηκε ότι οι συγκεντρώσεις των αερολυμάτων είναι έως και 29 φορές υψηλότερες από ό,τι στη διάρκεια της υπόλοιπης διαδρομής, όπου οι οδηγοί δεν αναγκάζονται να σταματήσουν στα φανάρια.

Επιπλέον, καθώς τα οχήματα είναι σταματημένα το ένα κοντά στο άλλο στους σηματοδότες, οι εκπομπές από τις εξατμίσεις αυξάνουν σημαντικά τη ρύπανση του αέρα, επιβαρύνοντας την υγεία των οδηγών. «Η ατμοσφαιρική ρύπανση τοποθετήθηκε πρόσφατα στην πρώτη δεκάδα των κυριότερων παραγόντων κινδύνου για τους ανθρώπους παγκοσμίως, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.) να συνδέει τη ρύπανση του αέρα με επτά εκατομμύρια πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο», δήλωσε ο Δρ. Πρασάντ Κουμάρ και πρόσθεσε επίσης ότι καθώς ολοένα περισσότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους, η κατάσταση επιδεινώνεται. Σύμφωνα με τους ίδιους ερευνητές, εφόσον κάποιος πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του, είναι σκόπιμο να έχει τα παράθυρα κλειστά (ιδίως στις διασταυρώσεις με σηματοδότες) και να διατηρεί όσο γίνεται μεγαλύτερη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα και τις εξατμίσεις τους. Επίσης, οι επιστήμονες συστήνουν στις αρμόδιες Αρχές να κάνουν τον καλύτερο δυνατό συγχρονισμό των σηματοδοτών, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής των οδηγών στα φανάρια και η έκθεσή τους στη ρύπανση.

Εργασία Υγεία τ.181 1/3/2015

Ελληνική Εταιρεία Ιατρικής της Εργασίας και του Περιβάλλοντος (Ε.Ε.Ι.Ε.Π.)

Σημείωση SOS T.E. Το άρθρο εξετάζει τις επιπτώσεις μονο στους οδηγούς, ιδιες φυσικά ή και μεγαλύτερες είναι οι επιπτώσεις για πεζούς κατοίκους, εργαζόμενους που συνυπάρχουν με τα αυτοκίνητα για αρκετή ώρα στα ίδια σημεία. Πιο δραματικες είναι οι επιπτώσεις για τα παιδια που έχουν την τυχη το σχολειο ή ο παιδικός σταθμός τους να είναι περικυκλωμένος απο δρόμους βαριας κυκλοφορίας στους οποίους υπάρχουν διαβάσεις με φανάρια.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας το 2010 κατέταξε τις τροχαίες συγκρούσεις σαν το 8ο αίτιο θανάτου παγκόσμια. Ομως αν προστεθούν οι θάνατοι που προκαλούνται απο τους εκπεμπόμενους ρύπους το Αυτοκίνητο αποτελεί το 6ο αίτιο θανάτου παγκόσμια.