Ετικέτες
Alcohol is Free!!!
Μας βρήκε η τρικυμία μέσα στην Εγνατία
Μποφόρια μας τραβάνε στα ανοιχτά
Σα λάθος να ‘ναι η ρότα, ποιος παίζει με τα φώτα;
Κι η πλώρη μας τραβάει για Γρεβενά
Σε μια θάλασσα ουίσκι
Ναυαγοί και ποιος μας βρίσκει
Και ζαλίζεται τρεκλίζει, όλη η γη
Με κεφάλι σουρωτήρι
Και τ’ αμάξι τρεχαντήρι
Ποιος του έβαλε πηδάλιο και πανί;
Alcohol, alcohol, alcohol is free (x3)
η συνέχεια: ΕΔΩ
Αντιγράφω από τη σελίδα του Μανώλη Ανδριωτάκη στο facebook:
« Χθες το βράδυ ο φίλος μου Kostas Farmakis γράφει στο twitter «Hate to piss on a parade (λέμε τώρα) αλλά το κομμάτι της Eurovision διαφημίζει την οδήγηση ενώ είσαι μεθυσμένος; Οτι είναι cool? Υπερβάλλω;» και μου στέλνει το λινκ. Αυτό είναι το τραγούδι για τη φετινή Eurovision.
Διαβάστε τους στίχους και ακούστε το τραγούδι. Είναι η αφήγηση ενός άνδρα που οδηγεί μεθυσμένος μέσα σε κλίμα ευφορίας.
Στη χώρα με τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία στην Ευρώπη, με παραπάνω από 1000 νεκρούς το χρόνο ως και 2000 κάποιες «καλές» χρονιές, εμείς επιλέγουμε να στείλουμε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό αυτό το τραγούδι. Αναρωτιέμαι: κανείς δεν εντόπισε το πρόβλημα; Δεν συνειδητοποιούν το σφάλμα; Αντί να φτιάχνουμε τραγούδια που να ευαισθητοποιούν γι’ αυτό το τεράστιο κοινωνικό θέμα, κάνουμε πλάκα; Είναι δυνατόν;»
Για όσους δεν παρακολουθούμε live τις σοβαρές πολιτιστικές εξελίξεις ας διευκρινίσουμε ότι χθες βράδυ (18/2) πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ο διαγωνισμός για το ποιο τραγούδι θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στην περίφημη Eurovision. Η αρχική ιδέα να μην εκπροσωπηθούμε λόγω οικονομικής κρίσης απερρίφθη γρήγορα διότι στην κρίση αυτό που σε σώζει είναι ο πολιτισμός.
Και αφού είπαμε να το κάνουμε το κάναμε όπως πρέπει. Το glamour φόρεσε τα καλά του για να μας κάνει να νοσταλγήσουμε τις παλιές καλές ημέρες αλλά και να νιώσουμε την αχαριστία αυτού του λαμπερού κόσμου που σ αυτή τη σπάνια στιγμή (event που λένε) που αναμετέδιδε ζωντανά η κρατική τηλεόραση δεν βρέθηκε ένας να πει δυο λέξεις συμπαράστασης στον πρωτοπόρο του είδους τον Λάκη Γαβαλά κλεισμένο στις φυλακές για χρέη προς το δημόσιο. Την ίδια στιγμή συνδιοργανωτής της εκδήλωσης είναι το MAD-TV ο ιδιοκτήτης του οποίου (Α. Κουρής) είναι και αυτός διωκόμενος για χρέη προς το δημόσιο…
Αλλά ο πολιτισμός δεν στέκεται σ αυτά. Τα top ονόματα του χώρου έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, δεν αναφέρουμε ονόματα (μην ξεχάσουμε κανένα), αν και πολύ εύκολα μπορείτε να τα μαντέψετε η να τα βρείτε σε εκατοντάδες Μέσα ενημέρωσης. Απ έξω απ την εκδήλωση διαμαρτύρονταν οι απαραίτητοι ανθέλληνες οι «απλήρωτοι -απολυμένοι της αλυσίδας Metropolis» ιδιοκτησίας του ιδιοκτήτου του MAD επίσης. Ένας άλλος κόσμος … απλή επιβεβαίωση ότι αυτό που χαρακτηρίζει την εποχή μας είναι η σύγκρουση των πολιτισμών. «Απλήρωτος & Απολυμένος» … très banal θα λέγαμε παλιότερα καθόλου cool ή καθόλα looser σήμερα. Τι να καταλάβει από πολιτισμό!
Ο πολιτισμός προχωράει. Με κριτική επιτροπή: “Πρόεδρος η διεθνής τραγουδίστρια Βίκυ Λέανδρος, ο αρχιμουσικός Ανδρέας Πυλαρινός, η διευθύντρια προγράμματος ελληνικής ραδιοφωνίας Μαρία Λαχανά, ο συνθέτης Δημήτρης Κοντόπουλος, και η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων του MAD Ρεγγίνα Κουρή”, όπως διαβάζουμε, αλλά και με λαική συμμετοχή το 50% των ψήφων ανήκε σ αυτήν την παράπλευρη απώλεια του πολιτισμού που ονομάζεται τηλεθεατές. Και μέσα σε πλήρη λαική ικανοποίηση ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα: οι νέοι με τα κιλτ που τους έλεγαν κοζα μόστρα μαζί με τον ρεμπέτη Αγάθωνα και το μπαγλαμά του θα μας εκπροσωπήσουν στη Εurovision.
Alcohol is Free, ό τίτλος του τραγουδιού (και ο μονος αγγλόφωνος «στίχος») δεν τέθηκε πτροφανως τυχαία: όχι μόνο πρέπει να υπενθυμίζουμε ότι δεν είμαστε μουσουλμανική χώρα αλλά και να διατυμπανίζουμε πως είμαστε και παραμένουμε προορισμός αλκοτουρισμού. Το τραγουδάκι στοχεύει ακριβώς εκεί: στον ευγενή τουρισμό με προοορισμό τα Μάλια (Κρήτη), το Καλαμάκι (Ρόδο), το Λαγανά (Ζάκυνθος) όλους τους τόπους για τους οποίους η Ελλάδα διαφημίζεται σαν η χώρα με τα πιο φτηνά ποτά, όλους τους πελάτες του περίφημου all inclusive οπου το free μεταφράζεται και απεριόριστο. Τον κόσμο που μέσα σ αυτό το βαθύ αίσθημα ελευθερίας καβαλάει μια «γουρούνα» και σκοτώνει ή σκοτώνεται.
Δεν ξέρουμε για τις προηγούμενες φορές πάντως αυτήν τη φορά υπάρχει πλήρης αρμονία αισθημάτων ηγεσίας και λαού στο επιλεγέν κομμάτι.
Το Alcohol is Free περιγράφει με χαριτωμενιές το ταξίδι του σύγχρονου Έλληνα οδηγού απ τη Θεσσαλονίκη στα Γρεβενά. Είναι τόσο μα τόσο μεθυσμένος (πράγμα εντελώς ασύνηθες στους ελληνικούς δρόμους) που νομίζει πως πηγαίνει δια θαλάσσης… Μιλάμε για πολύ φάση… Και γαμώ τις φάσεις δηλαδή…Πολύ πλάκα!
Σ αυτό το σύγχρονο ελληνικο έπος όπου το κιλτ αντικατέστησε τη φουστανέλα ο Αγάθωνας είναι φυσικό να κατέχει την θέση του Οδυσσέα.
Ολοι είναι χαρούμενοι και περιμένουν την νίκη στον τελικό που θα γίνει τον Μάιο στη Σουηδία. Μικρή λεπτομέρεια η Σουηδία είναι η χώρα με τον μικρότερο αριθμό τροχαίων συγκρούσεων και θυμάτων απ αυτές στην Ευρώπη και η Ελλάδα η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό. Το να κυκλοφορείς στην Ελλάδα σημαίνει πενταπλάσια πιθανότητα θανάτου από τροχαίο απ ότι στη Σουηδία. Αλλά το ζήτημα είναι ο πολιτισμός, στην Σουηδία δεν θα μπορούσε να γραφτεί ένα τέτοιο ποιοτικό τραγούδι: σε εκτεταμένο αριθμο αυτοκινητων οι Σουηδοί εχουν επιβάλει ήδη τα alcolockers που κλειδώνουν το αυτοκίνητο όταν ανιχνεύσουν αλκοόλ ατην ατμόσφαιρα. Χωρίς το βίωμα πώς να παράξεις πολιτισμό;
Come to Greece, Alcohol is Free, Live your Myth και όλα γίνονται.
Και αν συμβεί κανα στραβό…ατύχημα θάναι.
Γιώργος Κουβίδης
ΥΓ. Ανοίχτε μπουκάλια και απολαύστε υπεύθυνα – Enjoy – Aspro Pato!
Ελένη Μπρεδάκη-Μαρινέλλη said:
Μπράβο και πάλι Μπράβο για το δημοσίευμα! Μας ενημερώνει πλήρως, εμάς που δεν παρακολουθήσαμε τις …σοβαρές πολιτιστικές εξελίξεις στη χώρα μας και στην Ευρώπη. Ας ενημερώσουμε κι εμείς με τη σειρά μας όσο περισσότερους μπορούμε, ας ανοίξουμε τα μάτια τα δικά μας και των άλλων!
Kostas said:
Ούτε κι εγώ παρακολουθώ τις σοβαρές πολιτιστικές εξελίξεις. Για να καταλάβω: έχει κλειδώσει το τραγούδι ή μόνο οι καλλιτέχνες;
Νομίζω ότι αυτή η χαζομαρα δεν πρέπει να περάσει έτσι. Να πέσει γερό κράξιμο. Πολύ καλή αυτή η δημοσίευση αλλά να μη μείνουμε μόνο σε αυτή, να το χοντρύνουμε όσο μπορούμε. Και να ζητήσουμε την αλλαγή του τραγουδιού.
mamastodromo said:
Σωστός! Αντί να καθόμαστε να γκρινιάζουμε που οι υπεύθυνοι του πολιτισμού δεν έχουν ιδέα από πολιτισμό ή υπευθυνότητα, ας οργανώσουμε μια εκστρατεία να τους ντροπιάσουμε. Πρώτη επιστολή προς την επιτροπή της Eurovision. Τι λέτε;
thodorisp said:
…όταν ο πάτος του βαρελιού δεν έχει τέλος, το μόνο που σε κάνει να μη σκέφτεσαι πού είσαι και πού πας, είναι ο … άσπρος πάτος
-τρομάζει ο θάνατος τα ζόμπι;
-πετάει
Christina Vlachaki said:
Μια ακόμα λεπτομέρεια για τους χορηγούς «πολιτισμού» σήμερα:
Η πολιτεία φοβήθηκε ότι θα προκαλέσει το κοινό αίσθημα συμμετέχοντας σε καιρό κρίσης στη Eurovision. Όμως αφού βρέθηκε ο χορηγός (βλέπε ιδιοκτήτης Mad), o οποίος όπως αναφέρεται παραπάνω είναι τόσο οφειλέτης δημοσίου, όσο και οφειλέτης δεδουλευμένων των απολυμένων του Μετρόπολις, οι όποιοι φόβοι κάμφηκαν. Και για την ιστορία…. Στέλναμε δε στέλναμε συμμετοχή, η ΕΡΤ ήταν υποχρεωμένη να πληρώσει 100.000 ευρώ στην EBU. Η αποστολή τώρα τραγουδιού θα κοστίσει άλλα 250-300 χιλιάδες ευρώ. Κι αυτό γιατί κοστίζει 30 χιλιάδες η συμμετοχή, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι έξοδα για προβολή του «Alcohol is Free» και τα έξοδα ταξιδιού του «Οδυσσέα» και των συντρόφων του.
Μιλάμε δηλ. για τα περισσότερα χρήματα που έχουν δοθεί ποτέ για να προβληθεί η επικίνδυνη οδήγηση. Κι αυτό λέγεται πολιτισμός!!!
Αχ και να τους ερχόταν η ιδέα να γυρίσουν το βίντεο κλιπ του τραγουδιού στη Σουηδία, υλοποιώντας σε πραγματικές συνθήκες αυτό που εκθειάζουν οι στίχοι!
dimosioshoros said:
Αντί για μια κοινωνική διαπαιδαγώγηση που θα μπορούσε να βασιστεί στο τραγούδι (όπως το υποστηρίζει και στο βιογραφικό βιβλίο του ο Μικρούτσικος), προάγεται μια θολή και ανεύθυνη ψευτο-αισθηματική κουλτούρα της πόλης και του αυτοκινήτου. Υποθάλπεται έμμεσα το αυτοκινητικό έγκλημα και όσοι κερδίζουν από αυτό. Γιατί, μην ξεχνάμε, μια σφιχτή παρακολούθηση του αυτοκινήτου, ως προς την εφαρμογή των απαραίτητων ελέγχων, 1) θα το κατέβαζε από το ελλαδικό βάθρο του ως universal μέσου κίνησης και διαβίωσης 2) θα περιόριζε τη χρήση του ως ιδιωτικού μέσου στα σωστά όρια, και 3) θα περιόριζε τις πωλήσεις αναδεικνύοντας έτσι τα δημόσια μέσα μετακίνησης και τη σωστή λειτουργία τους.
Γιάννης Ρέντζος
Παράθεμα: «H Οδύσσεια του μεθυσμένου οδηγού»… στο δρόμο για τη Eurovision. | zoi vareli-stefanidi
soste said:
21/02/2013: Προσήχθη ξανά ο Ανδρέας Κουρής.
Στην ασφάλεια Αμαρουσίου προσήχθη πριν από λίγο ο γενικός διευθυντής και πρόεδρος της εταιρείας Real Media, Ανδρέας Κουρής. Σύμφωνα με πληροφορίες η προσαγωγή του αφορά χρέη του ALTER προς το ΙΚΑ ύψους 2 εκατ. ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο Ανδρέας Κουρής είχε καταδικαστεί στις αρχές του χρόνου για οφειλές προς το δημόσιο, επειδή δεν έχει καταβάλει εργατικές-εργοδοτικές εισφορές στο ΙΚΑ ύψους 9.000.000 ευρώ. Οι οφειλές αυτές αφορούν το Alter και το Κontra Channel.
Πηγή: http://www.left.gr/article.php?id=24788
tekmiria said:
Μήπως ένα τέτοιο τραγούδι (μοιάζει σαν ψέμα) είναι ηθικός αυτουργός τροχαίων δυστυχημάτων (εγκλημάτων), τα οποία υπάρχει πιθανότητα να προκληθούν από τη χρήση αλκοόλ;
Έχει σχέση το υπουργείο πολιτισμού με την συμμετοχή πολιτών της Ελλάδας στη eurovision;
Μπορεί οι φορολογούμενοι της Ελλάδας να χρεωνόμαστε την έμμεση διαφήμιση της παράνομης οδηγικής συμπεριφοράς;
Χρίστος Καλλίτσης
Tom said:
Επιτέλους ένα Ελληνικό τραγούδι.
Γιατί αυτοί είμαστε (ή μήπως όχι;) και σ’ όποιον αρέσουμε για τους άλλους… δεν θα μπορέσουμε!