Ετικέτες

Με αφορμή τα διαδοχικά θανατηφόρα στη Λεωφόρο Ηρακλείου ο Σύλλογος «Πολίτες της Ριζούπολης»  απευθύνθηκε για μια ακόμα φορά στις 28/3/2022 στην Περιφέρεια Αττικής και στο Δήμο Αθηναίων  επανερχόμενος στο αίτημα  για εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης. Διαβάστε το κείμενο και θαυμάστε τις μέχρι σήμερα απαντήσεις και δράσεις της Περιφέρειας και του Δήμου Αθηναίων. Όχι τα τροχαία δεν πέφτουν από τον ουρανό.

Σύλλογος «Πολίτες της Ριζούπολης»

Α.Π. 252/ 28/03/2022

ΘΕΜΑ: Με αφορμή ένα ακόμη τροχαίο δυστύχημα:  Στους πόσους νεκρούς θα εισακουστεί το αίτημά μας για εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης και μελέτης άρσης επικινδυνοτήτων στη γέφυρα της Λ. Ηρακλείου, στο ύψος του γηπέδου της Ριζούπολης;

ΠΡΟΣ: Περιφέρεια Αττικής –υπόψιν περιφερειάρχη, κ. Γ. Πατούλη,  Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Αττικής, Δήμο Αθηναίων – Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Κ. Μπακογιάννη.  Πρόεδρο και μέλη 5ης Δημοτικής Κοινότητας  Δ. Αθηναίων

ΚΟΙΝ.: Δημοτικές παρατάξεις «Ανοιχτή πόλη», «Αθήνα είσαι εσύ», «Λαϊκή Συσπείρωση Αθήνας» Περιφερειακές παρατάξεις «Δύναμη Ζωής», «Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση Αττικής», «Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής»

Αγαπητοί/τές κύριοι/ρίες,

Τα ξημερώματα (στις 01:25) της 17ης Μαρτίου συνέβη ένα ακόμη τροχαίο δυστύχημα στην κορυφή της γέφυρας της Λ. Ηρακλείου, στο ύψος του γηπέδου της Ριζούπολης, στο οποίο έχασε τη ζωή του ένας μοτοσικλετιστής. Δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, αντιθέτως, μπορεί να θεωρηθεί αναμενόμενο επακόλουθο της αδιαφορίας που επιδεικνύουν οι αρμόδιες υπηρεσίες. Ο Σύλλογός μας έχει πολλές φορές εκφράσει την ανησυχία του για τα συχνά ατυχήματα που συμβαίνουν στο συγκεκριμένο σημείο:

  • Στις 04/10/2020, με αφορμή παρόμοιο περιστατικό, σας αποστείλαμε το με Α.Π.138 έγγραφό μας στο οποίο επισημάναμε της «ανάγκη άμεσου κυκλοφοριακού σχεδιασμού και παρεμβάσεων για την ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών» από τη γέφυρα της Ριζούπολης.
  • Στις 09/02/2021 η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής μας έστειλε το με Α.Π.108918 έγγραφο, με τίτλο «Απόψεις σχετικά με το αίτημα για εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης και μελέτης άρσης επικινδυνοτήτων της Λ. Ηρακλείου, στην περιοχή της Ριζούπολης του Δήμου Αθηναίων». Η μόνη παρατήρηση που σχετιζόταν με το αίτημά μας ήταν ότι «Η διατομή της γέφυρας είναι διπλής κατεύθυνσης με ένα κλάδο κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, που από άποψη κυκλοφοριακού φόρτου είναι παραδεκτός». Το έγγραφο καταλήγει με την έκκληση προς τον Δήμο Αθηναίων «να σφραγίσει τις δύο εισόδους εκατέρωθεν της γέφυρας» ώστε να αποτραπεί η διέλευση πεζών από την άτυπη διάβαση που υπάρχει στην κορυφή της, «μέχρι την λήψη νεότερων αποφάσεων από την Περιφέρεια Αττικής».
  • Ο Σύλλογός μας απάντησε άμεσα με το Α.Π.143/09.02.2021 έγγραφο, με το οποίο διαμαρτυρόμαστε για την απουσία ουσιαστικής αναφοράς στο κυρίως πρόβλημα: «Τι γίνεται, όμως. Με τη συγκοινωνιακή μελέτη που ζητήσαμε; Ούτε κουβέντα! Για τα οχήματα είναι όλα εντάξει; Τα τροχαία ατυχήματα, ακόμη και δυστυχήματα που συμβαίνουν σχεδόν καθημερινά στη γέφυρα της Ηρακλείου, είναι ατυχείς συμπτώσεις; Καλύπτει ο παμπάλαιος σχεδιασμός της γέφυρας τις σύγχρονες ανάγκες της περιοχής; Αν ναι. Γιατί παρατηρείται καθημερινό μποτιλιάρισμα και εκνευρισμός στο σημείο αυτό;». Ταυτόχρονα, ως προς το σφράγισμα των εισόδων, επισημάναμε τον κίνδυνο να εφαρμοστεί η λύση «πονάει κεφάλι-κόψει κεφάλι» και οι είσοδοι να ξεχαστούν σφραγισμένες για την επόμενη δεκαετία».
  • Λίγες ημέρες μετά, ο Δήμος Αθηναίων έλυσε το πρόβλημα σφραγίζοντας τις εισόδους στις σκάλες. Ούτε σαφέστερη σήμανση, ούτε εντονότερες προειδοποιήσεις προς τα οχήματα, ούτε βέβαια αναφορά σε μελέτες κ.λπ. …
  • Στις 26/04/2021, με το Α.Π.173 έγγραφό μας, απαιτούσαμε το «άμεσο ξήλωμα των άθλιων λαμαρινοκατασκευών που κλείνουν την είσοδο των πεζών στις σκάλες της γέφυρας της Λ. Ηρακλείου», επισυνάπτοντας βίντεο με μαθητές να σκαρφαλώνουν πάνω από τις λαμαρίνες για να πάνε στα σχολεία και στις καθημερινές δραστηριότητές τους. Και καταλήγαμε: «Τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με λύσεις “του ποδαριού”. Μάλλον επιδεινώνονται! … Απαιτείται επείγουσα κυκλοφοριακή μελέτη για την πεπαλαιωμένη γέφυρα, τόσο για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων όσο και για την ασφάλεια των πεζών. Εάν η Περιφέρεια και ο Δήμος συνεχίσουν να “κάνουν τα στραβά μάτια” σε αυτή την αδήριτη αναγκαιότητα, πολύ φοβόμαστε ότι θα θρηνήσουμε ακόμη περισσότερα θύματα». Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε…
  • Στις 17/06/2021, με νέο έγγραφό μας προς την Περιφέρεια Αττικής και το Δήμο Αθηναίων (Α.Π. 192) ζητούσαμε «να ξηλωθούν επιτέλους οι επικίνδυνες λαμαρίνες στις σκάλες της γέφυρας της Λ. Ηρακλείου» καθώς και άμεση και οριστική λύση στα προβλήματα επικινδυνότητας που επισημάναμε. · Έκτοτε, καμία απάντηση για το ζήτημα από Περιφέρεια και ΔήμοΕν τω μεταξύ, η λίστα των νεκρών οδηγών, κυρίως δικυκλιστών, στη Λ. Ηρακλείου μεγαλώνει: Τη Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019, 34χρονος μοτοσικλετιστής σκοτώνεται προσκρούοντας σε κολώνα φωτισμού. Την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου, 21χρονος έχασε τη ζωή του όταν μηχανή συγκρούστηκε με αυτοκίνητο στη λεωφόρο Ηρακλείου, στο ύψος των γραφείων του ΚΚΕ. Πιο πρόσφατο θύμα της αδιαφορίας των αρμοδίων, ο νεκρός δικυκλιστής της 17ης Μαρτίου 2022 στην κορυφή της γέφυρας, για του οποίου τις συνθήκες θανάτου απευθύνει έκκληση για πληροφορίες η ΕΛΑΣ προς τους πολίτες. Και βέβαια, καθημερινά είναι τα λιγότερο σοβαρά ατυχήματα στο σημείο. Για μία ακόμη φορά, λοιπόν, απευθύνουμε το αίτημά μας, τόσο προς την Περιφέρεια Αττικής που έχει την αρμοδιότητα για την αρτηρία αυτή, όσο και προς το Δήμο που οφείλει να αναλάβει κάποια σχετική πρωτοβουλία εφόσον η Περιφέρεια κωφεύει: Η Λ. Ηρακλείου, στο τμήμα της από το Β΄ Νεκροταφείο ως το σταθμό του ΗΣΑΠ Περισσός είναι άκρως επικίνδυνη. Ιδιαίτερα η γέφυρα στο ύψος της Ριζούπολης, είναι κυριολεκτικά «σκοτώστρα». Για κάθε ζωή που χάνεται δεν φταίει μόνο «η κακιά η ώρα»! Ήρθε, επιτέλους η ώρα να αναλάβετε τις ευθύνες σας! Στη διάθεσή σας για όποια πληροφορία χρειαστείτε.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το ενδιαφέρον σας.

28/03/2022

Με εκτίμηση, εκ μέρους του Δ.Σ. του συλλόγου «ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΡΙΖΟΥΠΟΛΗΣ»

Ο πρόεδρος Μαραγκός Ανδρέας,   η γ.γραμματέας Καπλάνη Σούλα

 

«ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΡΙΖΟΥΠΟΛΗΣ», Ερμωνάσσης 11, Ριζούπολη, 11142 ΑΘΗΝΑ.