Ετικέτες

Ένα αγοράκι 4χρονών έχασε τη ζωή του όταν παρασύρθηκε από οδηγό ΙΧ στην οδό Ταυγέτου στα Πατήσια την Κυριακή το απόγευμα.

Το πώς το παιδί ξέφυγε από τους γονείς του και βρέθηκε στο δρόμο δεν έχει διευκρινισθεί. Αυτό που επαναλαμβάνεται σταθερά σ όλα τα μέσα είναι πως πρόκειται  «για δρόμο καρμανιόλα με ελλιπή φωτισμό».

Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα περίοικοι δήλωσαν: «πολλά διερχόμενα αμάξια περνάνε πατημένα- δεν υπάρχει ούτε διάβαση, ούτε ταμπέλα με όριο ταχύτητας. Συνέχεια λένε για αυτά τα προβλήματα στο δήμο και δεν γίνεται τίποτα».

Η οδός Ταυγέτου είναι ο δρόμος πάνω στον οποίο βρίσκεται το σχολικό συγκρότημα της Γκράβας, το μεγαλύτερο στην Ελλάδα, όπου βρίσκονται 24 διαφορετικά σχολεία (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ κα, ενώ  στο χώρο του συγκροτήματος υπάρχουν αθλητικές εγκαταστάσεις (αθλητικό κέντρο «Αντώνης Τρίτσης»,  γήπεδα μπάσκετ, βόλει, κλειστό γυμναστήριο, κολυμβητήριο κα.

Στην παιδική χαρά που υπάρχει στο χώρο έπαιζε προηγουμένως το παιδάκι.

Ένας έλεγχος στο google maps δείχνει ότι στο δρόμο, τουλάχιστον σ όλο το μήκος (περίπου 350 μέτρα) που εκτείνεται το σχολικό συγκρότημα (περιλαμβάνεται το σημείο της παράσυρσης), υπάρχει σήμανση τρεις φορές ότι υπάρχει σχολείο και ότι το όριο ταχύτητας είναι τα 30km/h (κάποια σήματα είναι καλυμμένα με αυτοκόλλητα) και επίσης υπάρχει φωτεινός σηματοδότης με διάβαση πεζών.

Αυτό που απουσιάζει παντελώς είναι η οποιαδήποτε πολεοδομική παρέμβαση που θα αποτρέπει την ανάπτυξη ταχυτήτων και θα επιβάλει στους οδηγούς την τήρηση του ορίου. Δυστυχώς η πολιτεία νομίζει πως ξέμπλεξε «από την υποχρέωση» τοποθετώντας ταμπέλες που γράφουν 30 γύρω από τα σχολεία. Το γεγονός ότι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας είναι η συνηθέστερη τροχαία παράβαση στην Ελλάδα δεν δίδαξε κανένα τίποτα σ αυτή τη χώρα. Αν μπροστά από το μεγαλύτερο σχολικό συγκρότημα της χώρας επικρατούν οι συνθήκες που αναφέρουν οι κάτοικοι μπορεί κανείς να φανταστεί τι συμβαίνει σε μικρότερα, όπου όχι μόνο τα όρια παραβιάζονται συστηματικά αλλά τα ΙΧ κοντεύουν να εισβάλουν στο προαύλιο.

Είναι προφανές ότι κίνηση ακόμα και με 30 km/h δεν διασφαλίζει 100% την πιθανότητα αποφυγής θανατηφόρου τροχαίου, ωστόσο μειώνει στο 10% αυτή την πιθανότητα όταν αυτή ξεπερνάει το 80% με ταχύτητα 50 και φτάνει το 100% με ταχύτητα 70km/h.

Ο Δήμος της Αθήνας στον οποίο ανήκει η περιοχή αναμένεται να ασχοληθεί με το θέμα μετά την ολοκλήρωση της 2ης αναθεώρησης του Μεγάλου περιπάτου αν στο μεταξύ ο Δήμαρχος ενημερωθεί ότι η επικράτεια του Δήμου Του εκτείνεται και πέραν του Attica, το οποίο έχει ορίσει ως τερματική γραμμή των ενδιαφερόντων Του.

(Υ.Γ. Σύμφωνα με μια καταγραφή που έκαναν εκπαιδευτικοί και μαθητές του 11ου  Γυμνασίου Θεσσαλονίκης το 2018, μόλις το 26,8% των οδηγών που περνούσε έξω από το σχολείο τους ΔΕΝ παραβίαζε το υφιστάμενο όριο των 30km/h που υπήρχε στο δρόμο. Αναλυτικά: ΕΔΩ)