Ετικέτες

Μαγνήσαλη Ιφιγένεια, ετών 19, 6 Οκτωβρίου 2019

Ένα χρόνο πριν, τις πρώτες ώρες της 6ης Οκτωβρίου 2019, η Ιφιγένεια επέστρεφε σπίτι της στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης μετά από μια έξοδο με συγγενείς και φίλους που επέβαιναν σε τέσσερα συνολικά αυτοκίνητα.

Ήταν επιβάτης σε ΙΧ, το τελευταίο της παρέας, που οδηγούσε 21χρονος, καθισμένη στη θέση του συνοδηγού. Τα αυτοκίνητα κινούνταν στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης στο ρεύμα από ανατολικά προς δυτικά. Λίγο πριν την είσοδο στο τούνελ, ο οδηγός ανέπτυξε ταχύτητα και προσπέρασε τα άλλα αυτοκίνητα μπαίνοντας στο τούνελ.

Η μητέρα της Ιφιγένειας, Πηνελόπη Κουμπιά γράφει: «Μαγνήσαλη Ιφιγένεια: το κορίτσι του τούνελ στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης, ένα μήνα περίπου πριν κλείσει τα 19 της χρόνια. Φόραγε ζώνη το παιδάκι μου, συνοδηγός του δολοφόνου ήταν, που ήταν φίλος του αδερφού της. Μπήκε στο τούνελ με ταχύτητα 150 χιλιόμετρα/ώρα για να δείξει ότι …είναι οδηγός και έχει αμάξι … καλό: ένα κομμένο και ραμμένο αμάξι με μετατροπή από Citroen C2 σε VTS, να δείξει στον αδερφό της και γιο μου ότι είναι μάγκας και τρέχει… μπροστά στα μάτια του αδερφού της το σκότωσε το κοριτσάκι μου. Φόραγε ζώνη η κορούλα μου, φοβόταν την ταχύτητα. Αυτός δεν φόραγε. Έπεσε στα τσιμέντα του τούνελ, ένα τούνελ το οποίο κρατάνε εκεί για μια καφετέρια, το τούνελ του χάρου που έχει πάρει άδικα ψυχές. Έπεσε επάνω της ο οδηγός και μπλόκαρε το κεφαλάκι της στην κολώνα της πόρτας ψηλά με την οροφή. Αυτός δεν έπαθε τίποτα, το κοριτσάκι μου το σκότωσε…

Ανθρωποκτονία από αμέλεια μου είπαν…για αυτό κατηγορείται, είναι ελεύθερος και το δίπλωμα του εξακολουθεί να το έχει κανονικά και να οδηγεί από την πρώτη στιγμή.

Περιμένω την πρώτη ημερομηνία για τη δίκη… Είπα όμως στον αξιωματικό της τροχαίας μετά από μέρες: αν εγώ τον σκοτώσω σχεδόν με τον ίδιο τρόπο δηλαδή με αμάξι τι θα μου κάνετε; Aνθρωποκτονία εξ αμελείας μου είπε…

Απλά περιμένω…»

Ένας χρόνος πέρασε από τη θυσία της Ιφιγένειας, όμως ο άνεμος της Οδικής Ασφάλειας και της Δικαιοσύνης δεν λέει να φυσήξει σ αυτή τη χώρα.

Όσο οι εν ψυχρώ εκτελέσεις βαφτίζονται ανθρωποκτονίες «από αμέλεια» τίποτα δεν πρόκειται ν αλλάξει στη οδηγική συμπεριφορά των εν δυνάμει φονιάδων.

Όταν για τροχαία εγκλήματα όπως αυτό που στοίχισε την ζωή  της Ιφιγένειας, πριν καν φτάσει στα 19 της χρόνια, με πειραγμένο αυτοκίνητο, με πολλαπλές προσπεράσεις μέσα σε τούνελ με εξωφρενική ταχύτητα (το όριο ταχύτητας στο σημείο είναι 50 km/h) δεν χρησιμοποιείται ούτε ο νόμος για διατάραξη των συγκοινωνιών (κακούργημα) και ο δράστης επιβραβεύεται με το να διατηρεί την άδεια οδήγησης τι μήνυμα δίνει άραγε η πολιτεία;

Το να χάνονται κάθε χρόνο στο οδικό δίκτυο εκατοντάδες νέοι και πολύ περισσότεροι να μένουν ανάπηροι είναι φαίνεται κι αυτό μέρος της ελληνικής κανονικότητας.

Να θυμίσουμε πως στη χώρα μας η παραβίαση των ορίων ταχύτητας δεν εντάσσεται στις παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας του ΚΟΚ, ούτε στις παραβάσεις για τις οποίες ο νέος Ποινικός Κώδικας προβλέπει σημαντικά αυξημένες ποινές αν οδηγήσουν σε τραυματισμό ή θάνατο.

Αυτά όταν η παραβίαση των ορίων ταχύτητας είναι η συνηθέστερη παράβαση και το πρώτο αίτιο θανατηφόρων τροχαίων!

Όταν το κράτος κλείνει το μάτι σ αυτούς που αναπτύσσουν εξωφρενικές ταχύτητες στο οδικό δίκτυο, αυτοί  δεν χρειάζεται να κάνουν και πολλά πράγματα για να κλείσουν ένα σπίτι.

-Στέλνουμε την Αγάπη μας και την Αλληλεγγύη μας στην οικογένεια της Ιφιγένειας μια ακόμα οικογένεια που έχει υποστεί το χειρότερο.

Μαζί θα σταθούμε απέναντι στους θύτες και στους εξοικειωμένους με το έγκλημα:

Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει ειρήνη στους Δρόμους.

πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα