Ετικέτες

,

Πριν από τρεις μήνες η διοίκηση, επικαλούμενη το ενδιαφέρον της να μας σώσει από τις χιλιάδες θανάτους που υποτίθεται οτι προκαλεί ο κορονοιός, αντί να αυξήσει τα δρομολόγια,  ανακοίνωσε ευνοϊκές για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες ρυθμίσεις και συνέστησε τη χρήση τους.

Αθήνα 2020: Οθόνη μέσα σε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που προτρέπει τους πολίτες να ΜΗ χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς…

Αντιθέτως, την ίδια εποχή στην υπόλοιπη Ευρώπη συνιστούσαν τα ήπια μέσα μετακίνησης [1]  (περπάτημα και ποδήλατα) και τους έδιναν περισσότερο χώρο. Υποκρινόμενη οτι μιμείται αυτή την πολιτική, διάλεξε το σημείο της πόλης με τα λιγότερα συγκριτικά προβλήματα, και υποσχέθηκε ότι θα πάρει χώρο από τα ΙΧ  αυτοκίνητα για να ευνοήσει το περπάτημα και την ποδηλασία, ονομάζοντάς το μάλιστα με τον εντυπωσιακό τίτλο «μεγάλος περίπατος».

Σήμερα μπορούμε να δούμε σε τι ακριβώς συνίσταται αυτός. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν ποδηλατόδρομο, που, όπως η πλειονότητα των ελάχιστων (συγκριτικά με άλλες ανεπτυγμένες πολιτιστικά χώρες) ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, οδηγεί από το πουθενά στο πουθενά, και κάποιοι χώροι δίπλα από δρόμους με θόρυβο και καυσαέρια που ακόμα πιο λίγοι χρησιμοποιούν. Ο χώρος για την κατασκευή τους δεν προήλθε από τη μείωση της κίνησης των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών, αλλά κυρίως από την κατάργηση κάποιων λεωφορειολωρίδων, από τις λίγες μάλιστα που λειτουργούσαν κάπως (επειδή ήταν αντιρροής και δεν είχαν δίπλα τους άλλες λωρίδες κυκλοφορίας, ώστε να τους παραβιάζουν τα ΙΧ). Τα λεωφορεία για Πατήσια, Κυψέλη, Γαλάτσι, Αμπελόκηπους κλπ ακολουθούν τώρα πορεία μέσω οδού 3ης Σεπτεμβρίου καθυστερώντας περισσότερο και τα λεωφορεία προς την παραλία και την οδό Βουλιαγμένης κάνουν κύκλο μέσω οδού Ακαδημίας. Έτσι ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο τα ΙΧ αυτοκίνητα σε σχέση με μέσα συλλογικής μεταφοράς, που είναι τα μόνα που θα μπορούσαν να εκτοπίσουν την κυριαρχία των πρώτων. Φυσικά το ότι ο ποδηλατόδρομος που δημιουργήθηκε έχει ελάχιστη κίνηση υποκρίνονται ότι δεν θα μπορούσε να προβλεφθεί και οι αιτίες για αυτό δεν φαίνεται να απασχολούν σοβαρά κανένα, περιμένοντας ίσως να ξεχαστεί το πράγμα. Η κατάσταση στο υπόλοιπο 99,9% της πόλης παραμένει για περπάτημα και ποδηλασία το ίδιο εχθρική, ή μάλλον ακόμα εχθρικότερη λόγω της αύξησης στη χρήση των αυτοκινήτων και των μηχανών, ενώ η εδώ και χρόνια συντελούμενη εμπορευματοποίηση, γκαραζοποίηση, καταστροφή ή κακοποίηση των υπόλοιπων πεζοδρομίων συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης με το τι γίνεται αλλού, διαβάζουμε λ.χ. ότι στην Ουτρέχτη ένας αυτοκινητόδρομος που είχε κατασκευαστεί πάνω από ένα κανάλι ξηλώθηκε για να ξαναγίνει ποτάμι [2]. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και στη Σεούλ στην Κορέας[3] και ενισχύθηκαν τα μέσα συλλογικής μεταφοράς ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στις μετακινήσεις.
Εδώ όχι μόνο τα ποτάμια της Αθήνας έχουν γίνει αυτοκινητόδρομοι που καθημερινά ταλαιπωρούν τον κόσμο και εμποδίζουν τις μετακινήσεις[4], αλλά προετοιμάζονται και νέοι ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η υπανάπτυξη του αυτοκινήτου. Και φυσικά να αυξάνονται ακόμα περισσότερο τα «ατυχήματα», δηλαδή οι προδιαγεγραμμένοι θάνατοι (γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι θα συμβούν – αβέβαιο είναι μόνο το ποια θα είναι τα θύματα). Στην Ελλάδα η μόνη αιτία για την οποία δεν επιτρέπεται να πεθάνει κανείς είναι αυτός ο «φονικός και ύπουλος ιός». Για να μην πεθάνει κανείς από αυτόν οι «δημοκράτες» που μας κυβερνούν έχουν αναστείλεί το Σύνταγμα, έχουν βάλει στο γύψο ακόμα και τις στοιχειωδέστερες ελευθερίες και επιβάλλουν παντού μάσκες– για να μην πεθάνει κανείς από τροχαίο όμως, ούτε ένα πεζοδρόμιο για να μπορεί κανείς να προφυλαχτεί δεν επιβάλλεται.

Απρόσκοπτη εξακολουθεί και η εκστρατεία εξαπάτησης, παραπλάνησης και κατατρομοκράτησης των πολιτών στο θέμα του κορονοιού από τους αρνητές του Συντάγματος και της δημοκρατίας. Έχει γίνει πλέον γνωστό ότι οι θάνατοι που μετράνε δεν είναι από κορονοιό, αλλά με κορονοιό [5], ίσως μάλιστα και μετά από τον κορονοιό[6]. Με βάση αυτό, αν αυτός εδώ [7] πεθάνει τελικά, δεν πρόκειται να καταγραφεί ως θύμα τροχαίου, αλλά ως νεκρός από κορονοιό. Παρόλη την τεχνητή διόγκωση αυτή των θυμάτων του κορονοιού όμως, και την προσπάθεια μείωσης του αριθμού και της σημασίας των τροχαίων θανάτων, αυτοί οι τελευταίοι εξακολουθούν πεισματικά να είναι περισσότεροι από τους πρώτους.
                                                                           Kωνσταντινος Τσουρλάκης

Εδώ υπήρχε ένας λεωφορειόδρομος που διευκόλυνε πολλούς. Σήμερα ο
χώρος ουσιαστικά δεν χρησιμοποιείται. Σε κάποιους φαίνεται περίεργο
που δεν βρέθηκε κανείς να εκτιμήσει τις γλάστρες δίπλα από το θόρυβο,
το καυσαέριο και τα κάγκελα που συμπληρώνουν το σκηνικό, και τα
παγκάκια είναι άδεια.

Links:
[1]
https://www.politico.eu/article/life-after-covid-europeans-want-to-keep-their-cities-car-free/
[2]
https://m.lifo.gr/now/world/296077/h-oytrexti-apokathista-istoriko-kanali-eixe-kleisei-gia-na-ginei-aytokinitodromos
[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Cheonggyecheon
[4] https://www.newsbeast.gr/tag/kifisos
[5] http://www.mediafire.com/file/vc8s2tih7c7xnrh/tsiodras-mecovid.mp4/file
[6]
https://m.lifo.gr/now/world/292791/i-vretania-meiose-kata-5-000-toys-thanatoys-apo-koronoio-yiothetei-nea-methodo-katametrisis
[7]
https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/6552888/thyma-trochaioy-vrethike-thetikos-ston-koronoio-se-karantina-diasostes-kai-astynomikoi