Ετικέτες

Tα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Ελληνική Στατιστική Αρχή σε σχέση με τα “οδικά τροχαία ατυχήματα (sic)” του Μαρτίου του 2018 εκπέμπουν ιδιαίτερα ανησυχητικά μηνύματα αν θεωρηθούν ενδεικτικά μια τάσης και δεν αποτελούν μεμονωμένο γεγονός.

Είχαμε λοιπόν το Μάρτιο που πέρασε 870 συγκρούσεις και 72 νεκρούς στο οδικό δίκτυο της χώρας μας. Σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου χρόνου,  οι συγκρούσεις αυξήθηκαν κατά  19 % ενώ οι νεκροί αυξήθηκαν κατά 75.6%!

Τα στοιχεία είναι προσωρινά. Αυτό σημαίνει ότι στον οριστικό απολογισμό, ενώ ο αριθμός των συγκρούσεων θα παραμένει ο ίδιος, ο αριθμός των νεκρών αναμένεται πως θα είναι ακόμα μεγαλύτερος, μια και αναπόφευκτα κάποιοι από τους σοβαρά τραυματίες θα αποβιώσουν.

Η τρομακτική αυτή αύξηση του αριθμού των νεκρών, τετραπλάσια μέχρι στιγμής της αύξησης των συγκρούσεων καταδεικνύει την μεγάλη αύξηση της σφοδρότητας των τροχαίων συγκρούσεων. Και η αύξηση της σφοδρότητας των συγκρούσεων σχετίζεται άμεσα με την αύξηση των ταχυτήτων στο οδικό δίκτυο.

Η παραβίαση των ορίων ταχύτητος αποτελεί την αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων οδηγών.  Ενδεικτικά είναι τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας: Την  εβδομάδα 7 – 13 Μαΐου  717 συνεργεία της Τροχαίας σε όλη τη χώρα προχώρησαν σε ελέγχους υπέρβασης του ορίου ταχύτητας.  

Ελέγχθηκαν 17.520 οχήματα και βεβαιώθηκαν 6.101 παραβάσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. (34,8% των ελεγχθέντων)

Οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν στο οδικό δίκτυο της Αττικής (635), στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (524), στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης (498), της Πιερίας (376), της Ακαρνανίας (289) και της Κορινθίας (259).

Να σημειώσουμε βέβαια πως τον Μάρτιο του 2018 ψηφίστηκε με πρωτοβουλία του ΥΜΕ ο νόμος 4530/2018 ο οποίος όχι μόνο εξαιρεί την ταχύτητα από τις επικίνδυνες παραβάσεις, για τις οποίες προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων και σε υποτροπή οριστική αφαίρεση της άδειας οδήγησης, αλλά μειώνει κατά 50% τα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τα υφιστάμενα όρια ταχύτητας.

Και ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επισημαίνει πως μια μείωση της Μέσης Ταχύτητας στο Οδικό δίκτυο κατά 5% θα σημάνει μείωση κατά 30% των νεκρών από τροχαίες συγκρούσεις, στην Ελλάδα υπάρχει οργανωμένη αντίσταση σε κάθε πρόταση μείωσης των υφισταμένων ορίων ταχύτητας μέσα και έξω από τις πόλεις.

Το αποτέλεσμα καταγράφεται δυστυχώς στις στατιστικές: 79% αύξηση των νεκρών. Προσωρινά…

Γιατί στην Ελλάδα επιλέχτηκε να αναδεχθεί  η άλλη όψη της αλήθειας: 5%  αύξηση της Μέσης ταχύτητας σημαίνει 30% αύξηση των νεκρών θυμάτων.

Advertisements