Ετικέτες

Ολοκληρώνεται σήμερα με συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Μεταφορών που περιλαμβάνει και κάποιες τροποποιήσεις σε άρθρα του Κ.Ο.Κ.

Έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενες αναρτήσεις σχετικά (ΕΔΩ). Ο SOS Τροχαία  Εγκλήματα μετά από πρόταση του προέδρου της επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής κου Ουρσουζίδη, μαζι με άλλους 20 περίπου φορείς (στην μεγάλη πλειοψηφία τους ιδιοκτητών διαφόρων τύπων μηχανοκινήτων)  κλήθηκε να εκφράσει τις  απόψεις του στο χρόνο των τριών (3) λεπτών για το σχέδιο νόμου.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρέμβαση του προέδρου μας Γιώργου Κουβίδη στο βίντεο.  Παράλληλα καταθέσαμε στη Βουλή το κοινο κείμενο SOS Τροχαία Εγκλήματα και της ΕΥΘΥΤΑ με τίτλο Η Οδική ασφάλεια δεν είναι παρελκόμενο και την έκκκληση 265 μελών οικογενειών θυμάτων τροχαίων για την κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ.

Παρακολουθώντας τη συζήτηση ολες τις ημέρες  δυστυχώς θα πρέπει να επισημάνουμε πως απ ότι φαίνετια και με τις μέχρι σήμερα τοποθετήσεις του αρμόδιου υπουργού  Χρ. Σπίρτζη καμιά βελτιωτική πρόταση δεν θα γίνει δεκτή.

Ο υπουργός επέμενε στην εξαίρεση της παραβίασης των ορίων ταχύτητας από τις επικίνδυνες παραβάσεις.

Παρότι αρκετοί βουλευτές ζήτησαν την ένταξη της σ αυτή την κατηγορία.

Σημαντική οπισθοχώρηση  πραγματοποιήθηκε και στο άρθρο που προέβλεπε την απαγόρευση της κυκλοφορίας γουρουνών στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Το πολύ καλά δομημένο από φορείς και βουλευτές λόμπι υποστηρικτών τους μαλλον επιβάλλει την θέληση του μεταθέτοντας τις αρμοδιότητες επι του θέματος στην τοπική αυτοδιοίκηση…

Παραμένει φυσικά και, η πανεπιστημιακής κηδεμονίας, εξωφρενική πρόταση για συνυπαρξη στους λεφωρειοδρόμους, λεωφορείων, μοτοσικλετών και ποδηλάτων. Απόφαση που θα εκτινάξει την επικινδυνότητα της οδήγησης ποδηλάτου εμπλέκοντας το σε μια στενη λωρίδα που δεν υπάρχει η δυνατότητα τα λεωφορεία που θα  προσπερνούν να έχουν απόσταση ασφαλείας από τα ποδήλατα. Ταυτόχρονα απορρίφθηκε ο περιορισμός  του οριου ταχύτητας στα 30km πράγμα που επιδεινώνει την επικινδυνότητα αφού  θα συνυπάρχουν μηχανοκίνητα και μη μηχανοκίνητα μέσα.

Φυσικά η συζήτηση για ποδηλατόδρομους ήταν εκτός ημερήσιας διάταξης.

Παρόλο που στα άρθρα που αφορούν τις αλλαγές στον ΚΟΚ από την πολιτική ηγεσία επιχειρήθηκε να δοθεί ένας «ουδέτερος» χαρακτήρας σε αντίθεση με την υπερπολιτικοποίηση της συζήτησης στα άρθρα που αφορούσαν στις διαμάχες για τις σχέσεις εργασίας των οδηγών/ιδιοκτητών ταξί, είναι προφανές πως οι επιλογές στις αλλαγές στον ΚΟΚ είναι ξεκάθαρα πολιτικές: κυρίαρχο κριτήριο είναι η υπεράσπιση των ισχυρών του οδικού δικτύου.

Στα θετικά να κρατήσουμε πως για πρώτη φορά από αρκετούς βουλευτές (Ουρσουζίδης, Δρίτσας, Δημαράς κα) υποστηρίχτηκε το ζήτημα του περιορισμού των ταχυτήτων και των ζωνών ήπιας κυκλοφορίας καθώς και η ανάγκη άμεσης αυστηρότερης νομοθετικής ρύθμισης του θέματος της εγκατάλειψης των θυμάτων τροχαίων από τους θύτες.

Advertisements