savelives

Ο Δήμος Χερσονήσου  σε συνεργασία με τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης και την Περιφέρεια Κρήτης οργάνωσε και υλοποίησε Διήμερίδα με Θέμα την Οδική ασφάλεια στις 2 και 3 Μαρτίου 2018.

Ο σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα είχε ενεργό παρουσία και τις δυο μέρες του συνεδρίου.

Παραχώρησε την συγκλονιστική έκθεση φωτογραφίας «Όταν οι Ζωές Συντρίβονται», του γνωστού Άγγλου φωτογράφου Paul Wenham–Clark σε συνεργασία με την αγγλική οργάνωση θυμάτων τροχαίων Road Peace. Η εν λόγω έκθεση αποτελεί μια εξαιρετική προσπάθεια αποτύπωσης των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης με φωτογραφίες και μικρές συνεντεύξεις οικογενειών θυμάτων τροχαίων, ατόμων με αναπηρία και διασωστών.

Ο Μανώλης Σταυρουλάκης – ιδρυτικό μέλος του συλλόγου και μέλος του Δ.Σ.- συγκίνησε τους παρευρισκόμενους με την εξαιρετική ομιλία του με θέμα:

Εγκατάλειψη θυμάτων τροχαίων: αναγκαία η κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ.

Μανώλης

Η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου συμβάντος απασχολεί έντονα τον τελευταίο καιρό τα μέλη του SOS Τροχαία Εγκλήματα και έχει αποφασιστεί η ανάδειξή του σε μείζον ζήτημα. Κείμενο με υπογραφές εκατοντάδων συγγενών θυμάτων τροχαίων έχει ήδη αναρτηθεί στο blog του συλλόγου, αλλά και κοινοποιηθεί στους αρμόδιους φορείς. Ενώ:

καλούνται όλες οι οικογένειες θυμάτων τροχαίων να ενεργοποιηθούν, να προσθέσουν την υπογραφή τους στο κείμενο και να συμμετάσχουν σε όλες τις δράσεις που θα ακολουθήσουν.

θοδωρής

Ακόμα ο Θοδωρής Παρασκευάς παρουσίασε τον Οδηγό Ασφαλούς Συστήματος Save Lives του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας του οποίου ανέλαβε τη μετάφραση και σελιδοποίηση στα ελληνικά  , μετά από πρωτοβουλία του SOS Τροχαία Εγκλήματα και του οποίου την έντυπη έκδοση σε 10.000 αντίτυπα ανέλαβε η Βουλή των Ελλήνων με πρωτοβουλία του Προέδρου της κ. Νίκου Βούτση. Τον οδηγό μπορείτε να τον διαβάσετε, αλλά και να κατεβάσετε από την ιστοσελίδα του συλλόγου μας.

Από τις ομιλίες που ξεχωρίσαμε ήταν, την Παρασκευή 2 Μαρτίου του Λευτέρη Μιχελάκη, ο οποίος έβαλε το πολιτικό πλαίσιο της κατάστασης που ζούμε σε σχέση με την παρούσα οδική ανασφάλεια, εστιάζοντας στη σχέση των αυτοκινητοβιομηχανιών – κυβερνήσεων με στόχο την επικράτηση του Ι.Χ και την μη προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Επίσης, του επιπυραγού κ. Παπαλεωνίδα Νικολάου, του Διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου κ. Εμμανουήλ Μουρτζάκη,  αλλά και του καθ. Παναγιώτη Αγγουριδάκη – διευθυντή ΤΕΠ ΠαΓΝΗ, οι οποίοι επιβεβαίωσαν για ακόμα μια φορά πως οι άνθρωποι που ασχολούνται επαγγελματικά με το τροχαίο και καθημερινά έρχονται σ’ επαφή με τραυματίες και θύματα έχουν γνώση, ευαισθησία, αλλά και επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να μειωθούν όχι τόσο οι τροχαίες συγκρούσεις αριθμητικά, αλλά κυρίως η σφοδρότητά τους, άρα και οι συνέπειες αυτών.

Το Σάββατο 3 Μαρτίου ήταν σημαντική η ομιλία του κ. Νίκου Ηλιού  σε σχέση με το θέμα των πιστοποιήσεων των φορέων που μπαίνουν στα σχολεία και υλοποιούν προγράμματα σχετικά με την οδική ασφάλεια, αλλά και την πιστοποίηση και προσόντα των πραγματογνωμώνων. Προσυπογράφουμε επίσης την τοποθέτηση του καθηγητή κ. Θάνου Βλαστού για την υιοθέτηση των 30 χλμ/ώρα στις κατοικημένες περιοχές.

Ενώ από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις ήταν αυτή του κ. Γιάννη Χλιαουτάκη από το ΤΕΙ Κρήτης, ο οποίος επέμεινε ιδιαίτερα στο ζήτημα της λανθασμένης χρήσης του όρου «τροχαίο ατύχημα» η οποία και πρέπει να σταματήσει και να υιοθετηθεί ο δόκιμος όρος του τροχαίου συμβάντος, καθώς ο όρος ατύχημα εμπεριέχει την επίδραση του τυχαίου, της τύχης δηλαδή σε μία δεδομένη στιγμή, και υπ’ αυτή την έννοια είναι δύσκολο να προβλεφθεί ή να αποφευχθεί, αμνηστεύοντας στην ουσία το θύτη. Και όπως συνεπικουρικά σχολίασε και ο κ. Μουρτζάκης πώς μπορεί να θεωρείται ατυχία ή αμέλεια η υπερβολική ταχύτητα, η χρήση αλκοόλ ή κινητού, η παράνομη προσπέραση ή η παραβίαση STOP ή ερυθρού σηματοδότη; Τα τροχαία είναι προβλέψιμα και άρα μπορούν να προληφθούν, κατά συνέπεια οι λέξεις τύχη- ατυχία- ατύχημα δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται γι’ αυτά.

Οφείλουμε επίσης ν’ αναφέρουμε πως μας εξέπληξε θετικά η παρουσία του προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. Ο κ. Γιώργος Ουρσουζίδης   παρακολούθησε σχεδόν όλες τις ομιλίες των εισηγητών και τις δυο ημέρες του συνεδρίου με προσοχή, δεχόμενος συχνά – πυκνά κριτική, προτάσεις και σχόλια για πρωτοβουλίες που οφείλει ν’ αναλάβει εξαιτίας του θεσμικού του ρόλου, αλλά και πίεση να μεταφέρει το αίτημα της κοινωνίας για οδική ασφάλεια και νομοθετικές αλλαγές στα αρμόδια υπουργεία.

μαστοράκης

Η ημερίδα έκλεισε το απόγευμα του Σαββάτου με το Δήμαρχο Χερσονήσου κ. Γιάννη Μαστοράκη βαθιά συγκινημένο μετά την προβολή του ντοκυμαντέρ Πεταλούδες στην Άσφαλτο. Ο ίδιος σχολίασε σε μέλος μας ότι είναι ένα ντοκυμαντέρ που πρέπει όλοι να δουν. Το συγκεκριμένο αφιέρωμα της ΕΡΤ στην Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων  προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 20 Νοεμβρίου 2016 σε παρουσίαση και δημοσιογραφική επιμέλεια της Μαριλένας Κατσίμη. Σ’ αυτό μέλη του συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», θέτουν στο δημόσιο διάλογο τα καίρια ζητήματα που βασανίζουν τους ίδιους και τις οικογένειές τους και τα οποία αν δεν συζητηθούν σε κοινωνικό και πολιτειακό επίπεδο, ο αριθμός των συγκρούσεων και η συχνότητα της αιμορραγίας στην άσφαλτο δεν πρόκειται ποτέ να μειωθούν.

δρομοι ζωής.jpg

 

Advertisements