Στις 14/12/2017 ξεκίνησε στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής  η συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τίτλο «Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις»

Με έκπληξη διαπιστώσαμε πως σε σχέση με το αρχικό σχέδιο που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στις 31 Μαίου 2017 στο κατατεθέν σχέδιο νόμου απουσιάζει το αρχικό άρθρο 30.

Πρόκειται για το άρθρο που προέβλεπε αυστηρότερες ποινές για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (ανάμεσα τους άμεση αφαίρεση της άδειας οδήγησης αν προκληθεί θανατηφόρο τροχαίο) καθώς και τον διπλασιασμό των ποινών σε οδηγούς που εγκαταλείπουν θύμα τους.

Παρά τις δημόσιες δεσμεύσεις του Υπουργού κου Κοντονή πως θα νομοθετηθούν τα παραπάνω και παρά την μεγάλη συμμετοχή ατόμων και φορέων με 25 παρεμβάσεις που αφορούσαν στο σχετικό άρθρο που στο σύνολο ζητούσαν να αναδιατυπωθεί ακόμα αυστηρότερα και χωρίς παραθυράκια το συγκεκριμένο άρθρο τελικά αυτό που έγινε ήταν να εξαφανιστεί χωρίς καμιά δικαιολογία.

Κλείνει έτσι άλλος ένας χρόνος γεμάτος με φήμες, διαρροές, συνεντεύξεις για τα μέτρα πού θα ληφθούν για την οδική ασφάλεια. Το μοναδικά μέτρα που αποτυπώθηκαν γραπτά, στο προσχέδιο νόμου του Υπουργειου Δικαιοσύνης, εξαφανίστηκαν κι αυτά.

Μετά από ένα χρόνο δηλώσεων για το τι προκειται να αλλαξει από τα συναρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Προστασίας του Πολιτη και Δικαιοσύνης, ο SOS Τροχαία Εγκλήματα ζητάει την άμεση κατάθεση του οποιουδήποτε σχεδίου Κ.Ο.Κ. υπάρχει και την ύπαρξη εύλογου χρονικού διαστήματος για να συζητηθεί με τους κονωνικούς φορείς ώστε να υπάρξουν τα μέγιστα δυνατά θετικά αποτελέσματα.

Κάθε μέρα καθυστέρησης σημαίνει πέντε νεκρούς και είκοσι ανάπηρους συνανθρώπους μας.

Το πογκρόμ στο δίκτυο της κυκλοφορίας δεν είναι κατόρθωμα μόνο των φυσικών αυτουργών, αλλά και όσων επέτρεψαν και επιτρέπουν αυτό να μπορεί να συμβαίνει.

Αθήνα 18 Δεκεμβρίου 2017

                  Πανελλαδικός σύλλογος SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

Ιρλανδία: μια αποκαλυπτική ιστορία

Ο  υπουργός Μεταφορών καταγγέλει: ο νόμος για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ καθυστερεί λόγω των πιέσεων των ιδιοκτητών pub.   

Ο Ιρλανδός υπουργός Μεταφορών Shane Ross επέκρινε τους ιδιοκτήτες bar για πιέσεις που έχουν οδηγήσει στο να καθυστερήσει η ψήφιση ενός νέου νόμου για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ από το Ιρλανδικό κοινοβούλιο.

Οι νέες προτάσεις, που ανακοινώθηκαν στις αρχες του χρόνου,προβλέπουν πως στους  οδηγούς που διαπιστώνεται  συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,5g / l (νόμιμο οριο στην Ιρλανδία)  και  0,8g / l θα αφαιρείται αυτόματα για τρεις μήνες η άδεια οδήγησης.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους, αυτοί οι οδηγοί τιμωρούνται μόνο με μόνο ποινές στο point system  και πρόστιμο, και η αφαίρεση της άδειας επιβάλεται σε οδηγούς με  υψηλότερη  του 0,8g / l συγκέντρωση αλκοολ στο αίμα. Ο νόμος αλλάζει μόνο τις κυρώσεις ενώ τα νόμιμο όριο παραμένει στο ίδιο επίπεδο (0,5g / l).

Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο της Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας της Ιρλανδίας (IRSA), ο κ. Ross ανέφερε ότι ορισμένα μέλη της επιτροπής μεταφορών του ιρλανδικού κοινοβουλίου ήταν “μαριονέτες των ιδιοκτητών pub”. Ο νόμος αντιμετώπισε ισχυρή αντίθεση από τις δυο ενώσεις Iδιοκτητών Pub  της Ιρλανδίας.

«Αυτή είναι μια ουσιαστική ρύθμιση, που αποσκοπεί στη διάσωση ζωών. Το νομοσχέδιο αυτό βασίζεται σε επιστημονικές έρευνες, που αφορούν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε χαμηλότερα επίπεδα», δήλωσε ο Ross. Είπε επίσης ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ παραμένει ένα «σημαντικό πρόβλημα» στην Ιρλανδία.

Νέα στοιχεία από την ιρλανδική αστυνομία, που παρουσιαστηκαν στην ετήσια διάσκεψη της ΙRSA, έδειξαν ότι την περιοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2017 σημειώθηκε αύξηση κατά 18% στον αριθμό των συλλήψεων για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2016. Τα αριθμητικά στοιχεία έδειξαν επίσης ότι τον Απρίλιο του 2017 σημειώθηκαν περισσότερες συλλήψεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε σχέση με κάθε άλλο μήνα κατά τα τελευταία πέντε χρόνια στην Ιρλανδία.

Ο κ. Ross ανέφερε πρόσφατα ότι θέλει να μειώσει τελικά το όριο οδήγησης υπο την επήρεια αλκοόλ στην Ιρλανδία στο μηδέν.

Η Διεύθυνση Οδικής Ασφάλεια έχει επίσης ξεκινήσει  έρευνες σχετικά με τη εφαρμογή των αλκοολόκερς (ανιχνευτές αλκοόλ στην καμπίνα του αυτοκινήτου που μπλοκάρουν την λειτουργία της μηχανής) στην Ιρλανδία.

ΠΗΓΗ: ETSC14 Ιουνίου 2017

 

 

 

Advertisements