Ετικέτες

Οι επικίνδυνοι οδηγοί που προκαλούν τον θάνατο κάνοντας χρήση των κινητών τους τηλεφώνων ενώ οδηγούν ή τρέχοντας με μεγάλη ταχύτητα θα αντιμετωπίζουν την ποινή ισόβιας κάθειρξης, επιβεβαίωσε το υπουργικό συμβούλιο. Η απόφαση να προχωρήσει σε μια μεγάλη αύξηση των ποινών έρχεται μετά από μια εκστρατεία οικογενειών και μιας ομάδας βουλευτών του κυβερνώντος Συντηρητικού κόμματος.

Όσοι σκοτώνουν οδηγώντας υπό την επήρεια ποτών ή ναρκωτικών θα αντιμετωπίζουν επίσης την ποινή της ισόβιας κάθειρξης, ενώ θα υπάρξει ένα νέο αδίκημα αυτό της πρόκλησης σοβαρού τραυματισμού λόγω απρόσεκτης οδήγησης, στο πλαίσιο της νέας  προσπάθειας  για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Τα νέα μέτρα σημαίνουν ότι αυτοί οι οδηγοί θα αντιμετωπίζουν την ίδια διάρκεια ποινής με εκείνους που καταδικάστηκαν για ανθρωποκτονία, με τις μέγιστες επιβαλόμμενες ποινές να αυξάνονται στα ισόβια από τα 14 χρόνια που είναι σήμερα.

Η βουλευτής των Συντηρητικών Heidi Allen συμμετείχε στην εκστρατεία για να θεσπιστει η ποινη των ισοβίων για την πρόκληση θανάτου από επικίνδυνη οδήγηση υποστηρίζοντας την οικογένεια ενός 21χρονου που σκοτώθηκε όταν τον χτύπησε ένα αυτοκίνητο σε μια νυχτερινή του έξοδο.  Ο δολοφόνος καταδικάστηκε σε τέσσερα χρόνια, αλλά απελευθερώθηκε μετά από δύο έτη. Η Judith Cummins του Εργατικού Κόμματος πίεσε επίσης την κυβέρνηση για την ίδια υπόθεση τον Ιούλιο.

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Dominic Raab, δήλωσε: «Εξετάσαμε επίπονα και επί μακρόν τις ποινές που επιβάλονται στους οδηγούς και λάβαμε 9.000 συνεισφορές στη δημόσια διαβούλευση. Με βάση τη σοβαρότητα των χειρότερων περιπτώσεων, την αγωνία των οικογενειών των θυμάτων και τις μέγιστες ποινές που επιβάλλονται ήδη για άλλα σοβαρά αδικήματα, όπως η ανθρωποκτονία, σκοπεύουμε να εισαγάγουμε την ποινή της ισόβιας φυλάκισης για όσους καταστρέφουν ζωές οδηγώντας επικίνδυνα, μεθυσμένοι ή υπο την επήρεια ναρκωτικών. Θα εισαγάγουμε ένα νέο αδίκημα, αυτό της πρόκλησης σοβαρού τραυματισμού από απρόσεκτη οδήγηση, τιμωρούμενο με φυλάκιση, για να καλύψουμε ένα κενό στο νόμο και να αποκαλύψουμε τη σοβαρότητα ορισμένων από τα τραύματα που υπέστησαν τα θύματα αυτής της κατηγορίας.»

Από τους 9.000 που συμμετείχαν στην διαβούλευση της κυβέρνησης το 70% υποστήριξε την επέκταση της μέγιστης ποινής για την πρόκληση θανάτου σε ισόβια κάθειρξη ενώ το 90% υποστήριξε την θέσπιση του νεου αδικήματος που αφορά στον σοβαρο τραυματισμο.

Ο Jason Wakeford, εκπρόσωπος της αδελφότητας BRAKE που αγωνίζεται για  την οδική ασφάλεια δήλωσε πως  η απόφαση σηματοδότησε μια «σημαντική νίκη για τις οικογένειες των θυμάτων». .

Είπε: «Επικροτούμε την τελευταία αναγνώριση από την κυβέρνηση πως μεχρι σήμερα ο ποινικος κώδικας έχει λειτουργήσει εναντίον χιλιάδων οικογενειών που έχει καταστραφεί η ζωή τους από τις ενέργειες οδηγών που παραβιάζουν κατάφωρα το νόμο».

Το 1996 στο Ηνωμένο Βασίλειο 157 άτομα καταδικάστηκαν για πρόκληση θανάτου από επικίνδυνη οδήγηση, ενώ άλλοι  32 καταδικάστηκαν για πρόκληση θανάτου γιατι οδηγούσαν υπο την επήρεια αλκόλ ή ναρκωτικών.

ΠΗΓΗ: The Guardian & Road.cc, 15 October 2017

Σημείωση: Το 2016 η πιθανότητα να σκοτωθείς σε τροχαίο στην Ελλάδα ήταν τριπλάσια από ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο. ΟΙ ανώτατες προβλεπόμενες ποινές για τους δράστες ήταν (και είναι) πέντε (5) χρόνια (με αναστολή) στην Ελλάδα και δεκατέσσερα (14) χρόνια κάθειρξης στο Ηνωμένο Βασίλειο. (Περισσότερα: ΕΔΩ)

Advertisements