Ετικέτες

Τιθορέα: Σύγκρουση αμαξοστοιχίας με νταλίκα - Λαχτάρησαν οι επιβάτεςΚυριακή 23 Απριλίου:  νταλίκα προσπάθησε να περάσει αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση ένα χιλιόμετρο μετά το σταθμό της Τιθορέας, με αποτέλεσμα να πέσει επάνω της η αμαξοστοιχία Intercity του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα με 300 επιβαίνοντες. Προφανώς ο οδηγός της αμαξοστοιχίας επιβράδυνε αρκετά με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν τραυματισμοί. Ωστόσο η σύγκρουση ήταν αρκετά σφοδρή με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί η μηχανή της αμαξοστοιχίας.

Η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα μεταξύ Λειανοκλαδίου και Τιθορέας διακόπηκε προσωρινά.
Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάστηκε το συμβάν από τα ΜΜΕ. Απο μια γρήγορη ματια στις αναρτήσεις στο διαδικτυο βλέπει κανείς δυο διαμετρικα αντίθετες «οπτικές»: από τη μια τα μέσα που ενημερωνουν για το συμβαν με τιτλο «Νταλίκα συγκρούστηκε με αμαξοστoιχεία» (ενδεικτικά: news247.gr, newsit, newsbomb , madata.gr) και από την άλλη αυτά που ενημερώνουν για «Σύγκρουση αμαξοστοιχίας με νταλίκα» (ενδεικτικά: Πρώτο Θέμα, kontranews.gr, monomews.gr, lifo.gr). Αυτά για μια σύγκρουση οπου το ένα μέσο είναι σταθερής τροχιάς. Πιθανως κατά την δεύτερη εκδοχή ο οδηγος της αμαξοστοιχείας  ή έβγαλε το τρένο από τις γρμμές και επιτέθηκε στην αμεριμνη νταλίκα, η έπρεπε να σταματήσει και να παραχωρήσει προτεραιότητα…

Με αφορμή το συμβάν, στο οποίο αν η αμαξοστοιχεία πήγαινε με μεγαλύτερη ταχύτητα ο καθένας μπορεί να φανταστεί τις συνέπειες, να ξαναθέσουμε το ερώτημα:

Με ποιά λογική προτείνει το Υπουργείο Προστασίας του Πολιτη τη μείωση των προστίμων σε παραβάτες που θετουν σε κίνδυνο όχι μόνον τους εαυτούς τους αλλά Μέσα Σταθερής Τροχιάς όπως τα τρένα και τα τράμ;

Στην πρόταση για μείωση των προστίμων σε «μη σοβαρές» παραβάσεις του Κ.Ο.Κ περιλαμβάνεται η μείωση προστίμου από 700 ευρώ σε 400 και αν πληρωθουν εντος 10ημερου σε 200, «για αντικανονικό προσπέρασμα σε σιδηροδρομική διάβαση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς μπάρες ή φωτεινή σηματοδότηση με σήμανση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης με κινητά φράγματα, σε αναλάμπων ερυθρό φωτεινό σηματοδότη ή ηχητικό σήμα, παραβίαση κινητού φράγματος ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης».  (Περισσότερα:ΕΔΩ και ΕΔΩ)