Ετικέτες

Τρίτη 4 Απριλίου 2017, σήραγγα  Κρημνού της Εγνατίας Οδού, με κατεύθυνση προς Ιωάννινα: συγκρούστηκαν (ευτυχώς χωρίς θύματα) έξι συνολικά οχήματα, ένα λεωφορείο γεμάτο μαθητές, δύο νταλίκες, ένα φορτηγό ψυγείο, και δύο ΙΧ αυτοκίνητα.

Άμεση ανταπόκριση από τα ΜΜΕ που αναπαράγουν με ταχύτητα πως: «Οι οδηγοί καταγγέλλουν ότι μόλις μπήκαν στη σήραγγα έχασαν τον έλεγχο των οχημάτων τους, καθώς όπως λένε κάτι υπήρχε στο οδόστρωμα, ενδεχομένως λάδια ή πετρέλαιο από άλλο όχημα.» (Ενδεικτικά: ΕΔΩ και ΕΔΩ)

Τετάρτη 6 Απριλίου: Η «Εγνατία Οδός Α.Ε» εκδίδει επίσημη ανακοίνωση για το συμβάν οπου ανάμεσα στ άλλα αναφέρει: «..τουριστικό λεωφορείο με μαθητές έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε σε πλήθος προπορευόμενων οχημάτων που κινούνταν αργά λόγω μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου της Οδού… Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται από τις Αρχές, στη διάθεση των οποίων βρίσκονται όλα τα σχετικά στοιχεία. Δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου περί ολισθηρότητας της οδού ή  έλλειψης προειδοποίησης των οδηγών δεν ευσταθούν.» (Η ανακοίνωση: ΕΔΩ)

Η ανακοίνωση που προφανώς στηρίζεται στην ανάλυση από τις βιντεοκάμερες που υπάρχουν στο τούνελ δεν περιλαμβάνει στοιχεία για τις ταχύτητες των οχημάτων για το αν επιχειρήθηκε προσπέραση, για το αν τα φώτα των οχημάτων ήταν αναμμένα όπως έπρεπε, για το αν τα οχήματα κρατούσαν την ελάχιστη επιτρεπόμενη σύμφωνα με τις πινακίδες που υπάρχουν στην είσοδο του τούνελ απόσταση των 50 μέτρων…

απο το site «Εγνατία Οδός Α.Ε»

Όπως και νάχει διαψεύδει κατηγορηματικά το διαδοθέν από τα ΜΜΕ πως η σύγκρουση προκλήθηκε από υλικά που προκάλεσαν ολισθηρότητα και «φωτογραφίζει» τον οδηγό του λεωφορείου με τους μαθητές ως υπεύθυνο για ότι συνέβη.

Πόσοι βέβαια θα διαβάσουν την ανακοίνωση της «Εγνατία Οδός Α.Ε» και πόσοι έχουν ήδη ενημερωθεί έγκυρα από τις ανταποκρίσεις των ΜΜΕ.

Η Τροχαία έχει βέβαια την δυνατότητα να δώσει πληροφορίες για όλα αυτά και ακόμα περισσότερα, όπως για τις ταχύτητες που έγραφαν οι ταχογράφοι και για τα ωράρια που είχαν δουλέψει οι οδηγοί, μια και από τα έξι οχήματα τα τέσσερα είναι επαγγελματικά αλλά δεν το κάνει. Οι ανακοινώσεις της Τροχαίας πάντα εξαντλούνται στις ηλικίες των οδηγων και στο αν αυτοί είναι ημεδαποί ή αλλοδαποί…

Πάντα κάτι άλλο θα φταίει…

Μένει έτσι να πλανάται η «πεποίθηση» πως το αίτιο στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είχε σχέση με την συμπεριφορά οδηγού αλλά ήταν τα λάδια που από κάποιον άλλο είχαν χυθει στο δρόμο.

Είναι η ίδια «πεποίθηση» που πλανάται για κάθε τροχαίο τελικά. Λίγες μέρες πριν για το πολύνεκρο με τους τέσσερις νεκρούς εφήβους στον Εύοσμο ανάμεσα στα ενδεχόμενα αίτια που εξέταζαν οι «αναλυτές» σύμφωνα με τα ΜΜΕ ήταν και η ύπαρξη ζώου στο οδικο δίκτυο. Όχι δεν αρκούσε η ταχύτητα ή οτιδήποτε άλλο πρόσθετο στην οδηγική συμπεριφορά για να προκληθεί το τρομερό συμβαν. Κάποια άλλη αιτία θα υπήρχε.

Με τον ίδιο τρόπο «αντιμετωπίστηκε» λίγο πιο πριν και το επίσης πολύνεκρο τροχαίο που προκάλεσε ο νεαρός οδηγός της Porsche στην Αθηνών Λαμία. Tα 200+ Km/h δεν δικαιολογούν τροχαία σύγκρουση…Το παλιό ελαστικό ήταν η αιτία…Διαβεβαίωση που δέχθηκε με ανακούφιση πλήθος οδηγών με αποτέλεσμα μέσα σε λίγες μονο μέρες μετά το συμβάν στο ίδιο σημείο να δοθούν τετρακόσιες κλήσεις (ΕΔΩ) για υπερβολική ταχύτητα σε οδηγούς, ορισμένοι από τους οποίους έτρεχαν με ταχύτητες που άγγιζαν τα 200 km/h

Αλλά ας μην είμαστε τόσο αυστηροί με τα ΜΜΕ. Ας μην ξεχνάμε τον αγώνα τους 14 μήνες τώρα να βρουν το πραγματικό αίτιο του θανάτου του Παντελή Παντελίδη, και ορισμένα απ αυτά και τον πραγματικό οδηγό του αυτοκινήτου…

Δείτε ένα μικρό απόσπασμα από μια αποκαλυπτική συνομιλία με ενα επαγγελματία οδηγό για την παραβατικότητα στους ελληνικούς δρόμους απο μια παλιότερη εκπομπή (2014) του δημοσιογράφου Α. Σρόιτερ στην τηλεόραση ALPHA.

 

 

Advertisements