Ετικέτες

Σοβαρά ερωτήματα θέτουν τα επαναλαμβανόμενα δυστυχήματα με νταλίκες σε αυτοκινητοδρόμους της χώρας τον τελευταίο καιρό.

Έχουμε τονίσει πως ο τεράστιος αριθμός βαρέων φορτηγών που υπάρχει στη χώρα μας, πρώτη μακράν σε σχέση με τον πληθυσμό της απ όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης συνεπάγεται μεγάλη αύξηση της επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο.HT per 100.000

Αυτή δυστυχώς ήταν μια συνειδητή πολιτική επιλογή όλων όσων διαχρονικά αποφάσισαν να μην αναπτύξουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και στη συνέχεια να το διαλύσουν με αποτέλεσμα η μεταφορά εμπορευμάτων να πραγματοποιείται σχεδόν αποκλειστικά με νταλίκες στη χώρα μας. (ΕΔΩ).

Είναι εντυπωσιακό ότι τα δυσυχήματα συνέβησαν στο πιο σύγχρονο και ασφαλές τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου, σε αυτοκινητόδρομους με διαχωριστικό στηθαίο.

Σημειώνουμε μερικά απο τα πιό πρόσφατα:

16 Μαρτίου 2016: Νταλίκα ανετράπη στην Εγνατία. Στο ύψος των διοδίων του Δροσοχωρίου, λίγο έξω από τα Γιάννενα στις 3.00 μ.μ.. ανετράπη  νταλίκα φορτωμένη με άλογα που κινείτο στην Εγνατία Οδό στο ρεύμα προς την Ηγουμενίτσα.Αρκετά από τα ζώα, σκοτώθηκαν και τραυματίστηκαν (ΕΔΩ)

29 Μαρτίου 2016: Νταλίκα ανετράπη στην Εγνατία. Στο ύψος της Ν. Καρβάλης Καβάλας λίγο πριν τα μεσάνυχτα οδηγός της νταλίκας  με προορισμό την Αλεξανδρούπολη, στο ρεύμα καθόδου προς τη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων έχασε στιγμιαία τον έλεγχο του οχήματος, πιθανότατα από μετατόπιση φορτίου, με αποτέλεσμα να «διπλώσει» και να αδειάσει όλα τα εμπορεύματα στο δρόμο. (ΕΔΩ)

4 Μαίου 2016: Νταλίκα ανετράπη στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών Κορίνθου: Στο ύψος της εξόδου προς  Κινέττα γύρω στις 7  το απόγευμα νταλίκα ενώ κατευθυνόταν προς την Κόρινθο, δίπλωσε, έσπασε το διαχωριστικό στηθαίο και πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, όπου ανετράπη και συγκρούστηκε με ένα Ι.Χ αυτοκίνητο, που είχε κατεύθυνση προς την Αθήνα και στο οποίο επέβαιναν δύο άτομα. Στη συνέχεια, έπεσαν πάνω στη νταλίκα, άλλες δύο νταλίκες που ακολουθούσαν. Οι δύο επιβάτες του Ι.Χ τραυματίστηκαν πολύ σοβαρά και διακομίστηκαν σε νοσοκομείο, όπου λίγο αργότερα άφησαν την τελευταία τους πνοή. Τραυματίας είναι ο οδηγός της νταλίκας. (ΕΔΩ)

31 Μαίου 2016: Νταλίκα-βυτιοφόρο ανετράπη στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ (Νέα Οδός): Στο ύψος της εξόδου Κάστρου λίγα λεπτά μετά τις 12:00 το μεσημέρι στο 114,5 χλμ προς Λαμία. Όπως είπε ο οδηγός του τεράστιου οχήματος μια κακιά στιγμή ήταν αρκετή για να γίνει το κακό. Ευτυχώς δεν συγκρούστηκε με άλλο αυτοκίνητο και δεν πέρασε στο αντίθετο ρεύμα. Ωστόσο από το επικαθήμενο βυτιοφόρο χύθηκαν τόνοι κρασιού στο δρόμο.(ΕΔΩ)

2 Ιουνίου 2016: Νταλίκα ανετράπη στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου:  Στο ύψος του κόμβου της Σούρπης, στις 2:30 τα ξημερώματα, νταλίκα που μετέφερε μπύρες και κατευθύνονταν προς την Αθήνα  ανετράπη   και πλάγιασε από την πλευρά του οδηγού παίρνοντας φωτιά. Δυστυχώς πριν προλάβουν να επέμβουν τα σωστικά συνεργεία, ο 47χρονος οδηγός ήδη είχε απανθρακωθεί.  (ΕΔΩ)   

Πολύ συζήτηση έχει γίνει για την κυκλοφορία μεγάλων φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, στην προσπάθεια τους να αποφύγουν την πληρωμή διοδίων, και στους κινδύνους που αυτή εγκυμονεί και νομοθετικές ρυθμίσεις έχουν προταθεί για την απαγόρευση κυκλοφορίας σ αυτό.

Ωστόσο τα διαδοχικά συμβάντα με πρωταγωνιστές νταλίκες στους αυτοκινητόδρομους δεν φαίνεται να απασχολούν τις αρχές.

Να σημειώσουμε εδώ πώς η Ελλάδα εκτός από τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων αυτής της κατηγορίας στην Ευρώπη, στους αυτοκινητοδρόμους έχει θεσπίσει υψηλό όριο ταχύτητος (130km/h) το οποίο ουδόλως επιτηρείται. Να σημειώσουμε εδώ πως δέκα Ευρωπαικές χώρες (με πολύ μικρότερους αριθμούς τροχαίων συγκρούσεων)  έχουν εδώ και χρόνια υιοθετήσει (και φυσικά τα επιτηρούν συστηματικά) χαμηλότερα από την Ελλάδα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους: η Κυπρος και η Νορβηγια τα 100 km/h, το Ηνωμενο Βασίλειο   τα 112, η Σουηδια, η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Ελβετία, η Φινλανδια, η Πορτογαλία, το Βέλγιο τα 120, ενώ  πρόσφατα και στη Γερμανία στο κρατίδιο Βάδης Βυτεμβέργης ανακοινώθηκε η επιβολη ορίου 120 km/h σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων. Ας σημειωθεί βέβαια ότι στις περισσότερες απ αυτές τις χώρες σε αντίθεση με την Ελλάδα μεγάλο τμήμα των μεταφορών και των μετακινήσεων πραγματοποιείται από σιδηροδρόμους.

Τέλος αλλά όχι τελευταίο: η απουσία επιτήρησης δεν αφορά μόνο στα όρια ταχύτητος. Επεκτείνεται φυσικά και σε πάρα πολλά άλλα σημαντικά ζητήματα, όπως είναι η μη παραβίαση του ωραρίου εργασίας από τους επαγγελματίες οδηγούς.

Τόσο από συνδικαλιστικούς φορείς όσο και από μεμονωμένους οδηγούς έχει τεθεί επανειλημμένα το ζήτημα της εξώθησης τους από την εργοδοσία στην παραβίαση των ορίων ταχύτητας καθώς και της πάση θυσία εκτέλεσης μας μεγάλης διαδρομής αδιαφορώντας για τα τυχόν πρόστιμα που θα τους καταλογιστούν. Το ύψος των προστίμων για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες χώρες, είναι τέτοιο που ουδόλως τους απασχολεί. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση οδηγού σε τηλεοπτικού ρεπορτάζ όπου ο εργοδότης του φαίνεται να του λέει να μην τον απασχολεί καθόλου αν πάρει κλήση στην Ελλάδα, αλλά αν πάρει κλήση στη Γαλλία να ξέρει ότι εκεί το πρόστιμο θα το πληρώσει ο ίδιος γι αυτό να είναι απόλυτα τυπικός και στα όρια ταχύτητος και στην εφαρμογή του ωραρίου εργασίας.

Σύμφωνα με διαρροές που επανεμφανίστηκαν τελευταία στα ΜΜΕ στα σχέδια του Υπουργείου Μεταφορών, στα πλαίσια της φιλολαικής πολιτικής του, είναι η μείωση των προστίμων για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., ένα όραμα του πρώην υπουργού ΠΡΟ-ΠΟ κου Πανούση που δεν πρόλαβε να υλοποιήσει. Ποτέ δεν είναι αργά…

Advertisements