Ετικέτες

Eίκοσι δήμαρχοι της Ευρώπης, με πρωτοβουλία της δημάρχου του Παρισιού Αν Ινταλγκό, εγκαλούν τις αντίστοιχες κυβερνήσεις τους αναφορικά με την «άδικη και εσφαλμένη απόφαση» της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτρέψει νέα όρια εκπομπών ρυπογόνων αερίων. (Αναλυτικά παλιότερη ανάρτηση μας: ΕΔΩ)               Σε άρθρο τους που δημοσιεύεται από τη γαλλική εφημερίδα Le Monde, οι δήμαρχοι, μεταξύ των οποίων αυτοί της Αθήνας, της Μαδρίτης, της Βαρκελώνης, της Κοπεγχάγης, της Λισαβόνας, του Μιλάνου, της Βιέννης και της Στοκχόλμης, υποστηρίζουν πως «είναι αδιανόητο να επιβάλλεται στις δημόσιες αρχές να σέβονται τις προδιαγραφές για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και ταυτόχρονα να δίδεται το πράσινο φως στη βιομηχανία του αυτοκινήτου για να τις παραβιάζει».

Οι δήμαρχοι των πόλεων αυτών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν 25 εκατομμύρια κατοίκους, εξεγείρονται εναντίον της «άδικης και εσφαλμένης» απόφασης που ελήφθη στις 12 Φεβρουαρίου από τις 28 χώρες μέλη της ΕΕ — δηλαδή το πράσινο φως για τα νέα όρια εκπομπών αερίων που ρυπαίνουν, τα οποία θα εφαρμόζονται από τον Σεπτέμβριο του 2017 στα τεστ σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης για τους κινητήρες ντίζελ. (Σχετικό κείμενο από το Ποντίκι: ΕΔΩ)                      Η επιστολή δημοσιεύτηκε λίγες μέρες αφ ότου διατυπώθηκε η αξίωση των Γερμανών εισαγγελέων προς τους συναδέλφους του 18 άλλων χωρών, ανάμεσα τους και Ελλήνων, να μη προχωρήσουν σε άσκηση δίωξης εναντίον της VolksWagen στα χώρες τους αλλά να θεωρήσουν ότι η απάτη με το πειραγμένο λογισμικό της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι «εσωτερική γερμανική υπόθεση». Αξίωση που απορρίφθηκε μεν αλλά που δείχνει πόσο σθεναρά θα υπερασπιστεί την «αμαρτωλή» αυτοκινητοβιομηχανία η «μητέρα- πατρίδα».

Να σημειωθεί ότι στη χώρα μας μόνο μέχρι σήμερα έχει διαπιστωθεί η κυκλοφορία 21.000 από τα υπερρυπογόνα οχήματα του ομίλου VW ( περιλαμβάνει τις εταιρείες Volkswagen, Porsche, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Scania κα) (Σχετικά με τις «παραινέσεις» των Γερμανών εισαγγελέων: ΕΔΩ)                                                  Στο μεταξύ αγωγή κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατέθεσαν 278 θεσμικοί επενδυτές από όλο τον κόσμο, με την οποία ζητούν 3,3 δις ευρώ για τη χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg. (ΕΔΩ)                                        Είναι φανερό πως τόσο η Γερμανική κυβέρνηση όσο και η Ευρωπαική Επιτροπή θα υπερασπιστούν μέχρις εσχάτων το δικαίωμα της VW να πουλάει και να ρυπαίνει. Η   αυτοκινητοβιομηχανία τόσο στη Γερμανία όσο και στις Βρυξέλλες έχει κάθε λόγο να αισθάνεται πανίσχυρη.

Τα «σκάνδαλα» και οι «απάτες» είναι το αλατοπίπερο της ύπαρξης της. Για να μη παμε τόσο μακριά όσο το ναζιστικό παρελθόν και η σχέση της VW με τον οραματιστή Αδόλφο Χίτλερ, ας θυμίσουμε πως το 2014  η εφημερίδα  Süddeutsche Zeitung  αποκάλυψε την μαιμού ψηφοφορία (που διοργάνωνε η «εξαιρετικής αξιοπιστίας ADAC») για το αυτοκίνητο της χρονιάς στην Γερμανία. Το VW Golf που «κατέκτησε» τον τίτλο είχε πάρει το ένα δέκατο των ψήφων στην σχετική ψηφοφορία! (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ: ΕΔΩ)

Πέραν του μόνιμου τεράστιου lobby που η εταιρεία έχει εγκαταστήσει μόνιμα στις Βρυξέλλες για να επηρεάζει τις σχετικές αποφάσεις, οι σχέσεις της με τις περισσότερες κυβερνήσεις με την μορφή των χορηγιών δημιουργούν το κατάλληλο έδαφος προστασίας.

Να θυμηθούμε ότι ο όμιλος VW υπήρξε το 2014 επίσημος χορηγός της Ελληνικής προεδρίας της Ευρωπαικής Ένωσης. Φυσικά και δεν ήμασταν οι πρώτοι. Η Ιρλανδική κυβέρνηση είχε το 2013 επίσης τη χαρά να έχει χορηγό τον ίδιο όμιλο κατά την διάρκεια της προεδρίας της στην ΕΕ (ΕΔΩ)

Όπως ενημερωνόμαστε από τν ειδικό τύπο τον καιρό της δόξας που προηγήθηκε του καίρου των διώξεων: «Σε λιτή τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 28/1 στο υπουργείο Εξωτερικών ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, κ. Ευάγγελος Βενιζέλος εξέφρασε την ικανοποίηση και τις ευχαριστίες της ελληνικής κυβέρνησης προς τους επιχειρηματικούς ομίλους, στους οποίους συμμετέχει ως Μέγας Χορηγός η Κosmocar – Audi, για την ουσιαστική υποστήριξη της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω του θεσμού των χορηγιών.

«Κερδίσαμε τις πρώτες εντυπώσεις. Η τελετή έναρξης νομίζω ότι έδωσε το μέτρο και τις αναλογίες της Ελληνικής Προεδρίας. Τώρα που τα πράγματα βρίσκονται σε εξέλιξη φαίνεται η αξία των χορηγιών», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος. Κάποιοι κέρδισαν τις εντυπώσεις, κάποιοι τον καρκίνο και κάποιοι την ασυλία. (ΕΔΩ)newego_LARGE_t_77761_254090                                                         «θέλω να σας ευχαριστήσω και να υπογραμμίσω ότι οι επιχειρήσεις, οι όμιλοι που εκπροσωπείτε  νιώθουν την ικανοποίηση ότι βοηθούν σε κάτι απτό, άμεσο, συγκεκριμένο που αποδίδει αποτελέσματα για την εικόνα, την αξιοπιστία της χώρας και αυτό σημαίνει πολλά και για τη στάση που διαμορφώνουν έναντι της Ελλάδας, όχι μόνον οι θεσμικοί εταίροι αλλά και ο διεθνής ιδιωτικός τομέας»                             Ευάγγελος Βενιζέλος προς  Στήβεν Σίρτη, Γενικό Διευθυντή Kosmocar- Audi. 

                                              ———————-

Αραγε ποιος ασχολήθηκε, ή μάλλον που δημοσιεύτηκε η ανακοίνωση (το 2011) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που «καλεί τον πρώην Υπουργό Οικονομικών και Περιβάλλοντος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου να δώσει εξηγήσεις σχετικά με το σκεπτικό, σύμφωνα με το οποίο νομοθετήθηκε η άρση της  απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης  των αυτοκινήτων στις μεγάλες πόλεις. Η υπόθεση έλαβε διεθνή διάσταση, μετά τη δημοσιοποίηση στοιχείων μετά την ολοκλήρωση μελέτης η οποία απέδειξε ξεκάθαρα τη σύνδεση των καυσαερίων ντίζελ με τον καρκίνο του πνεύμονα, αλλά και την πιθανή σύνδεση τους με άλλες μορφές καρκίνου. Πλέον για πρώτη φορά ξεκάθαρα οι επιστήμονες του Π.Ο.Υ. προτείνουν τον περιορισμό των καυσαερίων ντίζελ σε παγκόσμιο επίπεδο. Σημειώνεται ότι η άρση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη προωθήθηκε το 2011 από τον τότε Υπουργό Περιβάλλοντος ως θετική κίνηση τόνωσης της αγοράς, παρά την αντίθετη γνωμοδότηση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, τις επισημάνσεις των επιστημόνων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων». Σιγά να μη την δημοσίευε κανείς ή να μην απαντούσε ο πολύς κ. Παπακωνσταντίνου στον Π.Ο.Υ. Σχετικά: ΕΔΩ)

Για να ξαναγυρίσουμε εκεί που ξεκινήσαμε. Οι Δήμαρχοι καλώς διαμαρτύρονται. Υπάρχει βέβαια το ερώτημα γιατί διαμαρτύρονται ακριβώς, όταν οι ίδιοι στην μεγάλη τους πλειοψηφία στηρίζουν τους ανθρώπους και τις επιλογές που έχουν κάνει την αδιαφάνεια και την κυριαρχία συμφερόντων τον κανόνα λειτουργίας της Ευρωπαικής Ένωσης;

Αλλά υπάρχει ένα μεγαλύτερο ερώτημα: τα υπουργεία Υγείας γιατί σιωπούν; Αυτό που αποκαλύπτεται όλο αυτό τον καιρό δεν είναι απλά ένα «οικονομικό σκάνδαλο» αλλά μια προγραμματισμένη επίθεση στη Δημόσια Υγεία. Η εκπομπή καρκινογόνων ρύπων, δεν είναι ούτε εσωτερική υπόθεση της Γερμανίας (όπως θα ήθελαν οι Γερμανοί εισαγγελείς), ούτε εσωτερική υπόθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας (όπως θέλουν οι επικεφαλής της Ευρωπαικής Επιτροπής).

Γνωρίζουμε ότι για τα θεματα που αφορούν το αυτοκίνητο, είτε πρόκειται για τις τροχαίο τραύμα, είτε για την ατμοσφαιρική ρύπανση υπάρχει ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ενασχόλησης για τον Επίτροπο Υγείας της ΕΕ και το θέμα είναι στην αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα των Επιτρόπων Μεταφορών και Βιομηχανίας. Μήπως τελικά και τα υπουργεία Υγείας, υποτίθεται υπεύθυνα για την Δημόσια Υγεία, αντί να σιωπούν θάταν προτιμότερο να μετατραπούν σε υφυπουργεία Βιομηχανίας ή Μεταφορών;

Γιώργος Κουβίδης

ΥΓ. Όσοι ακόμα κοιμούνται στο μαξιλάρι των σκανδάλων, ξυπνώντας ας ρίξουν μια ματιά στις θέσεις της GreenPeace για την πετρελαιοκίνηση: ΕΔΩ 

ς

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements