Ετικέτες

 Tali Trigg   16 Μαίου 2015. Αναδημοσίευση από: SCIENTIFIC AMERICANlondon-horse-carriage-hansom-cab.jpg.662x0_q70_crop-scale

Στα τέλη της  περασμένης χρονιάς, διάβασα  ένα άρθρο, που υπογράμμιζε  ότι η ταχύτητα κυκλοφορίας  στο κέντρο του Λονδίνου ήταν η ίδια μ αυτήν που υπήρχε πριν από ένα αιώνα όταν  αντι για αυτοκίνητα οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν  άμαξες που  τις τραβούσαν άλογα (ΕΔΩ).  Σήμερα,  πηγάινοντας στη δουλεια μου με το ιδιο αυτοκίνητο εδώ στην Μπανγκόκ μεταφέρθηκα στο παρελθόν και αναρωτήθηκα:  Κινόμουνα πραγματικά πιο γρήγορα περπατώντας ή οδηγώντας;

Πρώτα από όλα, πόσο γρήγορα  πραγματικά βαδίζουμε; Δεν μπορώ να βοηθήσω, αλλά να σημειώσω   ότι κάθε φορά που χρησιμοποιώ το Google Maps, είμαι στον προορισμό μου γρηγορότερα από ό, τι είχε προβλέψει η Google.  Είμαι ένα γρήγορος περιπατητής;  Πιθανόν, αλλά όμως, ποια είναι η μέση ταχύτητα που χρησιμοποιούν στο Google; (ΕΔΩ)

Σύμφωνα με τα περισσότερους πολεοδόμους (ΕΔΩ) η  μέση ταχύτητα περπατήματος του ανθρώπου είναι  5 km/h (3,1 mph). Αν αυτό είναι αποδεκτό , σε ποιες πόλεις είναι πιο γρήγορο το να περπατάς από το να οδηγείς;

Ακόμη και στην πόλη με τη μεγαλύτερη συμφόριση στην Ευρώπη, το Λονδίνο, η μέση ταχύτητα είναι 19 km/h (ή 11.8 mph), που σημαίνει ότι είναι ακόμα αναμφισβήτητα πιο γρήγορο το να οδηγείς. Αλλά συγκρίνωντας με μια άμαξα που την τραβάει ένα άλογο, όπως προαναφέρθηκε, η υποτιθέμενη ταχύτητα μετακίνησης της, των  10-15 km/h (6.2-9,3 μίλια/ώρα) είναι πολύ κοντά στις ταχύτητες που αναπτυσονται σήμερα  στο κεντρικό Λονδίνο.

Αλλά η μέση ταχύτητα μας λέει μόνο πόσο γρήγορα τα πράγματα κινούνται κατά μέσο όρο. Τι γίνεται κατά τη διάρκεια της ώρας αιχμής; Υπερέχει το περπάτημα από την οδήγηση κάπου; Σύμφωνα με μια ανάλυση του 2013 από το  INRIX (ΕΔΩ), η οποία εξέτασε τις χειρότερες  διαδρομές στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, οι ακόλουθες πόλεις είχαν δρόμους με μονοψήφιες ταχύτητες οδήγησης:

  • Austin, Texas (6 mph – 9.65 km/h)
  • Cincinnati, Ohio (9 mph ή 14.5 km/h)
  • London, UK (8,9 mph ή 14.3 km/h – δύο δρόμοι)
  • Los Angeles (8 mph ή 12.87 km/h)
  • New York City (7,8 & 8 mph ή 5 & 12.87 km/h- τρείς δρομοι)
  • Pittsburgh, Pennsylvania (8 mph ή 12.87 km/h )

Και πάλι, φαίνεται ότι δεν είναι πιο γρήγορα το να περπατήσεις, αλλά τι γίνεται με το ποδήλατο; Η μέση ταχύτητα για την ποδηλασία στην Κοπεγχάγη (μία από τις λίγες πόλεις που παρουσιάζουν ποδηλατική συμφόρηση  στον κόσμο) είναι 15,5 km/h  (9,6 mph), οπότε στην περίπτωση αυτή μπορεί  πραγματικά να είναι καλύτερη η ποδηλασία σε όλες τις διαδρομές  που αναφέρθηκαν.  Αν κοιτάξουμε ευρύτερα και όχι αποκλειστικά τις  ταχύτητες, υπάρχουν πολλά περισσότερο που θα μπορούσαν  να ειπωθούν για το τι είναι πιο υγιεινό, πιο βιώσιμο και άλλα πολλά, αλλά αν έχουμε κολλήσει να κοιτάζουμε αποκλειστικά την ταχύτητα, είναι σαφές σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις: θα ήταν καλύτερα να πάρεις άλογο με άμαξα. Και αν ξεκινήσει να καλπάζει, μπορεί να φτάσετε μέχρι τα υγιή 15 mph.

Τι γίνεται με άλλες πόλεις, ας πούμε στην Ασία; Στο Νέο Δελχί (ΕΔΩ), οι μέσες ταχύτητες οδήγησης πλησιάζουν τα 5 km/h (3,1 mph), έτσι ώστε να είναι πραγματικά ένα καλό παράδειγμα πόλης όπου το περπάτημα είναι ταχύτερo από την οδήγηση ή τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο. Και η ποδηλασία είναι πολύ πιο γρήγορη. Και φυσικά ξανά, η ασφάλεια στο περπάτημα, στην ποδηλασία και στην  οδήγηση δεν είναι ακριβώς στο ίδιο επίπεδο. Τι γίνεται με το Πεκίνο; Σύμφωνα με το  Quartz (ΕΔΩ), η μέση ταχύτητα στην κυκλοφορία οχημάτων είναι 7.5 mph (12,1 km/h), τόσο κοντά στην ταχύτητα ποδηλασίας… Σημειώστε ότι αυτή είναι μέση ταχύτητα, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα στις ώρες αιχμής στις   διαδρομές με μεγάλη συμφόρηση.

Αν κοιτάξουμε τα παρακάτω στοιχεία, μπορούμε να δούμε ότι στις Κινεζικές πόλεις  οι ταχύτητες είναι αρκετά χαμηλές, και ο δείκτης στο καντράν είναι απίθανο να κινηθεί προς την άλλη κατεύθυνση, δεδομένης της αυξανόμενης αστικοποίησης και μηχανοκίνησης.china

 

Ο Tali Trigg  είναι ένας αναλυτής ενέργειας , σύμβουλος  τεχνολογικών πολιτικών  και συγγραφέας . Το έργο του περιλαμβάνει την έρευνα και την ανάλυση σχετικά με την ενέργεια και τις μεταφορές, με έμφαση στο ρόλο των πόλεων στην διαμόρφωση λύσεων ενεργειακής ζήτησης των μεταφορών και της κινητικότητας

Advertisements