Ετικέτες

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Χανιώτικα Νέα στις 9 Ιανουαρίου 2015, σε 12 μήνες φυλάκιση με αναστολή, καταδίκασε πρωτόδικα τον πρώην  προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Χανίων, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Χανίων, καθώς του καταλογίστηκε υπαιτιότητα γα θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα. (Ενημερωτικά: ΕΔΩ και ΕΔΩ)

Η υπόθεση αφορά στον θάνατο, σε τροχαίο, 30χρονου αστυνομικού, το Μάρτιο του 2010, στα Χανιά. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο το τροχαίο δυστύχημα συνέβη όταν το δίκυκλο που οδηγούσε, στην περιοχή Σόδυ, ο νέος άντρας έπεσε σε λακκούβα κι εξετράπη της πορείας του, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

Οπως μας ενημερώνει η εφημερίδα: “Οι νομικοί εκπρόσωποι του τότε προϊσταμένου δήλωσαν πως θα ασκήσουν έφεση για την επανεξέταση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό καθώς όπως είπαν υπάρχει πραγματογνωμοσύνη της Αστυνομίας ότι το δυστύχημα έγινε πριν το σημείο που υπήρχε η καθίζηση.” Δεχονται δηλαδή την ύπαρξη της λακούβας , υπεύθυνος για την διόρθωση της οποίας ήταν ο πελάτης τους αλλά…

Τον ερχόμενο Μαϊο, ο τότε προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας και ο πρώην δήμαρχος  Χανίων Μανώλης Σκουλάκης θα καθίσουν στο εδώλιο, κατηγορούμενοι για παράβαση καθήκοντος.

Η καταδίκη αυτή ακολουθεί μιά σειρά απο καταδίκες αιρετών και υπαλλήλων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για πράξεις και παραλείψεις που οδήγησαν σε τροχαία εγκλήματα, καταδίκες που όμως δεν φαίνεται να επιδρούν στους δημοτικούς άρχοντες και υπευθύνους οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία παγερά αδιάφοροι απέναντι στα ζητήματα υπεράσπισης και διασφάλισης της ποιότητας του δημόσιου χώρου και προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.

Δυστυχώς τα παραδείγματα είναι αναρίθμητα σε ολόκληρη τη χώρα σε όλα τα πεδία, απο την προστασία της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης και την καταπάτηση πεζοδρόμων και πεζοδρομίων μέχρι την μη επιδιορθωση πάσης φύσεως προβλημάτων του κυκλοφοριακου δικτύου.

Η αδιαφορία απέναντι στην ανθρώπινη ζωή δυστυχώς πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Αλλά και το ρίσκο απο τις συνέπειες ενος θανάτου ή ενος τραυματισμού ενος ανθρώπου φαίνεται ότι θεωρείται πολύ χαμηλό για να τους κάνει να κινητοποιηθούν. Τι να πει κανείς. Ισως αν προσωποποιούνταν οι αποζημιώσεις και δεν πλήρωναν οι Δημοι και οι περιφέρειες (δηλαδη τελικά οι φορολογούμενοι πολίτες) για τις πράξεις των αρχόντων τους κατι να άλλαζε. Έτσι κι αλλιώς η απώλεια ζωής ή η αναπηρία δεν τους πονάει. Ζούμε στην εποχή που το χρήμα είναι η υπέρτατη αξία και βέβαια έχει πολύ  μεγαλύτερη αξία από τη Ζωή.

Ας τους χτυπήσουμε λοιπόν εκεί που πονάνε. Με κάτι που έτρι κι αλλιώς έπρεπε να ισχύει, να πληρώνουν οι ίδιοι για τα εγκλήματα τους.koi-lakouves

Να σημειώσουμε εδώ πως το Δεκέμβριο του 2015 το Συμβούλιο της Επικρατείας, έντεκα (11) χρόνια μετά από το συμβάν επεκύρωσε δικαστικη απόφαση αποζημιώσεις που υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ σε πολίτη που έμεινε φυτό όταν το αυτοκίνητο του έπεσε σε λακούβα στην περιοχή  Αγρινίου σε δρόμο που δεν είχε συντηρήσει η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. (Αναλυτικά: ΕΔΩ) . Φυσικά επειδή το κράτος. που σε κάθε ευκαιρία δείχνει το φρικτό του πρόσωπο, είναι απρόσωπο, στους υπεύθυνους δεν καταλογίζεται καμια αστική ευθύνη. Θα  υποστούν την φοβερή τιμωρία μερικών μηνών με αναστολή και τις αποζημιώσεις για τις πράξεις και τις παραλείψεις τους θα τις καταβάλει «η υπηρεσία».

Σχετικά: 

Παράνομη Υπαίθρια Διαφήμιση: νέες καταδίκες αυτοδιοικητικών για φόνο. Θεσσαλονίκη: Δήμος, ΑΠΕ-ΜΠΕ και θάνατοι μοτοσικλετιστών στην Εγνατία.                                                                                                                      Κρίση και γραφειοκρατία «ανοίγουν» τις λακκούβες

Advertisements