Ετικέτες

Με «απίστευτες» μεθοδεύσεις οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ ακόμα ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα εγκλήματα εις βάρος της Δημόσιας Υγείας, το περίφημο «σκανδαλο» VW με έντεκα εκατομμύρια πετρελαιοκινητήρες να σπέρνουν τον καρκίνο είναι σε εξέλιξη. και να μη διερευνάται επι της ουσίας από την Ευρωπαική Επιτροπή είχαν μια ακόμα επιτυχία. Νομιμοποίησαν την αύξηση των ορίων των εκπεμπόμενων από τα αυτοκίνητα ρύπων! Φυσικά δεν το έκανα μόνοι τους. Την δουλειά ανέλαβε η Ευρωπαική επιτροπή, η οποία δεν ανέθεσε το θέμα στους  επιτρόπους της Υγείας ή του Περιβάλλοντος ούτε καν στην επίτροπο Μεταφορών όπως συνηθίζει αλλά στην επίτροπο για θέματα Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων η γνώμη της οποίας σε συνδιασμό με την γνώμη των «τεχνοκρατών» της «Τεχνικής επιτροπής για τα μηχανοκίνητα οχήματα» καθιστούν περιττή  την γνώμη της συνόδου των υπουργων (δημοκρατία και αυτοκίνητο δεν είναι και τόσο συμβατές έννοιες) και άνοιξε έτσι το δρόμο για ακόμα περισσότερο καυσαέριο για μεγαλύτερη συνεισφορά του αυτοκινήτου στην αρρώστια και το θάνατο. Ας σημειωθεί πως πέρισυ μόλις η Παγκόσμια τράπεζα σε μελέτη της ανέφερε ότι οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν το 8ο αίτιο θανάτου παγκόσμια αλλά αν προσθεσουμε και τους θανάτους που προκαλούνται από τους εκπεμπόμενους  ρύπους, το αυτοκίνητο αποτελεί σήμερα το 6ο αίτιο θανάτου! Λίγο ακόμα να σηκωθούμε, λίγο ψηλότερα…L VW

Ποσά και αριθμός ανθρώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας στις Βρυξέλλες που χρησιμοποιήθηκαν το 2014 από 3 μόνο εταιρείες για να παρθούν οι σωστές αποφάσεις για το κλίμα την ενέργεια, το εμπόριο και την πολιτική μεταφορών. Πηγή: www.lobbyfacts.eu

Προς ευρωπαϊκή αναβολή oι αυστηρότεροι έλεγχοι και όρια στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων.

Αναδημοσίευση από: in.gr

Η νέα πρόταση της Elzbieta Bienkowska, Ευρωπαίας Επιτρόπου για την βιομηχανία σχετικά με τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου των αυτοκινήτων προβλέπει αντί της εφαρμογής του ορίου των 0,08 γρ./χλμ. -σε ήπια προσαρμογή από το 2017 έως το 2019 με ενδιάμεσο όριο τα τα 0,095 γρ./χλμ.- την χαλάρωση του σε 1,6 γρ./χλμ. έως το 2019, αλλά και σχετική «ελαστικότητα» για υπέρβαση έως και κατά 50% -στα 1,2 γρ./χλμ.- του ορίου των 0,08 γρ./χλμ. μετά το 2020

Εν μέσω πιέσεων από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις η Επίτροπος για τη βιομηχανία, Elzbieta Bienkowska, προωθεί την αναβολή της εφαρμογής των αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, προτείνοντας την «μετάθεση» της εφαρμογής μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες για το 2020 και προχωρώντας σε πρόταση χαλάρωσης των ορίων για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προτύπου Euro 6.

Η αρχική πρόταση της ΕΕ προέβλεπε την εφαρμογή των ελέγχων εκπομπών οξειδίου του αζώτου των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες αντί σε εργαστήρια, ξεκινώντας το Σεπτέμβριο του 2017 με δεδομένο ότι σχετικές έρευνες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο έχουν καταδείξει ότι τα μεγέθη εκπομπών ρύπων παρουσιάζονται αυξημένα έως και κατά 500% σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης.

Η εφαρμογή των αυστηρότερων ελέγχων θα σήμαινε ταυτόχρονα ότι το όριο εκπομπών οξειδίου του αζώτου στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προτύπου Euro 6 θα περιοριζόταν σταδιακά στα 0,08 γρ./χλμ. έως το 2020 με μηδενική ανοχή.

Η διαδικασία προσαρμογής στο παραπάνω όριο θα ξεκινούσε από το 2017 και αυτό, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, σήμαινε ότι από το 2017 έως το 2020 τα αυτοκίνητα με κινητήρες Euro 6 θα μπορούσαν να ξεπερνούν το παραπάνω όριο κατά 60% μέχρι τις αρχές της νέας δεκαετίας.

Για την ακρίβεια, η εφαρμογή του ορίου των 0,08 γρ./χλμ. οξειδίων του αζώτου και η πολιτική μηδενικής ανοχής της Ε.Ε ως προς αυτό είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2019.
Αντ’ αυτού η Ευρωπαία Επίτροπος προτείνει τα αυτοκίνητα με κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 να μπορούν να υπερβαίνουν το όριο εκπομπής οξειδίων του αζώτου των 0,08 γρ./χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κατά 110% -αντί 60%- έως τον Ιανουάριο του 2020. Επιπλέον, η πρόταση της Elzbieta Bienkowska, προβλέπει τη δυνατότητα «μόνιμης υπέρβασης» του παραπάνω ορίου κατά 50% και μετά το 2021.

Την νέα πρόταση της Elzbieta Bienkowska συνυπέγραψε και η αρμόδια τεχνική επιτροπή για τα μηχανοκίνητα οχήματα (Technical Committee for Motor Vehicles – TCMV) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κάτι που σημαίνει ότι το ζήτημα δεν θα χρειαστεί να συζητηθεί σε επίπεδο υπουργών στην Ε.Ε. ωστόσο φυσικά απομένει η έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε διαδικασία συζήτησης για το θέμα της εφαρμογής των νόμιμων ορίων οξειδίων του αζώτου που προβλέπει το περιβαλλοντικό πρότυπο Euro 6 για τα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες (0,08 γρ./χλμ.), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησε σε μια μη δεσμευτική απόφαση να εφαρμοστούν έως το τέλος του 2017.

Advertisements