Ετικέτες

Έχουμε αναφερθεί δυστυχώς επανειλημμένα στην αρνητική παράδοση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που δεν έχει κανένα ενδοιασμό στην παράδοση του κέντρου των πόλεων στην αυτοκίνηση, στις επιδείξεις αγωνιστικών ή «φτιαγμένων» αυτοκινήτων, στην προπαγάνδιση στην ουσία της ταχύτητας ακόμα και με εντός πόλεως αγωνιστικές εκδηλώσεις. Τα Τρίκαλα, το Ηράκλειο, η Πάτρα αποτελούν ενδεικτικές (αλλά όχι τις μόνες) περιπτώσεις.

Στην Καλαμάτα ευτυχώς αναπτύσσονται διαφορετικοί προβληματισμοί. Μια σημαντική συζήτηση για τις δυνατότητες και τις προοπτικές επιστροφής του τρένου στην Καλαμάτα διοργανώνεται απο την παράταξη Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες που αποτελεί την μείζονα αντιπολίτευση στον τοπικό Δήμο. Έχει βέβαια ιδιαίτερη σημασία ότι η εκδήλωση πραγματοποιείται σε μια περίοδο που η  Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου ανακοινώνει τρομακτική αύξηση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην περιοχή (+160% τον Αύγουστο, + 800% τον Σεπτέμβριο!)
Ανοιχτος Δήμος

   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΗΜΟΣ                 ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

 

Η παράταξή μας , με αφορμή την άφιξη στην Καλαμάτα του τρένου του πολιτιστικού και τουριστικού οργανισμού PTG, που κάνει για δεύτερη χρονιά το σιδηροδρομικό γύρο της Πελοποννήσου, διοργανώνει την 17η Οκτωβρίου, στις 8:30 μ. μ. , στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου “Φιλοξένια”, μια συζήτηση με θέμα “Επιστροφή του τρένου στην Καλαμάτα – Δυνατότητες και προοπτικές” , με την συμμετοχή των Απόλλωνα Κύρκου (Αρχαιολόγου, Διπλωματούχου Ξεναγού, MSc Προστασία Μνημείων ΕΜΠ), Philip Wormald, ( εκπροσώπου της PTG LTD), Nίκου Καραγιώργου (Ιδρυτικού μέλους του AMNIZIA railway forum) και Κωνσταντίνου Τριαντάφυλλου (προέδρου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας).

Ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασικό πυλώνα ασφαλούς, ολοκληρωμένου και ποιοτικού συστήματος μεταφορών, με σεβασμό προς τον πολίτη. Η τωρινή κατάσταση είναι γνωστή. Η αναστολή λειτουργίας των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας,  μετράει πλέον αρκετά χρόνια, διάστημα κατά το οποίο η -ανακαινισμένη πρόσφατα- σιδηροδρομική γραμμή, υφίσταται λεηλασία, ενώ τα ιστορικά κτίρια των -προστατευόμενων από το Υπουργείο Πολιτισμού- σιδηροδρομικών σταθμών, μένουν κενά και εκτεθειμένα σε κάθε είδους βανδαλισμό.

Από την πλευρά μας θα θέλαμε να θέσουμε εκ νέου προς συζήτηση -ενόψει και της γενικότερης συζήτησης για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, εναλλακτικές μορφές τουρισμού κ.ο.κ- τα θέματα που είχαμε προτάξει και στο πρόγραμμα του συνδυασμού, εστιάζοντας κυρίως σήμερα σε τρία σημεία:

Α. Στην ανάγκη πολιτικής συνολικής αντιμετώπισης των προβλημάτων που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό και τις συγκοινωνίες στην περιφέρεια Πελοποννήσου

Β. Στη σχέση του Σιδηροδρόμου με τα υπόλοιπα δίκτυα και υποδομές.

Γ. Στη θέση της πόλης Καλαμάτας στο περιφερειακό σύστημα μεταφορών.

Στο παραπάνω πλαίσιο διερευνούμε τα ερωτήματα- ειδικές πλευρές:

1.Οικονομική Βιωσιμότητα Διασφάλιση οικονομικών πόρων για υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό

2 Επανάχρηση του δικτύου για τουριστικά ή και κανονικά δρομολόγια.

  1. Λειτουργία ενδοδημοτικού (ή και διαδημοτικού) προαστιακού πάνω στις υπάρχουσες υποδομές.

4.Ένταξη/αξιοποίηση των υποδομών του ΟΣΕ στο κέντρο της πόλης , κατά το πρότυπο του ήδη υφισταμένου πάρκου του ΟΣΕ, (με δεδομένο ότι -μεταξύ άλλων- οι γραμμές σηματοδοτούν μια «πολιτιστική διαδρομή», κατά μήκος της οποίας βρίσκονται σημαντικές υποδομές όπως το ΔΗΠΕΘΕΚ ή το Μέγαρο Χορού).

Καλούμε τους φορείς και τους δημότες να συμμετάσχουν στην εκδήλωση, καταθέτοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, συνεισφέροντας σε έναν διάλογο που πιστεύουμε ότι θα πρέπει να έχει συνέχεια και στο μέλλον.Πρόσκληση για την εκδήλωση του Ανοιχτού Δήμου για το τρένο

Ενημέρωση: ΕΔΩ

 

Advertisements