Ετικέτες

Ο θάνατος απο θερμοπληξία μέσα στο αυτοκίνητο είναι δυστυχώς μια απο τις επιπτώσεις της όλο και μεγαλύτερης χρήσης του αυτοκινήτου, του αυξανόμενου χρόνου που τα παιδιά περνούν μέσα σ αυτά, της άγνοιας των γονέων ή αυτών που τα φροντίζουν για μερικά βασικά θέματα σε σχέση μ αυτό και στην “πίστη” πως δεν θα συμβεί σ αυτούς.

Υπάρχει δυστυχώς ένας αυξανόμενος αριθμός γονέων που“ξεχνάει” το παιδι του μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτό το “ξεχνάει” βέβαια απαιτεί μια ολόκληρη συζήτηση.

Παράλληλα υπάρχει η κατηγορία αυτή που αφήνει ένα παιδι μόνο στο αυτοκίνητο “θεωρώντας” πως αυτό δεν είναι επικίνδυνο.

Δεν είναι το θέμα μας η ανάλυση αυτών των “συμπεριφορών”  και “απόψεων” που έτσι κι αλλιώς είναι αδικαιολόγητες και έχουν άμεση σχέση με αυτό που θα επακολουθήσει.

Μιλάμε απο την σκοπιά της υπεράσπισης της Ζωής των παιδιών, γι αυτό υπενθυμίζουμε μερικά σημαντικά δεδομένα που δεν πρέπει να ξεχνάνε όσοι/ες μεταφέρουν μικρά παιδιά με αυτοκίνητο.

 Φαινόμενο θερμοκηπίου

Το εσωτερικό ενός οχήματος θερμαίνεται πολύ γρήγορα. Η θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 50 βαθμούς C μέσα σε λίγα λεπτά ακόμα και σε μια όχι ιδιαίτερα ζεστή ηλιόλουστη ημέρα .

Το να αφήσουμε λίγο ανοικτά τα παράθυρα δεν συμβάλει στην επιβράδυνση της διαδικασίας θέρμανσης ούτε μειώνει σημαντικά τη μέγιστη θερμοκρασία

Το σώμα ενός παιδιού υπερθερμαίνεται 3-5 φορές πιο γρήγορα από ό, τι το σώμα ενός ενήλικα.

Στις ΗΠΑ ο μέσος αριθμός  θανάτων παιδιών απο θερμοπληξία σε οχήματα είναι 37 ανά έτος. ( ένα κάθε 9 ημέρες).

Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ.

Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ. Από: http://www.kidsandcars.org

Ογδόντα επτά τοις εκατό ( 87 % ) των παιδιών που έχασαν τη ζωή τους από θερμοπληξία σε οχήματα είναι ηλικίας 3 ετών και μικρότερα.

Πενήντα – τέσσερα τοις εκατό ( 54 % ) των θανάτων από θερμοπληξία σε οχήματα αφορούν σε παιδιά ηλικίας μέχρι ενός έτους .

Τα μικρά παιδιά και τα νήπια είναι πιό ευαίσθητα στην θερμοπληξία  από τους ενηλίκους για διάφορους λόγους. Φυσιολογικά, τα μικρά παιδιά και τα νήπια, παρά την αυξημένη επιφάνεια σώματος αναλογικα με τους ενήλικες φαίνεται να έχουν λιγότερο αποτελεσματικό θερμορύθμιστικο μηχανισμό.

Αν και δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για το από ποια θερμοκρασία και πάνω οι συνθήκες είναι απειλητικές για ένα παιδί,  επιστήμονες των πανεπιστημίων της California που το 2005 δημοσίευσαν μια έρευνα, στο περιοδικό Pediatrics, σχετικά με την άνοδο της θερμοκρασίας μέσα στο όχημα θεωρούν παρακινδυνευμένη την παραμονή παιδιών σε περιβάλλοντα με θερμοκρασία που ξεπερνά τους 30ο Κελσίου.

Όπως δείχνουν οι πίνακες απ αυτή   την εργασία ο χρόνος ανόδου της θερμοκρασίας και το ύψος της είναι σε πολύ μεγάλα επίπεδα, αφόρητα για τα παιδιά ακόμα και τις «δροσερές» ημέρες.

Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ήλιγο ανοιγμενα παραθυρα

Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ή λίγο ανοιγμένα (4cm) παράθυρα.

Ανοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

Άνοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα επισημαίνει πως στην Ελλάδα που οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα υψηλές το καλοκαίρι και συνολικά οι ημέρες με ηλιοφάνεια πάρα πολλές ο κίνδυνος για τα παιδιά που αφήνονται έστω και για λίγο στο αυτοκίνητο είναι πολύ μεγάλος.

Οι απώλειες παιδιών από τροχαία στη χώρα μας είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσθέσουμε σ αυτές κι άλλες.

Advertisements