Ετικέτες

S

Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Αστυνομία όσον αφορά στους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις το Α΄εξάμηνο του 2015.

 

Αυξημένοι σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014 καταγράφονται τόσο οι θάνατοι (357- αύξηση 2.6%) όσο και οι σοβαροί τραυματισμοί (493- αύξηση 7%).

 

Ακόμα χειρότερα: οι αυξήσεις αυτές καταγράφονται ενώ παρατηρείται μια μείωση  του αριθμού των τροχαίων συγκρούσεων κατά 7% (από 5.687 σε  5.284) γεγονός ενδεικτικό της αυξημένης σφοδρότητας των συγκρούσεων σαν συνέπεια της αύξησης των ταχυτήτων στο οδικό δίκτυο.

Ο περιορισμός των μετακινήσεων των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης επέτρεψε την ανάπτυξη μεγαλύτερης μέσης ταχύτητας στο οδικό δίκτυο. Τα απαράδεκτα υψηλά όρια ταχύτητας (ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις) σε συνδυασμό με την ουσιαστική έλλειψη επιτήρηαης φέρνουν αποτελέσματα. Είναι προφανής η σχέση αιτίου – αποτελέσματος η οποία καθιστά γραφική την προσπάθεια να χαρακτηρίζονται αυτά τα εγκλήματα ως «ατυχήματα».

Η ίδια η Τροχαία ανακοίνωσε ότι κατέγραψε 74.900 παραβιάσεις των ορίων ταχύτητας την αντίστοιχη περίοδο (αριθμός που αντιστοιχεί στο 45% των καταγεγραμμένων παραβάσεων) γεγονός πού την καθιστά μακράν την πλέον «δημοφιλή» και ανθρωποκτόνο παράβαση.

Να θυμίσουμε εδώ πώς ο ελληνικός Κ.Ο.Κ. προβλέπει για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας έως 20 km/h ποινή 40 ευρώ, η οποία αν πληρωθεί έγκαιρα έχει έκπτωση 50% και πως σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας μια αύξηση της ταχύτητας κατά 20 km/h οκταπλασιάζει την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρας τροχαίας σύγκρουσης.

Είναι εντυπωσιακή η διαπίστωση (μπορεί να το επιβεβαιώσει εύκολα κανείς ψάχνοντας για λίγο στο διαδίκτυο) πως διαχέεται η εικόνα μείωσης των τροχαίων κάθε μήνα. Πως επιλέγεται κάθε φορά η αναφορά στις συγκρούσεις και όχι στα θύματα λες και μας ενδιαφέρουν οι βλάβες στα αυτοκίνητα και όχι οι θάνατοι και οι αναπηρίες των ανθρώπων. Ή μήπως πράγματι αυτό μας ενδιαφέρει; (Ενδεικτικές ανακοινώσεις περί μείωσης των τροχαίων για τους πρώτους μήνες του 2015: Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος αν κάποιες διαβαστούν προσεκτικότερα απ ααυτο που προβαλουν ως τίτλο προκύπτουν άλλα…)

Τέλος, αλλά όχι τελευταίο: αμείωτο το ενδιαφέρον του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κου Πανούση  για τον δεινοπαθούντα παραβάτη οδηγό (ιδιαίτερα τον επαγγελματία και τον γονιό). Με τα θύματα και την παραβατικότητα στο δρόμο να δούμε ποιος και πότε θα ασχοληθεί.

Με το θέμα της καταγραφής των τροχαίων θα επανέλθουμε αναλυτικά. Γιατί κάποια στιγμή  θα πρέπει να εξηγηθούν δημόσια κάποια πράγματα όπως το ποιοι καταγράφονται και ποιοι δεν καταγράφονται ως θύματα των τροχαίων συγκρούσεων. Γιατί καλή είναι η ευημερία των αριθμών, καλύτερη όμως η Ζωή των Ανθρώπων. Και αυτή δεν μπορούμε να την υπερασπιστούμε ούτε με ψέμματα, ούτε με πλαστογραφίες.

Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα»

a 15

 

Συγκριτικά στοιχεία Α Εξαμήνου 2014- 2015                                                                        

Περισσότερα: Εφημερίδα των Συντακτών, 1/2 Αυγούστου, γράφει η Δαιλεκτή Αγγελή: Ξεχασμένος μεν, ανελέητος δε ο «Μολώχ της ασφάλτου»

Advertisements