Ετικέτες

Γερμανία: ευκολότερη η δημιουργία ζωνών με όριο ταχύτητος τα 30km/hgemany 30

O Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών  της Γερμανίας Alexander Dobrindt ανακοίνωσε νομικές αλλαγές που θα καταστήσουν ευκολότερη για τις τοπικές αρχές την δημιουργία ζωνών ηπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα.

Μέχρι στιγμής, τα όρια ταχύτητας έχουν περιοριστεί σε περιοχές κατοικίας, αλλά οι αλλαγές θα κάνουν ευκολότερο για τις τοπικές αρχές το να περιορίσουν το όριο στα 30 χλμ/ώρα σε ζώνες κατά μήκος κύριων οδών όπου βρίσκονται σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί. Μέχρι τώρα αυτό ήταν δυνατόν μόνο στην περίπτωση όπου είχε αποδειχθεί ότι η περιοχή είναι υψηλού κινδύνου.

Υπήρξε πίεση από τους τοπικούς υπουργούς Μεταφορών, τη Γερμανική Ένωση Δήμων και την επιστημονική συμβουλευτική επιτροπή του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών να αυξήσει τις ζώνες των 30 χλμ/ώρα  για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να μειωθούν τα επίπεδα θορύβου στις αστικές περιοχές.

Οι ζώνες 30 χλμ/ώρα έχουν αυξανόμενη αποδοχή και εφαρμογή  σε όλη την Ευρώπη. (Διαβάστε προηγούμενη ανάρτηση μας: Το όριο ταχύτητας των 30km/h ευρέως αποδεκτό στην Ευρώπη)

Μια έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο που δημοσιεύθηκε το Μάρτιο διαπίστωσε ότι η πλειοψηφία των Βρετανών είναι υπέρ ενός εθνικό ορίου ταχύτητας στις αστικές περιοχές των 20 μιλίων/ώρα (30km).

 17 Απριλίου 2015

Γαλλία: περιορισμός του ορίου ταχύτητας στα 80 km/h σε τρεις δρόμουςLa_route_nationale_86_à_la_sortie_de_Lamotte-du-Rhône_by_JM_Rosier-720x480

Ο Γάλλος υπουργός Εσωτερικών Bernard Cazeneuve ανακοίνωσε τον διετή δοκιμαστικό  περιορισμό του ορίου ταχύτητος στα 80 χλμ/ώρα  απο τα 90 χλμ/ώρα που ισχυε μέχρι τώρα σε δρόμους χωρίς κεντρικό διαχωρισμό ανάμεσα στα ρεύματα κυκλοφορίας.

Η δοκιμή θα πραγματοποιηθεί σε τρία τμήματα δρόμων, καλύπτοντας συνολικά 81 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος μιας δέσμης  πάνω απο 20 μέτρων που ανακοινώθηκαν τον Ιανουάριο ως απάντηση στην αύξηση των θανάτων στους γαλλικούς δρόμους, για πρώτη φορά μετα απο μια δεκαετία, κατα 3.7% το περασμένο έτος. Η αύξηση αφορούσε ιδιαίτερα στους θανατους πεζών, 8% και ποδηλατών, 7%.

Οι οργανώσεις των θυμάτων ζητούν τον περιορισμό των ορίων ταχύτητας στα 80 χλμ/ώρα σε όλους τους δρόμους με υφιστάμενο όριο 90km / h, ένα μέτρο που θα μπορούσε να σώσει 400 ζωές κάθε χρόνο.

Ο Cazeneuve δήλωσε ότι η δοκιμαστική εφαρμογή αποτελει την βάση για μια απόφαση   ευρύτερης εφαρμογή του νέου ορίου.

Σημαντικα άλλα μέτρα που έχουν αναγγελθεί είναι η απαγόρευση χρήσης ακουστικών συνδεδεμένων με κινητο τηλεφωνο κατα την οδήγηση καθως και ο περιορισμός των νόμιμων ορίων αλκοολ για τους νεόυς οδηγούς απο το 0.5gr/L στο 0.2gr/L, μέτρο που στοχεύει ιδιαίτερα στην ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών, για την οποία το αλκοόλ ήταν υπεύθυνο για το ενα τέταρτο των θανάτων απο τροχαίες συγκρούσεις μεταξυ 2011-2013

  13 Μαίου 2015  

Πηγή: Ευρωπαικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών ETSC

Σημείωση SOS Τροχαία Εγκλήματα: Η χώρα την οποία ουδόλως απασχολεί το θέμα του περιορισμού των ορίων ταχύτητας είναι σταθερά η Ελλάδα παρά τις συνεχείς επισημάνσεις της Τροχαίας για τον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό παραβιάσεων των ορίων ταχύτητας τα οποία ιδιαίτερα εντός πόλεων είναι μάλλον τα υψηλότερα στην Ευρώπη (Ενδεικτικά στην Αθήνα: Λ. Συγγρού 90 lm/h, Λ. Κηφισίας 70 km/h, Λ. Αθηνών 60 km/h κλπ).

Advertisements