Ετικέτες

4-10Οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν ένα ταχέως ανερχόμενο αίτιο θανάτου και αναπηρίας των παιδιών.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 2010 τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούσαν παγκόσμια την  8η αιτία θανάτου, ενώ σύμφωνα με μια πρόσφατη μελετη της Παγκόσμιας Τράπεζας το ΙΧ το 2010 αποτέλεσε το 6ο  αίτιο θανάτου παγκόσμια για όλες τις ηλικίες αν στα  θύματα των τροχαίων συγκρούσεων προσθέσουμε και τα θύματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων.

Σ όλους αυτούς τους θανατους θα πρέπει να προσθέσουμε εκατομμύρια τραυματισμους που οδηγούν σε αναπηρίες καθως και την έκρηξη σε αριθμό ασθενών με αναπνευστικά και καρδιαγγειακά κα προβλήματα στα οποία συμβάλει το ΙΧ.

Είναι απίστευτα προκλητικό ότι για αυτό το τρομακτικών διαστάσεων πρόβλημα Δημόσιας Υγείας τα Ευρωπαικά Υπουργεία Υγείας (όπως και σχετικός επίτροπος της Ευρωπαικής Ένωσης) δεν ασχολούνται. Η Διαχείριση του ανήκει πήρως και αποκλειστικά στα υπουργεία Μεταφορών. Από τα χιλιάδες αίτια θανάτου των ανθρώπων αυτό είναι το μοναδικό που δεν πρέπει να απασχολεί τις υπηρεσίες υγείας. Θα το λύσουν αυτοί που το γέννησαν,  η αυτοκινητοβιομηχανία, οι κατασκευαστικές, οι πετρελαικές και οι φίλοι, ενώ πρόθυμοι δημοσιογράφοι θα βοηθούν να διαδίδονται συνεχώς τα καλά νέα.

Στο μεταξυ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προβλέπει ότι αν δεν ληφθούν ριζικά μέτρα τα τροχαία το 2030 θα αποτελούν την 5η αιτία θανάτου. Από τους 1.300.000 νεκρους κάθε χρόνο σήμερα θα περάσουμε στους 2. 400.000 με το 85% της αύξησης να αφορά στις φτωχές και τις μέσου εισοδήματος χώρες.

Υπερασπίσου το παιδί…

500 παιδιά κάθε μέρα χάνονται στους δρόμους  του κόσμου από τροχαία εγκλήματα και υπερδιπλάσια τραυματίζονται και θα μείνουν ανάπηρα.

Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ανίσχυρα στην κυκλοφορία, βιώνουν καθημερινα την απειλή θανάτου και την τρομοκρατία των μηχανοκίνητων μέσων.

Ηδη το 2010 τα τροχαία εγκλήματα με θύματα παιδιά αποτέλεσαν:

Για τα  Αγόρια:        1-4 ετών το  8ο αίτιο θανάτου

5-14 ετών το  1ο αίτιο θανάτου

15-29 ετών το  1ο αίτιο θανάτου

Για τα  Κορίτσια:      1-4 ετών, το 10ο αίτιο θανάτου

5-14 ετών, το 5ο αίτιο θανάτου

15-29 ετών, το 4ο αίτιο θανάτου

Αν και από τη μεριά μας δεν χρησιμοποιούμε τον όρο «ατυχήματα» για τα τροχαία, ειδικά για τα τροχαία με θύματα παιδιά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως πρόκειται για προφανή εγκλήματα. Η παγίδευση των παιδιών στο κυκλοφοριακό δίκτυο και στα μέσα μεταφοράς που σχεδιάζουν και ελεγχουν οι ενήλικες και πολύ περισσότερο η παραβίαση από τους ίδιους τους ενήλικες των κανόνων που οι ίδιοι έχουν θεσπίσει με θύματα τα παιδιά εμπεριέχει όχι απλα μια ανισότιμη σχέση αλλά την ουσιαστική ύπαρξη δόλου αφού ένα μικρό παιδί εμπιστεύεται ή και πειθαρχεί στους ενήλικες και τα έργα τους. Ωστόσο και στις περιπτώσεις θυμάτων παιδιών το ίδιο καθεστώς αμνήστευσης του τροχαίου εγκλήματος ισχύει για τους δράστες όπως και σε κάθε άλλη περίπτωση, γεγονός που δεν φαίνεται να απασχολεί και να προβληματίζει κανένα.

Στον πίνακα που παραθέτουμε απεικονίζονται τα ποσοστά θανάτου των παιδιών στην Ευρώπη με βαση τη θέση τους στο δίκτυο της κυκλοφορίας.ase - Αντίγραφο

Για την ηλικιακή ομάδα μέχρι 14 ετών βλέπουμε πως οι μισοί θάνατοι αφορούν παρασύρσεις πεζών παιδιών, ενδεικτικό γεγονός για τα δικαιώματα που έχουν στην πόλη, ενώ το 32% επιβάτες αυτοκινήτων.

Για την ηλικιακή ομάδα 15-17 ετών η εισβολή της μοτοσικλέτας με τα παιδια οδηγούς αλλάζει τα δεδομένα με το ένα τρίτο το θανάτων να προκαλείται απ αυτήν, ενώ ακόμα ψηλότερα (40%) ανεβαίναι το αυτοκίνητο.

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα με αφορμή και την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας αφιερωμένη στα Παιδιά (4-10 Μαίου) που οργανώνει ο ΟΗΕ σε συνεργασία με τον Π.Ο.Υγείας καλεί το Υπουργείο Υγείας να σπάσει την σιωπή που του έχει επί δεκαετίες επιβληθεί και να ξεκινήσει μια μακρόχρονη συστηματική παρέμβαση μακριά από σκοπιμότητες και συμφέροντα για την προστασία της Ζωής, της αρτιμέλειας και της Χαράς των παιδιών. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Υπουργείο Δικαοσύνης πολλά επίσης θα μπορούσαν να κάνουν, αν το επιθυμούσαν…

2012 μεταφορά μαθητών στη Θεσπρωτία

2012 μεταφορά μαθητών στη Θεσπρωτία.

Advertisements