Ετικέτες

Για το πολύνεκρο τροχαίο στην Εγνατία οδό στις 5 Οκτώβρη 2014 (σχετικά: ΕΔΩ), η Δικαιοσύνη σε χρόνο ρεκόρ (4μιση μήνες) έκανε το καθήκον της.  Η Εγνατία ΑΕ, η ΔΕΗ και η Τροχαία δεν είχαν την παραμικρή ευθύνη και γι αυτό και δεν παραπέμφθηκαν.

Μοναδικός ένοχος ο Ρουμάνος οδηγός:  Ποινή φυλάκισης 29,5 ετών. Αλλά η ανώτερη ποινή που θα αναγκάζονταν να εκτίσει είναι 10 χρόνια, διότι τα αδικήματα για τα οποία καταδικάστηκε είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα (ανθρωποκτονίες από «αμέλεια»). Η ποινή είναι χωρίς αναστολή αλλα εξαγοράσιμη προς 5 ευρώ την ημέρα. Δηλαδή ελεύθερος με 18.000 ευρώ. Όμως η ποινή αναμένεται να μειωθεί στο εφετείο, οπότε θα πέσουν και οι τιμές.  Armi Su Strada- 1

29 χρόνια στον οδηγό της πολύνεκρης καραμπόλας στην Εγνατία

Ποινή φυλάκισης 29,5 ετών επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βέροιας στον 40χρονο Ρουμάνο οδηγό της νταλίκας που προκάλεσε τη θανατηφόρα καραμπόλα στην Εγνατία οδό, στις 5 του περασμένου Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους έξι άτομα και να τραυματιστούν άλλα 31.

Η ανώτερη ποινή που θα εκτίσει είναι 10 χρόνια, χωρίς αναστολή στο δικαίωμα έφεσης, διότι τα αδικήματα για τα οποία καταδικάστηκε είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα. Ο οδηγός πιθανότατα θα επιστρέψει στις δικαστικές φυλακές Διαβατών όπου παρέμενε προσωρινά κρατούμενος, καθώς το συνολικό ποσό για την εξαγορά της ποινής ξεπερνάει τις οικονομικές δυνατότητές του.

Οι καταθέσεις των 20 μαρτύρων που εξετάστηκαν έδειξαν ακόμη μία φορά πώς οι υπηρεσίες προσπαθούσαν να μεταθέσουν μεταξύ τους τις ευθύνες για το δυστύχημα. Η αξιωματικός της Τροχαίας, που είχε υπηρεσία στις 5 Οκτωβρίου, υποστήριξε ότι τη γενική ευθύνη για τον συντονισμό είχε η Εγνατία οδός, ωστόσο η ίδια κατ’ εντολήν του διοικητή της πίεζε να ανοίξει ο δρόμος το συντομότερο δυνατόν. Αντιθέτως, από την πλευρά τους, οι δύο υπάλληλοι που με σημαίες προειδοποιούσαν για τα έργα ισχυρίστηκαν ότι «κάναμε ό,τι μας έλεγε η Τροχαία…».

«Αν είχε εκτραπεί η κυκλοφορία, θα είχαμε σωθεί»

Ένα από τα θύματα του τροχαίου, που έχασε τον πατέρα του, με τον οποίο επέβαιναν σε Ι.Χ., και περιέγραψε τις συνθήκες του δυστυχήματος, υποστήριξε ότι η Εγνατία οδός δεν πρέπει να κλείνει για κανέναν λόγο, αλλά να εκτραπεί η κυκλοφορία, διότι αν υπήρχε παρακαμπτήριος δρόμος «θα είχαμε σωθεί». Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο οδηγός της νταλίκας είχε κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, όταν το όχημά του έπεσε με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε δεκάδες οχήματα που εκείνη την ώρα ήταν ακινητοποιημένα, στο ύψος της Μέσης Ημαθίας. Η προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας είχε γίνει λόγω έργων της ΔΕΗ. Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν για διακοπή διάρκειας μόλις 10 λεπτών, ωστόσο διήρκεσε περισσότερο από μισή ώρα.

Ο οδηγός της νταλίκας υποστήριξε πως παρουσιάστηκε βλάβη στο σύστημα φρένων και ότι είδε τα ακινητοποιημένα οχήματα μόλις 150 μέτρα πριν πέσει επάνω τους. Επίσης, επέρριψε ευθύνες στους φορείς που είχαν την ευθύνη για τη λήψη μέτρων κατά την εκτέλεση των εργασιών. Ωστόσο, η πραγματογνωμοσύνη καταρρίπτει τα λεγόμενά του. Αναφέρει ότι αν ένα πρόβλημα στα φρένα θα είχε προκαλέσει εκτροπή του φορτηγού πολύ νωρίτερα από το σημείο όπου ήταν ακινητοποιημένα τα αυτοκίνητα στα οποία προσέκρουσε. Όπως έγινε γνωστό, ο ανακριτής Βέροιας συνεχίζει την έρευνα για περαιτέρω ευθύνες γύρω από τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του πολύνεκρου δυστυχήματος.
 ΠΗΓΗ: Εφημερίδα των Συντακτών

Advertisements