Ετικέτες

«Το ποσοστό θνητότητας για τους οδηγούς άνω των 75 ετών είναι πέντε φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο, ενώ το ποσοστό τραυματισμών είναι δύο φορές υψηλότερο»  Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και γενικότερα οι νόμοι που αφορούν την κυκλοφορία και τα τροχαία αποτελούν το αγαπημένο πεδίο παρεμβάσεων πάσης φύσεως υπουργών που συνήθως με μια τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, που δεν έχουν αντιληφθεί και πολλοί αλλά την ψηφίζουν βέβαια πάντα τουλάχιστον 151  βουλευτές «ρυθμίζουν «κατεπείγοντα οξύτατα κοινωνικά προβλήματα». Είναι να απορεί κανείς πως τα δικαστήρια και οι δικηγόροι βγάζουν άκρη για το τι ισχύει σε κάθε περίπτωση μέσα από μια αλυσίδα τροπολογιών που έχουν επικαθήσει στους αρχικούς νόμους που συνήθως αναφέρονται μόνο με αριθμούς και παραγράφους ώστε να μη γίνετε αντιληπτό περί τίνος πρόκειται.

Προσπαθώντας να κατανοήσουμε το τι ισχύει στον Κ.Ο.Κ, χωρίς έκπληξη  διαβάσαμε στον ιστότοπο του υπουργείου Μεταφορών μια πρόσφατη «τροποποίηση διάταξης» που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2014 στο Νόμο για την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων.

Αντιγράφουμε:

Νόμος 4233 Αρ. Φ.Ε.Κ. 22/ 29 Ιανουαρίου 2014

 Άρθρο 17, 

Τροποποίηση διατάξεων του π.δ.51/2012

Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 51/2012 (Α΄101) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Για ανανέωση άδειας οδήγησης μετά τη συμπλήρωση του 80ού έτους της ηλικίας του κατόχου της, για την οποία έχει κατατεθεί σχετική αίτηση πριν από τη λήξη ισχύος της, στην περίπτωση αδυναμίας άμεσης εξέτασης από Δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή (Δ.Ι.Ε.) και μόνο λόγω της συμπλήρωσης της προαναφερόμενης ηλικίας, παρατείνεται η διοικητική ισχύς των κατηγοριών της άδειας οδήγησης έως και έξι (6) μήνες με την έκδοση σχετικής βεβαίωσης από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η παράταση αυτή ισχύει  μόνο για οδήγηση οχήματος εντός της ελληνικής επικράτειας.»

Ως  σοφός ο νομοθέτης δεν διευκρινίζει από τίνος την αδυναμία δεν πραγματοποιήθηκε η εξέταση από την Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, φροντίζει απλά να λυθεί άμεσα το μείζον αυτό κοινωνικό πρόβλημα της ανανέωση της άδειας οδήγησης χωρίς ιατρικό επανέλεγχο σε 80χρονο οδηγό . Τι αξία εξάλλου έχουν οι υπογραφές κάποιων ασήμαντων γιατρών μελών Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής μπροστά στα βαριά ονόματα του προέδρου της Δημοκρατίας και Δέκα(!) υπουργών  που φρόντισαν να λυθεί το θέμα: Κάρολος Παπούλιας, Ι. Στουρνάρας, Ι. Μιχελάκης, Κ. Χατζηδάκης, Κ. Μητσοτάκης,   Ι. Βρούτσης, Μ. Χρυσοχοίδης, Ι. Μανιάτης, Ν. Δένδιας, Χ.Αθανασίου.

Αλλά μια και το έλυσαν το ζήτημα μήπως θα μπορούσαμε να πληροφορηθούμε και ποιον αφορούσε;

Γιατί αυτή η σπουδή για νομοθετική ρύθμιση  τέτοιου επιπέδου θέματος  κάτι σε φωτογραφία θυμίζει, ή επειδή είμαστε λίγο καχύποπτοι μάλλον κάτι σε αναδρομική «αμνήστευση» παράβασης στην κυκλοφορία.

Αν μη τι άλλο οι «συναρμόδιοι υπουργοί» καλό είναι να διαψεύσουν εμπεριστατωμένα τις φήμες ότι ο ευεργετηθείς από την διάταξη που ψήφισαν είναι ο ίδιος 80χρονος που μερικούς μήνες μετά μπήκε κατά λάθος στο αντίθετο ρεύμα στην Αθηνών Πατρών οδηγώντας ανάποδα για 14 χιλιόμετρα.( ΕΔΩ)

Αργά αλλά σταθερά η ελληνική κοινωνία ενηλικιώνεται. Ο μπάρμπας απ την Κορώνη (ΕΔΩ) μεγάλωσε, έχει πια ανίψια του και εγγόνια  στα υπουργεία. Οι όροι αντιστράφηκαν  αλλά η αλληλεγγύη και η άδεια οδήγησης αποτελούν σταθερή αξία.4

ΥΓ1, Το πληρέστερο κείμενο στα ελληνικά  με θέμα «Γήρανση και  Οδήγηση» ένας οδηγός 34 σελίδων  που απευθύνεται σε ηλικιωμένους οδηγούς έχει εκδοθεί από την κυβέρνηση του Οντάριο του Καναδά (και στα ελληνικά για τους έλληνες που ζουν εκεί)  και μπορείτε να το δείτε  ΕΔΩ. Βέβαια στο Οντάριο εφαρμόζεται ετήσιος πλήρης επανέλεγχος (ΕΔΩ) για τους οδηγούς άνω των 80 ετών ενώ στην Ελλάδα  πραγματοποιείται  εξάμηνη ανανέωση διπλώματος χωρίς καν ιατρικό έλεγχο..

ΥΓ2, αν και δεν έχουμε μπάρμπα εκεί, στηρίζουμε ανεπιφύλακτα Κορώνη για διακοπές.

 

Advertisements