Ετικέτες

Την Παρασκευή   13 Ιουνίου έφυγε από τη ζωή ο Αρης Σταθάκης, δημοσιογράφος, οδηγος αγώνων, τ. βουλευτής, ένας από τους λίγους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας.

Πρόεδρος διαφόρων επιτροπών δεν το σκεφτηκε και πολύ να τα βροντήξει όταν θεώρησε πως  ενδιαφέρον για την οδική ασφάλεια ουσιαστικά δεν υπήρχε.

Στην διαρκεια της βουλευτικής του θητείας σαν μελος και πρόεδρος της διακομματικής επιτροπής οδικής ασφάλειας προσπάθησε να θέσει τις βάσεις μιας συστηματικής πολιτικής βιώσιμης κινητικότητας και αντιμετώπισης των τροχαίων εγκλημάτων. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συμβολή του στο θέμα της αντιμετωπισης της δολοφονικής παράνομης υπαίθριας διαφήμισης, από τα λίγα θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια όπου υπήρξε στην πραξη θετικό αποτέλεσμα (παρα τις κατά καιρούς παλινωδίες).

Ο   «SOS Τροχαία Εγκλήματα», τις δράσεις του οποίου ο Άρης Σταθάκης παρακολουθούσε και συνέδραμε από την ίδρυση του εκφράζει τα συλλυπητήρια του στην οικογένεια του.

Για να θυμούνται οι παλιοί, και να μαθαίνουν οι νεώτεροι δημοσιεύουμε παρακάτω την επιστολή παραίτησης του στις 24.01.2008 από την Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας την οποία υπέβαλε/δημοσιοποιώντας την στον τότε υπουργό μεταφορών, κ. Κ. Χατζηδάκη.

Δεν ξέρουμε αν και πότε θα παραιτηθεί κάποιος άλλος. Οι λόγοι της παραίτησης πάντως εξακολουθούν 6 χρόνια μετά να είναι επίκαιροι. Πολύ περισσότερο επίκαιρη όμως είναι η ανάγκη ύπσρξης του ήθους που προτιμά την παραίτηση από τον εμπαιγμό. Αν δεν κάνουμε λάθος 6 χρόνια μετά σ αυτό το επίπεδο τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.

Η παραίτηση του Αρη Σταθάκη

«Κύριε Υπουργέ

Με σεβασμό στο πρόσωπό σας και θέλοντας να βοηθήσω το έργο σας στο θέμα της οδικής ασφάλειας, είμαι υποχρεωμένος να σας γράψω τα εξής: Επειδή πρέπει να μπει μία τάξη και να μην έχουμε (κάθε ημέρα), 6 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες και ανάπηρους…

Επειδή υπάρχει μία απίστευτη αδιαφορία για τους ανθρώπους που χάνονται και τις οικογένειες που καταστρέφονται…

Επειδή ακόμα δεν έγινε ο φορέας που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνον με την οδική ασφάλεια, ώστε να υπάρχει κεντρικός έλεγχος και να λειτουργούμε με το ίδιο πνεύμα και τους ίδιους στόχους…

Επειδή (εκτός από την Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της οποίας είμαι πρόεδρος), υπάρχουν και άλλες… «Εθνικές» Επιτροπές Οδικής Ασφάλειας, που δεν γνώριζαν η μία την ύπαρξη της άλλης και δεν είχαν συνεργαστεί ποτέ!…

Επειδή υπάρχουν διάφορα ινστιτούτα και ιδιώτες που λειτουργούν ανεξέλεγκτα, μπαίνουν στα σχολεία χωρίς άδεια, μοιράζουν έντυπα που έχουν πολλά λάθη και στοχεύουν μόνο στις επιδοτήσεις της ΕΕ…

Και επειδή οι προτάσεις και οι προσπάθειές μου δεν έχουν το αποτέλεσμα που θέλω, (με αποτέλεσμα να μην μπορώ να ικανοποιήσω τις προσδοκίες αυτών που με εμπιστεύτηκαν και με έστειλαν στη Βουλή)…

Παραιτούμαι από την «Εθνική» Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, (αλλά παραμένω στο πλευρό σας), μέχρι να δημιουργηθεί ο φορέας οδικής ασφάλειας, να αρχίσει να λειτουργεί η διακομματική επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής, να λυθούν τα προβλήματα με τα μπερδέματα αρμοδιοτήτων και επιτροπών, να διαλυθούν τα παραμάγαζα και να ασχοληθούμε σοβαρά με το (κατά τη γνώμη μου), μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας.

Με εκτίμηση,

Άρης Σταθάκης, Βουλευτής Β΄Αθηνών»

stathakis_

 

ΥΓ. Αντιγράφουμε από την Ναυτεμπορική, η αρίθμηση δική μας: «Επίσης, υπήρξε πρόεδρος διακομματικής επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. Η Επιτροπή δημιουργήθηκε μετά από δικές του πιέσεις και, στο διάστημα που ήταν πρόεδρος δεν δίσταζε να επικρίνει δημόσια τις λανθασμένες αποφάσεις όλων των υπουργών.

Το έργο του στον τομέα της οδικής ασφάλειας υπήρξε μεγάλο και είναι χαρακτηριστικό ότι 1) ζήτησε με ερωτήσεις του στη Βουλή να δημιουργηθεί ειδικός φορέας οδικής ασφάλειας. 2) Να αρχίσουν θεωρητικά μαθήματα αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας στη Β’ Λυκείου. 3) Να δίνεται δωρεάν ένα κράνος, σε όλους όσοι παίρνουν δίπλωμα μοτοσικλέτας. 4) Να αρχίσουν μαθήματα Α’ βοηθειών σε νέους και παλιούς οδηγούς. 5) Να αλλάξει ριζικά το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών. 6) Να γίνει εξορθολογισμός των ορίων ταχύτητας. 7) Να κρίνονται οι προαγωγές των διοικητών της Τροχαίας από το ουσιαστικό έργο τους και όχι από τον αριθμό των κλήσεων. 8) Να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. 9) Να φύγουν από τους δρόμους οι παράνομες και επικίνδυνες πινακίδες. 10) Να δοθεί προσωρινά ένα μέρος από το αεροδρόμιο του Ελληνικού για αγώνες ντράγκστερ (400 μ. σε ευθεία), ώστε να εκτονώνονται εκεί οι νέοι και να σταματήσουν οι επικίνδυνες κόντρες στους δρόμους. 11) Να ενημερωθούν οι δικαστές στα θέματα νέας τεχνολογιας κ.ά.»

Ο καθένας μπορεί να απαντήσει 6 χρόνια μετά την υποβολή τους ποιες απ αυτές τις προτάσεις υλοποιήθηκαν.

Advertisements