Ετικέτες

achilleas_panagoulis-400x266

Τις τελευταίες ημέρες οι παρασύρσεις πεζών από ΙΧ αλλά και μηχανές είχαν σαν αποτέλεσμα την απώλεια της ζωής αρκετών ανθρώπων.

Την Τετάρτη 4/9 ο 39χρονος δημοσιογράφος Αχιλλέας Παναγούλης, μια σπάνια περίπτωση ανθρώπου,(δείτε ΕΔΩ) χτυπήθηκε απο ΙΧ έξω από την ΕΡΤ στην λεωφόρο Μεσογείων .

Δυο μέρες μετά στην λεωφόρο Κηφισίας πεζή σκοτώθηκε απο μηχανή (ΕΔΩ) ενω την ιδια μέρα στον δρόμο Θήβας Λειβαδιάς ΙΧ σκότωσε τον 29χρονο πατέρα που περπατούσε μαζι με τον 6χρονο γιο του (ΕΔΩ).

Ανεξάρτητα από τις συγκεκριμένες συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβαν χώρα αυτά τα συμβάντα, για τις οποιες δεν εχουμε άμεση γνώση, η επανάλειψη  θέτει ένα πρόβλημα που κανεις δεν φαίνεται διατεθιμένος να θίξει. Ακόμα και σε περιπτώσεις που οι  πεζοί υποπίπτουν σε λάθη (όπως αναφερει το ρεπορταζ της εφημεριδας ΕΘΝΟΣ για τον Αχιλλέα οτι δεν προσεξε και περασε με κοκκινο) η «τιμωρία» τους πρέπει να είναι ο θάνατος; Το οδικό δίκτυο, ο Κ.Ο.Κ. και οι κανόνες κυκλοφορίας, η ίδια η πολεοδομία τι ακριβώς εξυπηρετούν;

Θεωρούμε φυσιολογικό να ζούμε και να πεθαίνουμε σε πόλεις διαχωρισμένες σε τετράγωνα και συγκροτήματα σε νησίδες περικυκλωμένες από την άσφαλτο, χώρο εκχωρημένο στο Ι.Χ. Δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας (Κηφισίας, Μεσογείων) διασχίζουν τις πόλεις λες και αυτό είναι το φυσικότερο πράγμα του κόσμου. Δεν θα αναφερθούμε εδω στην διαρρηξη καθε έννοιας συλλογικοτητας και γειτονίας που προκύπτει απ αυτην την πραγματικότητα αλλα θα σταθούμε μόνο στην δημιουργία ενος ευνοικού πεδίου αναμέτρησης της μηχανής με το ανθρωπο. Ευνοικό για το μηχανοκίνητο μέσο και τον χειριστή του. Η εξοικείωση μ αυτήν την πραγματικότητα είναι τόσο απίστευτη που οι ιδιοι άνθρωποι θεωρούν φυσιολογικό το ότι στις άλλες χώρες το ΙΧ σταματάει μολις αντιληφθεί πεζο στο δρόμο ενω εδώ το αυτοκίνητο  περνάει πάνω απο τον πεζό…

Απο μια μελέτη που δημοσιοποίησε ο ΟΟΣΑ το 2008 παραθέτουμε ένα πίνακα ενδεικτικό της ευαλωτότητας του ανθρωπίνου σώματος που κονιορτοποιεί όλους τους μύθους περι ασφαλων αυτοκινήτων και ασφαλων ορίων ταχυτητας. (για όσους ενδιαφέρονται για περισσότερα ας ψάξουν εδω: Towards Zero , Ambitious Road Safety Targets and the Safe System Approach). Στον πίνακα αυτό συνοψίζονται τα αποτελέσματα της ανάλυσης χιλιάδων τροχαίων συγκρούσεων και καταγράφεται η πιθανότητα θανάτου σε σχέση με την ταχύτητα της σύγκρουσης.

ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Οπως είναι εμφανές απο την πρώτη καμπύλη μια πρόσκρουση μηχανοκίνητου μέσου πάνω σε ένα πεζό ή ποδηλάτη με ταχύτητα 30km/h σημαίνει 10% πιθανότητα θανάτου. Αν το μηχανοκίνητο κινείται με ταχύτητα που υπερβαίνει μόλις τα 50km/h η πιθανότητα θανάτου εκτοξεύεται στο 90%. Από αυτές τις μελέτες προέκυψαν τα αιτήματα για περιορισμό των ορίων ταχύτητας στις περιοχές μεγάλης συγκέντρωσης ανθρώπων στα 30km/h. Στην Αγγλία ενδεικτικά πάνω απο το 1/4 των Δημοτικών Συμβουλίων της χώρας έχουν πάρει παρόμοιες αποφάσεις. Εδώ;

Εδώ έχουμε ειδικευτεί πια να γράφουμε συγκινητικούς επικήδειους. Εχουμε και μια πανίσχυρη παράδοση απο μοιρολόγια για να μας στηρίζει και περιμένουμε την επόμενη είδηση. Αν η κακιά ώρα είναι η ερμηνεία του πογκρόμ της κυκλοφορίας δεν μπορεί κάποτε θάρθει η καλή ώρα.

Ηδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση για τους καταλληλότερους υποψήφιους για τις επόμενες Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές. Θα απασχολήσει κανένα η σχέση αυτών των ανθρώπων και των σχημάτων τους με τα ζητήματα της κυκλοφορίας και της Οδικής Ασφάλειας. Πολύ αμφιβάλουμε.

Η Οδική Ασφάλεια στην χώρα μας δεν θεωρείται ζήτημα πολιτικό και κοινωνικό. Αν το βλέπαμε έτσι η συντριπτική πλειοψηφία των δημάρχων δεν θα έπρεπε να κατέχει αυτή την θέση. Ούτε άνθρωποι όπως ο κ. Χατζηδάκης ( επίσημος υποστηρικτής του tunning- ΕΔΩ ) ή ο κ. Χρυσοχοίδης (καταγεγραμμένος παραβάτης των ορίων ταχύτητας και οχι μόνο- ΕΔΩ) θα επιτρέπονταν να παριστάνουν τους προεδρεύοντες της διυπουργικής επιτροπής Οδικής Ασφάλειας.

Αλλά η Δημοκρατία όλα τα χωράει και όλα τα συγχωρεί. Δεν χωράει μόνο και δεν συγχωρεί τον Αχιλλέα και τον κάθε Αχιλλέα που σαν πεζός έκανε(;) το λάθος να περάσει με κόκκινο.

ΥΓ Για οσους ασχοληθούν με το διάγραμμα: σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης οι ταχύτητες των οχημάτων αθροίζονται.

Advertisements