Ετικέτες

Μετά την συζήτηση  για τα Τροχαία Εγκλήματα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 29 Ιουνίου στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ της Αθήνας το θέμα θα απασχολήσει και το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που πραγματοποιείται το τριήμερο 5 εως 7 Ιουλίου. Ελπίζουμε του χρόνου το θέμα να συζητηθεί σε όλα τα αντιρατσιστικά φεστιβάλ που πραγματοποιούνται στη χώρα. Θα είναι μια αποφασιστική συμβολή στον αγώνα για τον περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων και για την υπεράσπιση των θυμάτων τους.

Η Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας Α.Π.Θ., συνεχίζοντας τις δράσεις ευαισθητοποίησης για τις τροχαίες συγκρούσεις,  διοργανώνει, εκδήλωση-συζήτηση με θέμα “Τροχαία εγκλήματα: “παράπλευρες απώλειες” της δικτατορίας του αυτοκινήτου”, το Σάββατο 6 Ιουλίου, 7 μ.μ., στο πλαίσιο του 16ου Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ Κοινωνικής Αλληλεγγύης, 5-7 Ιουλίου 2013, πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά.

Ομιλητές:                                                                                                 Νίκη Γιάνναρη,                                                                                       Αντώνης Καράγιωργας, «Ενωση για τα Δικαιώματα  των Πεζών»,                     Αλέξης Μπένος, πανελλαδικός σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα».

Με ευθύνη της ΕΚΠΥ, στο χώρο του φεστιβάλ, θα λειτουργεί, επίσης, έκθεση αφίσας του Δημήτρη ΑρβανίτηSocial Design: Τροχαία εγκλήματα”.

Τα τροχαία εγκλήματα αποτελούν διάσταση του ρατσισμού στο δρόμο. Με πάνω από 40.000 νεκρούς και υπερδιπλάσιους τραυματίες στους ελληνικούς δρόμους από το 1990 μέχρι σήμερα, είναι επιτέλους αναγκαίο να τοποθετήσουμε την ανθρώπινη ζωή πάνω από τα κέρδη και κάθε είδους σκοπιμότητες.

Η τρομοκρατία στο οδικό δίκτυο έχει συγκεκριμένους αποδέκτες.

Στην κυκλοφορία δεν είμαστε ίσοι.

Ο δρόμος δεν είναι ουδέτερος.

Τα τροχαία δεν είναι μοιραία ούτε ζήτημα τύχης. Συχνότερες αιτίες των τροχαίων συγκρούσεων είναι οι σχετιζόμενες με την οδηγική συμπεριφορά και παιδεία. Πέρασμα με κόκκινο, υπερβολική ταχύτητα, μεθυσμένοι οδηγοί, πολλαπλές παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η πραγματικότητα αυτή αποδεικνύει ότι οι συγκρούσεις δεν οφείλονται στην τύχη, δεν είναι δηλαδή α-τυχήματα, αλλά αποτέλεσμα συγκεκριμένων στάσεων, αντιλήψεων και πρακτικών. Όταν μάλιστα έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ζωής μόνον τροχαία εγκλήματαμπορούμε να τα αποκαλέσουμε.

Οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες, παιδιά, ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία) αποτελούν την πλειοψηφία των θυμάτων της κυκλοφορίας.

Στο δρόμο δεν υπάρχει δημοκρατία, υπάρχει ρατσισμός στην πιο ακραία και επιθετική του μορφή. Και όταν το έγκλημα πραγματοποιηθεί, το θύμα και η οικογένεια του θα γνωρίσουν την εχθρότητα αρχών και δραστών και οι δράστες την κοινωνική ανοχή.

«Χάθηκαν στο Δρόμο, Αγνοήθηκαν από την Κοινωνία, Ποδοπατήθηκαν από την Δικαιοσύνη». Θα εξακολουθήσουμε να το ανεχόμαστε;

Ο άνθρωπος πάνω από το αυτοκίνητο! Η Οδική Ασφάλεια είναι ζήτημα Πολιτικό και Κοινωνικό. Αν δεν τεθεί σαν τέτοιο καμιά λύση δεν πρόκειται να υπάρξει. collisions antira

Advertisements