Ετικέτες

Σε 46 πόλεις της χώρας θα πραγματοποιηθούν φέτος ποδηλατοπορείες την Κυριακή 19 Μαίου μέ στόχο «Ανοίγουμε το  δρόμο στη ζωή«, ποδηλατούμε «για την Οδική Ασφάλεια, την εφαρμογή του ΚΟΚ, τον δραστικό περιορισμό του ΙΧ, την προώθηση Μέσων μαζικής Μεταφοράς και Ποδηλάτου«.

pp2013city

«Για έκτη συνεχόμενη χρονιά, την Kυριακή 19 Μαίου, στις 12 το μεσημέρι, οι δρόμοι της Ελλάδας πλημμυρίζουν ποδήλατα σε μία πανελλαδική κινητοποίηση κεφάτης διαμαρτυρίας και επίμονης διεκδίκησης. Δεκάδες πόλεις, χιλιάδες ποδήλατα, ένα μήνυμα: Οι πόλεις πρέπει να αλλάξουν, προτεραιότητα έχει η ζωή.

Ζωή είναι να κυκλοφορούν οι ποδηλάτες όλων των ηλικιών σε καλά σχεδιασμένους και προστατευμένους ποδηλατόδρομους. Ζωή είναι να κινούνται με άνεση και ασφάλεια τα παιδικά καρότσια, οι ηλικιωμένοι, τα ΑΜΕΑ. Ζωή είναι να έρχεται το λεωφορείο στην ώρα του, να κινείται γρήγορα και το κόμιστρο να είναι λογικό.

Ζωή είναι να απομακρύνει η τροχαία από τους δρόμους τους επικίνδυνους οδηγούς, κάνοντας σωστά τη δουλειά της. Πολλά από τα τροχαία εγκλήματα που διαπράττονται καθημερινά στη χώρα μας θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με πιο αποτελεσματική αστυνόμευση, εκπαίδευση των οδηγών και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία. Τρόποι υπάρχουν. Ζητάμε να υπάρξει και η θέληση.» Αναφέρουν οι συντονιστές της πρωτοβουλίας «Ποδηλάτες«. (Για αναλυτική πληροφόρηση σε σχέση με τις πορείες: ΕΔΩ)

Η πρωτοβουλία των ποδηλατικών ομάδων να θέσουν το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στο επίκεντρο αυτής της κινητοποίησης έχει ιδιαίτερη σημασία μια και είναι η πρώτη φορά που στη χώρα μας το ζήτημα αυτό τίθεται με μαζικούς όρους από ένα σημαντικό κομμάτι ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Αρκετά μίλησαν (ή σιώπησαν) οι υπουργοί, αρκετά μίλησαν οι ειδικοί: τα αποτελέσματα του λόγου τους τα είδαμε (η Ελλάδα παραπαίει από χρόνο σε χρόνο στις χειρότερες πανευρωπαικά θέσεις σε αριθμό τροχαίων συγκρούσεων και θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων).  Καιρός να πάρουν τον λόγο οι ίδιοι οι χρήστες να καταλάβουν την δύναμη τους μέσα από την συλλογικότητα και να θέσουν το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας στις πραγματικές του διαστάσεις, σαν ζήτημα Κοινωνικό και Πολιτικό.c

Η εκρηκτική ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να αγνοεί. Ούτε η πολιτεία (κεντρική εξουσία και τοπική αυτοδιοίκηση) ούτε οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου (ιδιαίτερα οι μεγάλου κυβισμού). Δεν μπορούν να την παραβλέπουν ούτε οι ίδιοι οι ποδηλάτες. Δεν πρόκειται πια για μικρές ομάδες ανθρώπων χαρακτηρισμένων με το στερεότυπο της ιδιορρυθμίας (με συμπάθεια ή αντιπάθεια). Πρόκειται για την μαζική χρήση ενός μέσου μετακίνησης και αναψυχής απλού, μη επιθετικού, μη ρυπογόνου, γρήγορου (για τα δεδομένα των πόλεων) και ασφαλούς τουλάχιστον για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Η προβλεπόμενη (και λόγω της οικονομικής κρίσης) ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της χρήσης του θέτει επιτακτικά τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα και προς όλες τις κατευθύνσεις.

– Ενθάρρυνση της χρήσης του από την πολιτεία με την δημιουργία όλων των υποδομών (Δίκτυα ποδηλατοδρόμων κλπ) και υιοθέτηση των αναγκαίων αλλαγών στον ΚΟΚ για τον σεβασμό και την προστασία των χρηστών.

– Ζώνες ήπιας κυκλοφορίας με όριο τα 30km/h για όλους εκεί που δεν υπάρχουν χωριστοί ποδηλατόδρομοι και που συνυπάρχουν μηχανοκίνητα και μη μέσα στο ίδιο οδόστρωμα.

– Έμφαση στην εκπαίδευση των υποψηφίων για άδεια οδήγησης ΙΧ και ΔΧ στην αναγκαία προσοχή, τις αποστάσεις κλπ απέναντι στους ποδηλάτες.

– Υιοθέτηση από τους ίδιους τους χρήστες του ποδηλάτου όλων των αναγκαίων μέτρων και χρήση όλων των βοηθημάτων που κάνουν την ποδηλασία πιο ασφαλή (κράνος, ανακλαστικά, συντήρηση ποδηλάτου και αυστηρή τήρηση του Κ.Ο.Κ.).

Στην Ελλάδα ένα από τα κύρια αίτια του τρομακτικού αριθμού τροχαίων είναι η μη αναγνώριση του ΚΟΚ σαν κοινής γλώσσας στην κυκλοφορίας. Ένα σημαντικό κομμάτι οδηγών (περισσότερο από 25% κατά τον ίδιο τον υπουργό Μεταφορών) τον αγνοεί παντελώς μια και απλά αγόρασε το δίπλωμα του! Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι οδηγών εξακολουθεί να οδηγεί 20 -30 ή και παραπάνω χρόνια αφότου αγόρασε το δίπλωμα του χωρίς κανένα επανέλεγχο και την παραμικρή θεωρητική ενασχόληση με το αυτοκίνητο και την κυκλοφορία. Άλλοι πιστεύουν ότι έχει απλά συμβουλευτικό χαρακτήρα και άλλοι ότι ισχύει για όλους του άλλους εκτός απ αυτούς. Οι ευάλωτοι  χρήστες του οδικού δικτύου έχουν κάθε λόγο να τηρούν αυστηρά τον Κ.Ο.Κ. και να απαιτούν την τήρηση τους απ όλους. Οχι μόνο γιατί αυτοί είναι οι πιο απειλούμενοι αλλά και γιατί δεν θα πρέπει να αναπαράγουν το δίκιο του ισχυροτέρου απέναντι στους ακόμα ασθενέστερους (πεζούς, παιδιά, μωρά σε καρότσια, άτομα με αναπηρίες).

Λιγότερο αυτοκίνητο, περισσότερη Ζωή. 

Ο περιορισμός της χρήσης του ΙΧ είναι ο μόνος σίγουρος τρόπος για τον περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων, αλλά και για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής ιδιαίτερα των κατοίκων των μεγαλων πόλεων μια και οι επιπτώσεις της χρήσης του δεν περιορίζονται μονο στους θανάτους και τους τραυματισμούς. Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων που επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους το περπάτημα ή το ποδήλατο αποτελεί το πιο ενθαρυντικό σημάδι πως η οδική ασφάλεια και μια καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις δεν είναι ουτοπία. Η παράλληλη ύπαρξη ενος αναπτυγμένου δικτύου δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς θα έπειθε πολύ περισσότερο κόσμο σήμερα να εγκαταλείψη το ΙΧ. Στις μέρες μας είναι ξεκάθαρο πως αυτό αποτελεί μια καθαρά πολιτική επιλογή και πως η ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς δεν είναι σε καμία περίπτωση δεδομένη.

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα απευθύνθηκε σε μια σειρά κινήσεις που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και την υπεράσπιση των θυμάτων των τροχαίων προτείνοντας ενα συντονισμό με την πραγματοποίηση παράλληλων εκδηλώσεων την Ημέρα της Πανελλαδικής Ποδηλατοπορείας (σε συννενόηση με τους ποδηλάτες) που θα θέσουν ακόμα συνολικότερα το θέμα και θα ενεργοποιήσουν όλες τις δυνάμεις που μπορούν να ανατρέψουν την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο οδικό δίκτυο. Είναι σημαντικό ότι κατορθώθηκε να συγκροτηθεί μια πρωτοβουλία που θα πραγματοποιήσει παράλληλες εκδηλώσεις στην ΑΘήνα και ότι  οι Ποδηλάτες αποφάσισαν ο τερματισμός της πορείας τους να γίνει στο χώρο αυτών των εκδηλώσεων καθώς και το γεγονός πως παράλληλες εκδηλώσεις θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη, την Ρόδο και την Πρέβεζα.19Μ

Οδική Ασφάλεια Τώρα! 

Δελτίο Τύπου

19 Μαίου: Οδική Ασφάλεια Τώρα.

Με αφορμή την Πανελλαδική ποδηλατοπορεία που πραγματοποιείται την Κυριακή 19 Μαίου σε 43 τουλάχιστον πόλεις της χώρας με κεντρικό σύνθημα  «Ανοίγουμε το δρόμο στη ζωή» ποδηλατώντας για την “Οδική ασφάλεια , την εφαρμογή του Κ.Ο.Κ, το Δραστικό περιορισμό του Ι.Χ., την προώθηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς & Ποδηλάτου» πέραν από την αυτονόητη υποστήριξη μας σ αυτή την πρωτοβουλία θεωρούμε αναγκαίο να ενώσουμε την φωνή μας και την δράση μας απαιτώντας Οδική Ασφάλεια τώρα!

Τίποτα δεν είναι ανώτερο από την ανθρώπινη ζωή. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να την αφαιρεί ή να την καταστρέφει. Το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας αφου δεν αντιμετωπίστηκε χθές θα πρέπει να αντιμετωπιστεί Τώρα. Είναι το σημαντικότερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας έχοντας προκαλέσει πάνω από 40.000 νεκρους και πολύ περισσότερες βαριες αναπηρίες από το 1990 μεχρι σήμερα είναι πηγή τρομοκρατίας και διακρίσεων για εκατομμύρια πολιτών, ιδαίτερα αυτών που χαρακτηρίζονται σαν ευάλωτοι χρήστες του Οδικού Δικτύου, των πεζών, των ποδηλατών και των δικυκλιστών και ιδιαίτερα των παιδιών, των ηλικιωμένων και των ανθρώπων με αναπηρίες.

Διεκδικούμε την άμεση υιοθέτηση δέσμης μέτρων  που  θα τηρηθουν με συνέπεια και σε χρονικο βάθος:

–          Αποτροπή της καταχρηστικής λειτουργίας του ΙΧ  – Ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

–          Λιγότερα φορτηγά και TIR στις Εθνικούς Οδούς – Μεταφορές προϊόντων με τρένα και πλοία.

–          «Δια βίου» εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια και τα ΜΜΜ αρχίζοντας από το σχολείο.

–          Ανάπτυξη και περιφρούρηση ολοκληρωμένων υποδομών για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων.

–          Δημιουργία ζωνών ήπιας κυκλοφορίας με περιορισμό των ταχυτήτων στις περιοχές πυκνης συγκέντρωσης ανθρώπων.

–          Σεβασμό απ όλους και έλεχο της εφαρμογής του Κ.Ο.Κ.

Την Κυριακή 19 Μαΐου από τις 12 μεχρι τις 3.30μμ παράλληλα με την ποδηλατοπορεία της Αθήνας θα πραγματοποιήσουμε δράσεις επικεντρωμένες ιδιαιτερα στην οδική ασφάλεια των παιδιών στον πεζόδρομο της Ερμού κατω από τον σταθμο Ηλεκτρικου του Θησείου. Όσοι δεν μπορουν να συμμετάσχουν στην Ποδηλατοπορεία ας έρθουν μαζί μας, τα παιδιά με τα ποδήλατα τους για μια δικια τους μικρή ποδηλατοπορεία.  Θα προβάλουμε τις θετικές δράσεις που μπορούνα να μας βγάλουνε από το αδιεξοδο.

Και θα υποδεχτούμε τους ποδηλάτες που θα τερματήσουν την πορεία τους εκεί με την  Ωδική Ασφάλεια μια συναυλία που σηματοδοτεί την αρμονία που πρέπει να υπάρξει στους δρόμους.

                                       Δεν θα περιμένουμε άλλο: Οδική Ασφάλεια Τώρα!

Πανελλαδικός σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα», Μαμάδες στο Δρόμο, Κίνηση Πολιτών ΠΕΖΗ,  Παιδικό Στέκι Τσαμαδού 15, Φίλοι της Φύσης, ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ, πρωτοβουλία Μετρο Δυτικά,  Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα.

 Στην συναυλία Ωδική Ασφάλεια θα συμμετάσχει το συγκρότημα των Music Soup και άλλοι  καλλιτέχνες. 

Ανάλογες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν και στη Θεσσαλονικη ( ΕΔΩ), την Ρόδο (ΕΔΩκαι την Πρέβεζα (ΕΔΩ).

Στις 19 Μαίου δεν θα ξεχάσουμε πως το 2012 χάθηκαν αρκετοί ποδηλάτες στους ελληνικούς δρόμους. Ανάμεσα τους Ο Σπύρος Παπαγιάννης, ο Πάνος Τζαβάρας, η Αγγελική Κουτσονικολή, ο Νίκος Κωστέας, ο Οδυσσέας Κουκουζέλης για να ονομάσουμε μερικούς που γνωρίζαμε ή γνωρίσαμε.Η οδική ασφάλεια δεν αφορά στατιστικές. Αφορά σε Πρόσωπα. Σαν τέτοια θα τους θυμόμαστε και θα μας συντροφεύουν πάντα.

Advertisements