Ετικέτες

Tο νομοθετημένο το 1985 Ρυθμιστικό του Τρίτση προβλέπει την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Τριάντα σχεδόν χρόνια μετά η υλοποίηση της «ξαναμπαίνει» στην «τελική ευθεία». Το ολλανδικό γραφείο Okra κέρδισε τον διαγωνισμό του ιδρύματος Ωνάση και είναι πλέον «ζήτημα χρόνου». Στην Ελλάδα στα έργα που αφορούν την ανάπλαση της πόλης ή την κατασκευή οδικών δικτύων το ζήτημα του χρόνου είναι καθαρά ζήτημα φιλοσοφικό. Αυτό πιστοποιούν όχι μόνο η «ιστορία» της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, αλλά και η ιστορία πλήθους «μεγάλων έργων» (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, ΠΑΘΕ, ΒΟΑΚ κα). Ενδεικτική είναι η χρονική διαδρομή που ακολούθησε το Μετρό της Αθήνας διαδρομή που ακολουθείται πιστά και από το Μετρό Θεσσαλονίκης.    

Από μηνύματα που έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο μπορεί κανείς να πάρει μια εικόνα αυτής της φιλοσοφικής ή και φιλοζωικής (ένα ζώο είναι και ο άνθρωπος) διάστασης του προβλήματος.Digital StillCamera
Digital StillCamera
1970
1972
1973
1975
1976
1979

 

       

 

—  – ……..Τελικά  το 1991 ξεκίνησε η κατασκευή των γραμμών 2 και 3 του Μετρό που λειτούργησαν το 2000. Χρειάστηκε να περάσουν μόνο 131 χρόνια από την την λειτουργία της γραμμής που συνέδεσε την Αθήνα με τον Πειραιά το 1869.

Το Μετρό της Αθήνας βέβαια δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Επτά έτοιμοι σταθμοί δεν έχουν δοθεί σε λειτουργία (κάποιοι απ αυτούς έπρεπε να έχουν παραδοθεί απο το 2008 με ολέθριες επιπτώσεις στην μετακίνηση, την μόλυνση και την αύξηση των τροχαίων. (Αναλυτικά: ΕΔΩ). Για να είμαστε όμως ακριβοδίκαιοι να σημειώσουμε ότι με ταχύτατες διαδικασίες μετά από επανειλλημένες συσκέψεις βουλευτών, στελεχών της Αττικό Μετρό και Υπουργικές παρεμβάσεις ο σταθμός Χαιδάρι μετονομάσθηκε σε Αγία Μαρίνα. Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που ο φορολογούμενος ένοιωσε πως τα λεφτά του πιάνουν τόπο. Όλοι αυτοί δικαιολόγησαν τους μισθούς τους πιάνοντας κυριολεκτικά τον ταύρο απ τα κέρατα.

Advertisements