ΕγνατίαΜε την κατασκευή της αυξάνονται οι δυνατότητες επενδύσεων σε μεταφορές, βιομηχανία και τουρισμό. Ενώνονται τα βιομηχανικά κέντρα Δύσης και Ανατολής.

[παύση]

Δύο τροχαία στην Εγνατία οδό με θύματα λύκο και αγριογούρουνο.

[παύση]

Με την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες της, η Ελλάδα θα συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση της νέας περιφερειακής αγοράς των Βαλκανίων.

[παύση]

ΕγνατίαΤροχαίο01

Μία νεκρή και 23 τραυματίες, τέσσερις εκ των οποίων βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, είναι ο τραγικός απολογισμός από μεγάλη διπλή καραμπόλα 28 αυτοκινήτων που σημειώθηκε στις 22/1/2013 λίγο μετά τις 9 το πρωί στον οδικό άξονα Εγνατίας οδού Ηγουμενίτσας – Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Κλειδιού Ημαθίας, όταν οδηγός φορτηγού έχασε τον έλεγχο του οχήματος με συνέπεια αυτό να ανατραπεί.

[παύση]

Παράλληλα, η δυνατότητα γρήγορης επικοινωνίας ανάμεσα στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας δίνει την ευκαιρία σε γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές της χώρας, όπως η Ήπειρος και η Δυτική Μακεδονία, να επικοινωνούν με την υπόλοιπη Μακεδονία και Θράκη, πράγμα που θα διευκολύνει το εμπόριο, τον τουρισμό, αλλά και την κοινωνική ζωή στις περιοχές αυτές.

[παύση]

ΕγνατίαΑρκούδα

Έντονη ανησυχία της για τους αυξανόμενους θανάτους καφέ αρκούδων στην Εγνατία και τους κάθετους άξονές της, εκφράζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

[παύση]

Έως 250% αυξήθηκαν οι μετακινήσεις μεταξύ διαπεριφερειακών πόλεων τον τελευταίο χρόνο, με τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού σε ολόκληρο το μήκος της (670 χλμ.), ενώ μειώθηκε κατά 33% το κόστος διαδρομής από τη μία άκρη του άξονα στην άλλη. Ο χρόνος διαδρομής μεταξύ Ηγουμενίτσας και Κήπων μειώθηκε κατά 60% (από 11,5 σε 6,5 ώρες), ενώ η εγκατάσταση επιχειρήσεων στις περιοχές πέριξ των κόμβων αυξήθηκε κατά 41%.
[παύση]
ΕγνατίαΤροχαίο02

Ένα σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε σήμερα στις 12.30 το μεσημέρι  στην Εγνατία Οδό στο 17χλμ Γρεβενών – Μετσόβου και συγκεκριμένα στον μεγάλο κόμβο της Παναγιάς. Από το τροχαίο,ανασύρθηκε ένας νεκρός και ένας βαριά τραυματίας ο οποίος μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Γρεβενών. (21 Αυγούστου 2012)

[παύση]

Η υλοποίηση αυτού του έργου θα δημιουργήσει 122 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά της τροχαίας μόνο το 2011 έγιναν 29 θανατηφόρα τροχαία στην Εγνατία Οδό. Δηλαδή τουλάχιστον 29 νεκροί μόνο σ’ ένα χρόνο.
[τέλος]
Η αντιπαράθεση αυτή: Οικονομική πρόοδος/ανάπτυξη VS Απώλεια ζωής (ανθρώπων, αλλά και όλων των ζώων που δολοφονούνται στην Εγνατία), μπορεί να συνεχιστεί για τουλάχιστον 10 σελίδες ακόμα. Η επίκληση οικονομικής ανάπτυξης της χώρας εξαιτίας της Εγνατίας εύκολα καταρρίπτεται από την οικονομική κρίση που ζούμε, αλλά η αξία της ανθρώπινης ζωής θα ξεπερνούσε ακόμα και την οικονομική ευρωστία, στην υποθετική περίπτωση που αυτή υπήρχε.
 Δυο γεγονότα είναι κατά τη γνώμη μας κυρίως άξια σχολιασμού. Η κεντρική φωτογραφία στο επίσημο site της Εγνατίας οδού με σύνθημα : Τώρα η Ελλάδα πάει πιο γρήγορα. και υπότιτλο 670χλμ. Αλλά και η παντελής έλλειψη στη σελίδα  του ίδιου site: η σημασία του έργου σε μια έστω μια αναφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας λόγω του έργου.
Κι αν πιστεύετε πως αυτά είναι μόνο τα λόγια ενός συλλόγου συγγενών θυμάτων τροχαίων, τι θα λέγατε αν με την άποψη αυτή συνηγορούσε κι ένας διοικητής τροχαίας; Συγκεκριμένα βάση ρεπορτάζ της εφημερίδας ΛΑΟΣ της Ημαθίας ο  διοικητής της Τροχαίας Βέροιας, Αστυνόμος Α΄ Διονύσης Κούγκας, δήλωσε τα εξής:
Το τμήμα της Εγνατίας Οδού που είναι στην ευθύνη της υπηρεσίας του, εκτός από τα τούνελ, δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας ενός αυτοκινητόδρομου, τόσο λόγω έλλειψης φραχτών και φωτεινών πινακίδων που να προειδοποιούν για τις συνθήκες που επικρατούν, όσο και λόγω του σημείου – καρμανιόλα στο κόμβο Κλειδίου.
Η δήλωσή του έχει δημοσιευθεί στις 28/4/2011, κι όμως σήμερα (22.01.2013) πάλι στην παραπάνω θέση που αναφέρει, συνέβη διπλή καραμπόλα με μία νεκρή, 23 τραυματίες, 4 εκ των οποίων σε σοβαρή κατάσταση.
Και συνεχίζουμε τα λόγια του κου Κούγκα:
«Όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές, υπάρχουν σοβαρές κακοτεχνίες, αλλά και σχεδιαστικές αστοχίες στο σημείο, καθώς μετά από μία μεγάλη ευθεία, οι οδηγοί που κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη, μπαίνουν σε δρόμο με σαμαράκια και λακκούβες και στροφή 90 μοιρών, με αποτέλεσμα, ειδικά όταν βρέχει ή ψιχαλίζει, πολλά αυτοκίνητα να πέφτουν στις μπάρες.»
Όντως…

Τώρα η Ελλάδα πάει πιο γρήγορα … στο θάνατο.ε2

Advertisements