Ετικέτες

,

Μια ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα Πρωτοβουλίες – Δράσεις Οδικής Ασφάλειας σε περίοδο οικονομικής κρίσης οργανώνει στην Αθήνα το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012 στο ΕΒΕΑ, Ακαδημίας 7, 6ος όροφος. Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία σε ιδιαίτερα σημαντικό χρόνο: δέκα ημέρες πριν τις εκλογές και ενώ σε μια ακόμη εκλογική αναμέτρηση το ζήτημα της οδικής ασφάλειας απουσιάζει παντελώς απο την προεκλογική ατζέντα. Είναι επίσης σημαντικό ότι το ΤΕΕ επέλεξε να περιλάβει μεγάλο αριθμό φορέων στους εισηγητές (ανάμεσα τους και ο SOSTE) στα πλαίσιο μιας αντίληψης που θέλει να δημιουργηθεί μια νέα δυναμική για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Ιδιαίτερη σημασία πιστεύουμε έχει η συνεργασία της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων στην οργάνωση της ημερίδας γεγονός που επιτρέπει να ανοίξει και επίσημα η συζήτηση για το ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα της δικαιοσύνης στο ζήτημα των τροχαίων.

Οι συζητήσεις έχουν χωριστεί σε πέντε ενότητες και θα διαρκέσουν από τις 8.30 το πρωί μέχρι τις 18.00.

08.45:  Θέσεις απέναντι  στη σημερινή κατάσταση.

09.50:  Ο ρόλος της πολιτείας.

11.30: Πρωτοβουλίες των Επιστημονικών και των ιδιωτικών φορέων.

14.15: Πρωτοβουλίες Συλλόγων και  Ιδρυμάτων.

15.45: Πρωτοβουλίες Συλλόγων και  Ιδρυμάτων.

17.45: Συμπεράσματα – Κλείσιμο Ημερίδας.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα της Ημερίδας: ΕΔΩ

Στο πλαίσιο της 4ης ενότητας ο Φαίδων Καρυδάκης, Δρ ΠΜ ΕΜΠ, MSc, DIC, PhD, Μέλος της ΔΕ του Πανελληνίου Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, θα μιλήσει στις 14.45 -15.00 με θέμα: Μια πεζογέφυρα στην Κηφισίας, πάνω από το Πέρασμα του Σόλωνα, ή πως μια συλλογική αντίδραση μπορεί να φέρει αποτέλεσμα. 

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την εισαγωγή της εισήγησης του:

Εισαγωγή,

«Η οδική ασφάλεια εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αρκετοί από τους οποίους έχουν σημαντικό κόστος, όπως το οδικό δίκτυο και τα οχήματα, την κατάσταση των οποίων βλέπουμε καθημερινά να αποσυντίθεται όπως και οτιδήποτε άλλο σε αυτόν τον δύσμοιρο τόπο.

Γι’ αυτό και θα σταθώ σε δύο, ιδιαίτερα σημαντικούς παράγοντες της ζωής μας, που επηρεάζουν άμεσα την οδική ασφάλεια και μπορούν και πρέπει να βελτιωθούν, ειδικά σε περίοδο κρίσης:

την αλληλεγγύη και τη δικαιοσύνη,

δύο βασικά στοιχεία του πολιτισμού μας, σαν άτομα, σαν κοινωνία, σαν έθνος.

Δύο στοιχεία που η συμμετοχή τους στα τροχαία εγκλήματα είναι ίσως πιο σημαντική από πολλά άλλα και παρόλα αυτά, παραμένουν απόλυτα υποβαθμισμένα, στην αντιμετώπιση τους από την πολιτεία.

Η αλληλεγγύη εκφράζεται με πολλούς τρόπους:

  • ο ένας είναι και το βασικό θέμα της εισήγησης μου, η ομαδική δράση και σαν παράδειγμα η συνεργασία για την κατασκευή μιας πεζογέφυρας, ενός σωτήριου λειτουργικού έργου, σε ιδιαίτερα επικίνδυνο σημείο της Κηφισίας, παρέχοντας ασφαλή διάβαση σε χιλιάδες παιδιά των πολλών σχολείων της περιοχής, αλλά και των κατοίκων γενικότερα.
  • ο άλλος είναι η συνειδητοποίηση από όλους μας, ότι πρέπει να λειτουργούμε σαν μέλη μιας αλληλέγγυας ομάδας. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι οι δικές μας ανάγκες, δεν μπορεί να λειτουργούν σε βάρους του κοινωνικού συνόλου, ότι δεν μπορεί να κινούμαστε σε κατοικημένες περιοχές με επικίνδυνες ταχύτητες, γιατί αυτό μας βολεύει, για να κερδίσουμε λίγο χρόνο. Είναι απαραίτητο να συνειδητοποιούμε τις πιθανές κοινωνικές επιπτώσεις των πράξεων μας. Πρέπει να μπορέσουμε να αποδεχτούμε και ακόμη περισσότερο να επιβάλλουμε κυκλοφοριακές συνθήκες ασφάλειας.

Και εδώ έρχεται το επόμενο και κυριότερο θέμα, αυτό της δικαιοσύνης. Της ανάγκης απονομής δικαιοσύνης όχι σαν μέσο ρεβανσισμού αλλά σαν μέσο πρόληψης.

Είναι γνωστή η παντελής ατιμωρησία των τροχαίων εγκλημάτων σαυτό τον δύσμοιρο τόπο. Το μεγαλύτερο μέρος των θανατηφόρων τροχαίων εγκλημάτων παραμένει ουσιαστικά ατιμώρητο.

Το τροχαίο έγκλημα δικάζεται(;) με μεγάλη καθυστέρηση, σαν φόνος εξ αμελείας, χωρίς καμία απολύτως επίπτωση στον δράστη, εκτός από την αύξηση των ασφαλίστρων του.

Οι ποινές σε αυτές τις περιπτώσεις είναι οι ποινικά ελάχιστες, πάντοτε με αναστολή και οι αστικές αποζημιώσεις, μετά από επίπονη και πανάκριβη διαδικασία για τα θύματα και τους άμεσους συγγενείς τους, τόσο ψυχικά, όσο και υλικά, είναι πάντοτε τάξεις μεγέθους χαμηλότερες από τις αντίστοιχες ασφαλιστικές καλύψεις, με αποτέλεσμα η μόνη επίπτωση που πραγματικά υφίσταται ο δράστης είναι η μείωση του bonus-malus των ασφαλίστρων του κατά μία μονάδα.

Αυτό σίγουρα και αποδεδειγμένα οδηγεί στην ασυδοσία.

Δεν θέλει κανείς να φτάσει στο αντίθετο, στην εξοντωτική τιμωρία των ενόχων, κανείς δεν θέλει να σαπίζουν στις φυλακές, αλλά η πλήρης ατιμωρησία;

Ίσως η κοινωνική υπηρεσία, να είναι μια λύση.

Είναι απαραίτητο πάντως να σταματήσει αυτός ο εμπαιγμός των θυμάτων και των οικογενειών τους και να εκλείψει η ασυδοσία, την οποία εκτρέφει η παντελής έλλειψη δικαίου, για όσους συντρίβουν τις ζωές τόσων ανθρώπων.»

……………………………………………………………………………………..

Αν σας ενδιαφέρουν περισσότερα διαβάστε:                    -την ανάρτηση μας για τα εγκαίνια της γέφυρας: Δέν υπάρχουν μόνο άτομα, υπάρχει κοινωνία

-την ομιλία του Φ. Καρυδάκη στα εγκαίνια: Ποιά είναι συτή η αγάπη

Advertisements