Ετικέτες

Ενώ παγκόσμια διανύουμε ηδη τον 2ο χρόνο της δεκαετίας δράσης για την Οδική Ασφάλεια  2011-2020, μιας πρωτοβουλίας που συντονίζεται από τον ΟΗΕ και τον Παγκοσμιο Οργανισμό Υγείας, στην Ελλάδα η παραδοσιακή κρατική αδιαφορία για το ζήτημα αυτό που οδήγησε την χώρα μας στην χειρότερη θέση της Ευρώπης σε αριθμό θυμάτων από τροχαία εγκλήματα  το 2010, συναντήθηκε με την πολιτική περικοπών λόγω μνημονίου σε κάθε έκφανση κοινωνικής πολιτικής με αποτέλεσμα καταστάσεις που αυξάνουν διαρκώς τον κίνδυνο προκλησης τροχαίων συγκρούσεων.

Για τους  πολίτες αυτής της χώρας άγνοια νόμου δεν εννοείται. Είμαστε υποχρεωμένοι και να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε τους νόμους του ελληνικού κράτους  άσχετα του πότε και πως ψηφίστηκαν. Αλλά για τους Υπουργούς υπάρχουν άλλα κριτήρια. Ο καθένας απ αυτούς ανα-γνωρίζει και εφαρμόζει μόνο τους δικούς του. Γι αυτό συνήθως δεν έχουμε να κάνουμε με αριθμούς  νόμων αλλα με το «νόμο Ρέππα», το «νόμο Καστανίδη» κλπ.

Στο πλαίσιο αυτό: από την έλευση Ραγκούση στο Υπουργείο Μεταφορών στις 17 Ιουνίου 2011 και σε όλο το διαστημα της πεντάμηνης θητείας του  σταμάτησε κάθε διαδικασία λειτουργίας οργάνων που ειχαν δημιουργηθεί όπως το Εθνικό  Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας  (ΕΣΟΑ) και  η Διαρκής Επιτροπή Αναθεώρησης του Κ.Ο.Κυκλοφορίας  που μέχρι τότε συνεδρίαζαν κανονικά. Η ίδια κατάσταση συνεχίζεται μετά την υπουργοποίηση Βορίδη στις 11 Νοεμβρίου 2011.

Στο θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης οι εξελίξεις είναι εξίσου αρνητικές:  το site “Χωρίς παράνομες Διαφημιστικές Πινακίδες” http://www.illegalsigns.gov.gr  και η αντίστοιχη σελίδα στο facebook  http://www.facebook.com/illegalsignsgr?sk=wall   έχουν εγκαταλειφθεί (τελευταιες αναρτήσεις 23 Ιουνίου 2011- λιγες ημερες μετά την υπουργοποίηση Ραγκούση),  στους δρόμους   η Λερναία Υδρα άρχισε να ξαναβγάζει κεφάλια, και μετά την  έλευση Παπαδήμου διαλύθηκε η υπηρεσία που είχε την αρμοδιότητα και τον συντονισμό για την αποξήλωση των πινακίδων και “αποξηλώθηκε” η υπεύθυνη της Ε. Δάλλα.  Στην ίδια γραμμή η βραχύβια Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που ασχολιόταν με το όχημα, τα ΚΤΕΟ, τις άδειες και την οδική ασφάλεια, όλο το πλέγμα οδηγός, όχημα, τα προβλήματα της ειδικής ασφαλείας, καταργείται στο πλαίσιο του περιορισμού του αριθμού Γενικών Διευθύνσεων.

Μια άλλη αρνητική διάσταση στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας (και όχι μόνο) αποτελεί η μη λειτουργεία των επτά έτοιμων σταθμών του Μετρό στην Αθήνα που έπρεπε να έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία εδώ και χρονια (για μια αναλυτική ενημέρωση για το θεμα: http://metrodyt.blogspot.com/ ). Αισίως φτάσαμε στο σημείο ο τ. υπουργός Μεταφορών Ρέππας να εγκαλεί τον σύντροφο του  Ραγκούση και  τον συναδελφο του Βορίδη για τη μη λειτουργία  του ΜΕΤΡΟ (ΕΔΩ από το www.dimitrisreppas.gr) ενώ ο τ. υφυπουργος Βουγιας να τους ρωτά αν έχουν την πρόθεση…να εφαρμόσουν τους νομους…  (http://www.tovima.gr/society/article/?aid=440096)

Φυσικά θαταν αστείο να ρωτήσουμε και μεις με τη σειρά μας πότε πού και με τι αντικείμενο συνεδρίασε η περιφημη Διυπουργική Επιτροπή  Οδικής Ασφάλειας που συγκροτήθηκε  πανηγυρικά στις 21 Ιανουαρίου 2010 με επικεφαλής των Υπουργό Μεταφορών και την συμμετοχή των υπουργών Προστασίας  του Πολίτη, Εσωτερικών, Υγείας, Παιδείας, και  Οικονομίας. (Χαρακτηριστική η μη συμμετοχή των υπουργών Δικαιοσύνης και Πολιτισμού).

Δεκαετίες τώρα το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας ανατίθεται στο Υπουργείο Μεταφορών, το αποτέλεσμα αυτης της ανάθεσης δεν απασχολεί κανένα. Σαράντα χιλιάδες (40.000) νεκροί και υπερδιπλάσιοι με βαριες αναπηρίες στα τελευταία είκοσι χρόνια είναι κάτι που δεν αρκούν για να γίνει αντιληπτό πως τα τροχαία εγκλήματα και η οδικη ασφάλεια αποτελουν πρωταρχικό  ζήτημα Δημόσιας Υγείας και Πολιτισμού και όχι πάρεργο του Υπουργείου Μεταφορών. Μια ριζική επανατοποθέτηση του ζητήματος είναι αναγκαία και όχι η φαντασίωση «φωτισμένων» υπουργών.

Τις τελευταίες ημέρες όσοι κυκλοφορουν στην Αθήνα διαπιστώνουν ένα αυξανόμενο αριθμό φωτεινών σηματοδοτών εκτος λειτουργίας. Αυτό πιθανον να έχει προκαλεσει κάποιες συγκρούσεις ή και ναχει στοιχίσει κάποιες ζωές… Σιγά το πράγμα…Όπως έγινε γνωστό από καταγγελίες της Περιφέρειας Αττικής (ΕΔΩ) το πρόβλημα προέκυψε επειδή επι υπουργείας Ραγκούση μεταβιβάστηκαν μεν αρμοδιότητες σε σχέση με την κυκλοφορία και την Οδική  Ασφάλεια στις Περιφέρειες αλλά δεν μεταβιβάστηκαν  πόροι. Ποιός θα πληρώσει τη ΔΕΗ, ποιός για την αντικατάσταση χαλασμένων φαναριών, ποιός τη SIEMENS (πάλι…) που ελέγχει την λειτουργια τους;

Αν και συμφωνούμε με την Περιφέρεια  στην ανάγκη χρηματοδότησης για τις ευθύνες που αναλαμβάνει, το στήσιμο του όλου σκηνικού προφανώς και δεν είναι τυχαίο και οι πολίτες είναι που θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν αυτά που «ξέχασε» να πληρώσει ο αρμόδιος υπουργός. Στα χωρίς περιεχόμενο λόγια για την οδική ασφάλεια των υπουργών που παρελαύνουν από το υπουργείο μεταφορών ήρθαν να προστεθούν οι άδειες τσέπες με τις οποίες θα χρηματοδοτηθεί η πολιτική οδικής ασφάλειας.

Αλλά ας μην τα βλέπουμε όλα αρνητικά, μετά από δεκαετίες σιωπής έχουμε κι εμείς σαν χώρα μια ολοκληρωμένη πρόταση για το ζήτημα:                  Τζάμπα μάγκες, η ελληνική λύση για την Οδική Ασφάλεια.

Advertisements