Ετικέτες

,

Το τραγικό συμβάν στο ελβετικό τούνελ που στοίχισε την ζωή σε δεκάδες ανθρώπους (οι περισσότεροι μικρά παιδιά) ήρθε να προστεθεί σε δεκαεπτά άλλα τροχαία με μαζικές απώλειες (πάνω απο είκοσι ατόμων) που έχουν συμβεί σε ευρωπαικές χώρες από το 2000 μέχρι σήμερα.  Η Ευρώπη επίσημα απο το 2000 θέτει ανα δεκαετία στόχους περιορισμού των τροχαίων. Διαθέτει το πιο ανεπτυγμένο οδικό δίκτυο του πλανήτη και το πιο ανεπτυγμένο ελεγκτικό σύστημα της κυκλοφορίας. Διαθέτει επίσης τον πιο σύγχρονο και καινούργιο στόλο αυτοκινήτων. Παρ όλα αυτά όλα αυτά συνέβησαν στην Ευρώπη. Όπου εξακολουθούν να ισχύουν οι ίδιοι παλιοί νόμοι της φυσικής.

Απορούν οι τηλεπαρουσιαστές πως συνέβη αυτό το φοβερό δυστύχημα σε ένα άψογο οδικό δίκτυο και με ένα καινούριο λεωφορείο…  Αν κάθε μέρα έδιναν ένα μικρό χώρο στο μυαλό τους και στις ειδήσεις που ελέγχουν στα»μικρά» τροχαία που πραγματοποιούνται με μορφή πανδημίας στη χώρα μας μάλλον δεν θα είχαν τέτοιες απορίες. Αλλά η δημοσιότητα θα προκύψει ξανά μόνο στο επόμενο πολύνεκρο τροχαίο έγκλημα. Ωστόσο μέχρι τότε ας συγκρατήσουμε απ αυτή την μακάβρια λίστα πως μπορεί να συμβεί παντού: στις  πιο εκσυγχρονισμένες (Γερμανία, Ελβετία, Φινλανδία)  η στις λιγότερο ανεπτυγμένες (Τουρκία, Ουκρανία) χώρες, μπορεί να συμβεί με όλους τους πιθανούς τρόπους σύγκρουσης, μπορεί να αφορά όλες τις ηλικίες. Η αυτοκινητοβομηχανία έχει κυριαρχήσει όχι μόνο με το ΙΧ, αλλά και με την ιδιοποίηση των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Τα μέσα σταθερής τροχιάς γνωρίζουν μια κατά κράτος ήττα σ όλους τους τομείς ( στην Ελλάδα δεν μιλάμε για ήττα αλλά για συντριβή: το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου δεν λειτουργεί ενώ στην υπόλοιπη χώρα ουσιαστικά η μόνη που λειτουργεί είναι η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, πολύ δε πριν διαμορφωθεί αυτή η κατάσταση οι σιδηρόδρομοι εξυπηρετούσαν μόλις το 8% των εμπορευματικών μεταφορών). Η απώλεια ανθρώπινων ζωών πλασσάρεται και γίνεται αποδεκτή σαν η  παράπλευρη απώλεια της ανάπτυξης. Κι αν κάποια κριτική φωνή ακουστεί εδώ ή εκεί για αυτήν την πέρα από κάθε μέτρο κυριαρχία του αυτοκινήτου και της ταχύτητας το κάθε υποψήφιο θύμα μπορεί να ψελλίσει πως «δεν είναι αυτό που νομίζεις«.

Αν αυτά συμβαίνουν στους δρόμους της εξελιγμένης Ευρώπης τι συμβαίνει στον υπόλοιπο πλανήτη; Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υγείας 1.300.000 είναι μόνον οι νεκροί από τροχαία κάθε χρόνο και στο τέλος του 2020 θα ξεπερνούν τους 2.400.000 αν συνεχίσουμε έτσι  με το 85% της αύξησης να αφορά φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες. Ας ξεχάσουμε λοιπόν αυτό που συνέβη προχθές στην Ελβετία, οι αριθμοί είναι ελάχιστοι μπρος στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Μένουν βέβαια κάποιοι που δεν μπορούν και δεν θέλουν να ξεχάσουν, οι οικογένειες των θυμάτων, αυτοί που μέσα στην τραγωδία βλέπουν πρόσωπα κι οχι αριθμούς και μερικά Εντελβάις που συνεχίζουν να ζουν ψηλά στους βράχους των Άλπεων.

Η λίστα της προόδου

-13 Μαρτίου 2012- Ελβετία:  28 Βέλγοι, μεταξύ των οποίων 22 παιδιά, νεκροί, 3 σε κρίσιμη κατάσταση, συγκρουση λεωφορειου σε τουνελ.

– 21 Δεκεμβρίου 2010-Τουρκία: 25 νεκροί, ανάμεσά τους αρκετοί φοιτητές, κατά τη σύγκρουση βαρέος φορτηγού με μικρό λεωφορείο στην επαρχία Ντιγιάρμπακιρ.

– 12 Οκτωρβίου 2010-Ουκρανία: 45 νεκροί κατά τη σύγκρουση τραίνου με λεωφορείο σε ισόπεδη διασταύρωση, στην πόλη Μαργκανέτς (κεντροανατολικά).                                                                                  – 24 Ιουλίου 2009-Ρωσία: 25 νεκροί κατά τη σύγκρουση βυτιοφόρου που μετέφερε βενζίνη με αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο Ροστόβ-Κρασνοντάρ, 60 χλμ από το Ροστόβ (νότια).                                                                        – 25 Μαρτίου 2009-Ρωσία: Τουλάχιστον 25 νεκροί κατά τη σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό, περίπου 150 χλμ βορειοανατολικά της Μόσχας.  

– 4 Νοεμβρίου 2008-Γερμανία: 20 άνθρωποι, στην πλειοψηφία τους ηλικιωμένοι, έχασαν τη ζωή τους όταν πήρε φωτιά το λεωφορείο που τους μετέφερε κοντά στο Ανόβερο. Η φωτιά προκλήθηκε όταν επιβάτης άναψε τσιγάρο στην τουαλέτα του λεωφορείου.
– 30 Ιουλίου 2004Τουρκία: 26 νεκροί σε σύγκρουση λεωφορείου με δυο φορτηγά στην επαρχία Ερζιντσάν (ανατολική Τουρκία).
– 19 Μαρτίου 2004-Φινλανδία: 24 νεκροί, στην πλειοψηφία τους παιδιά, κατά τη σύγκρουση λεωφορείου με βαρύ φορτηγό κοντά στην περιοχή Αενεκόσκι.
– 7 Ιουνίου 2003-Τουρκία
: 27 νεκροί και 20 τραυματίες όταν λεωφορείο προσέκρουσε σε τοίχο στην είσοδο τούνελ κοντά στην πόλη Ερζιντσάν.
– 17 Μαΐου 2003-Γαλλία: 28 νεκροί καιι 46 τραυματίες σε τροχαίο με λεωφορείο που μετέφερε γερμανούς τουρίστες κοντά στη Λυόν.
–  13 Απριλίου 2003-Ελλάδα: 21 μαθητές νεκροί και 24 τραυματίες κατά τη σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό στα Τέμπη.

– 18 Αυγούστου 2002: Τουρκία:31 νεκροί και 34 τραυματίες σε τροχαίο κοντά στην Ταρσό.
– 18 Αυγούστου 2002-Ρωσία:24 νεκροί και 37 τραυματίες σε τροχαίο στην Τσουβασία.

– 14 Νοεμβρίου 2001-Ισπανία: 20 νεκροί και πάνω από 20 τραυματίες σε τροχαίο στην επαρχία Χουέλβα. 

– 4 Μαρτίου 2000- Πορτογαλία: 59 νεκροί κατά την πτώση λεωφορείου και τριών αυτοκινήτων στον ποταμό Ντούρο  μετά την κατάρρευση γέφυρας.
– 18 Σεπτεμβρίου 2000-Τουρκία: 20 νεκροί και δέκα τραυματίες κατά τη σύγκρουση δυο λεωφορείων στην επαρχία Γιοζγκάτ.
– 6 Ιουλίου 2000-Ισπανία: 28 νεκροί και 12 τραυματίες κοντά στην πόλη Σόρια   κατά τη σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό.                                – 13 Μαΐου 2000-Βοσνία: 42 νεκροί και 12 τραυματίες κατά την πτώση λεωφορείου σε ποτάμι της κεντρικής Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.

ΠΗΓΗ: http://www.nooz.gr/world/ta-pio-aimatira-troxaia-dustuximata-stin-europi

 

– 
 

Advertisements